Waar goedkoopst kopen?

Bedankt voor jullie antwoorden.
Weet iemand hoeveel % douanekosten er moeten betaald worden op een auto gekocht op ebay.com uit amerika?

De extra kosten is natuurlijk terug te vinden op de site van de douane, niet dat je ze altijd krijgt maar je moet er rekening mee houden.

Maar ja, bedenk wel dat garantie en support minimaal zal zijn als je niet bij de winkel in de buurt koopt.

Dan heb je niet goed gezocht. Ik had hem binnen 2 minuten.
Zoeken op "douane belgie invoeren"
Overigens zijn de regels hetzelfde als in Nederland (zal wel iets met de "Europese Unie" te maken hebben)

Laatst bewerkt:
da's in Hong Kong :wink:

Maar in het algemeen zeggen ze hier op t forum dat je vanuit Azië minder kans hebt op taksen. Of dat ook voor zo België is weet ik niet.

De laatste twee jaar ben ik niet meer in een modelbouwzaak geweest voor mijn onderdelen. Okee... voor een stockcar is ook niet zo een-twee-drie iets te krijgen in de winkel en kan ik bij mijn club terecht. Maar, in het algemeen is alles verreweg het goedkoopst in HongKong (zenders, electronica etc). De douane is een soort roulette.. vaak slipt het erdoor, soms moet je wat betalen. Maar in het algemeen nog altijd bakken goedkoper. En snel thuis, soms binnen 5 dagen al.
Alles wat met lagers te maken heeft haal ik bij boca bearings in USA. Deze zaak heeft een fenomenaal aanbod en zeer goede prijzen.

Zo op afstand bestellen is eigenlijk alleen handig als je een beetje volume hebt en precies weet wat je wilt hebben... Als je wat touch & feel nodig hebt, zou je natuurlijk beter om de hoek kunnen halen.

Back