waar een plaat aluminium weg halen?

• Topicstarter Topicstarter Stefan Koning
  • Startdatum Startdatum
S

Stefan Koning

Guest
Hallo

Heeft iemand een idee waar ik een plaatje aluminium weg kan halen, ik heb zelf gisteren even bij de Hornbach gekeken maar daar hadden ze het niet.
heeft iemand een idee waar wel ?

Greetz Stefan

Welke afmetingen? Conrad heeft ze van 200 x 300 mm en 1.5m dik. (Artikelnr.: 526070 - 8A)

nou het liefst een dikte van 4mm, ik ben namelijk van plan zelf een aluminium shocktower voor me mini-t te maken.

1- De plaatselijke staalboer heeft vaak (ook) wel een stukje aluminium, ga een rondkijken op het industrieterrein of kijk in het telefoonboek. Met een beetje geluk hebben ze afvalstukjes die groot genoeg zijn voor wat jij ermee wilt doen.

2- Als dit niet lukt, bel de groothandel (hamel metaal, op den velde staal, MCB, etc. etc.)

De meeste metaal handels leveren niet aan particulieren.
Maar bij de Karwij hebben ze ook aluminium plaat, dit is wel erg zacht.
Of bij een isolatie bedrijf, die verwerken S59 plaat zeewater bestendig en hebben vast wel wat over.

afvalresten kan je denk moeilijk halen in deze tijd
staalprijzen zijn erg hoog en "oud ijzer" prijzen ook hierdoor zal je er al snel voor moeten betalen mzzls the fish

@ Stefan koning,

Omdat aluminium heel wat stijver is dan kunstof heb je geen 4 mm nodig. Naar mijn mening is 2 mm ruim voldoende.

Dirk Jan zei:
@ Stefan koning,

Omdat aluminium heel wat stijver is dan kunstof heb je geen 4 mm nodig. Naar mijn mening is 2 mm ruim voldoende.

ok dan weet ik genoeg ik wist niet dat 2mm ook voldoende was, ik weet al waar ik 2mm voor 6 eurie kan krijgen. bedankt allemaal

Dat bedoel ik, maar de ene aluminium is de andere niet maar zoals mijn motormount van 2mm dik is is die zonder ondersteuning al sterk genoeg

En mocht 2mm te zwak zijn kan je altijd 2 platen op elkaar lijmen......

als het te zwak is, is dat een optie jah. dat zal ik wel onthouden :wink:

TheFish zei:
afvalresten kan je denk moeilijk halen in deze tijd
staalprijzen zijn erg hoog en "oud ijzer" prijzen ook hierdoor zal je er al snel voor moeten betalen mzzls the fish

ook al deel je je te frezen/laseren/snijden nog zo goed in, afval heb je altijd en aangezien het over een klein onderdeel gaat heb je nog wel kans bij aluverwerkende bedrijven...

qua staalprijzen tegenwoordig heb je natuurlijk gelijk :)

ik heb hier nog wel een stukje liggen, genoeg om een shocktower en nog veel meer voor je mini-t van te maken, is goede kwaliteit aluminium, en ik zou evetueel misschien ook aan luchtvaartaluminiu kunnen komen, maar dat weet ik niet zeker

ronnie

ik heb nie zoveel geld op het moment voor carbon, maar me pa heeft aan een van zijn kenissen gevraagd en die heeft nog wat liggen :wink: resultaat maak ik nog wel een foto van :)

Back