waar goedkope 1/5 banden kopen voor offroad

ik heb al tot pagina 70 zitten zoeken naar eerdere posts mbt mijn vraag vond echter niks.
bij de reguliere zaak zit je reeds vlug rond de 100€ voor 4 banden.
Wat is het goedkopste adres dewelke jullie kennen?

ik verneem het graag.

dat zijn wel de geodkopere prijzen voor 4 banden en velgen
goedkoper zijn ze aleen met aanbiedingen
gr

Ik geloof dat de Carson banden goedkoper zijn, maar ik had er geen echt goed gevoel bij. Voor de Marder vond ik die wieltjes maar iel en klein, ik weet niet hoe de on-road banden zijn. Heb ze dus niet gekocht, kan er niks feitelijks over zeggen. Maar goedkoop waren ze wel, ik meen 35 Euro per paar. Maar ja, alle waar naar zijn geld. Persoonlijk vind ik de Lauterbachter niet al te duur en vrij goed voor gewoon wat rondrossen (rij geen wedstrijden of op een circuit, dus kan niks over de kwaliteit onder race omstandigheden zeggen)

Groet Bert

Elcon heeft op het moment ook een aanbieding , v.a. 69,- voor 4 velgen+banden+inlay's...

The Pitstop Shop heeft meestal ook wel redelijk geprijsde verlijmde banden onder eigen merk.

Verder kun je ook site's als E-bay en MP in de gaten houden , zeker nu het seizoen ten einde gaat lopen wordt er meestal wel wat geruimd aan overschot.

Zelf heb ik "voorlopig" nog niet een 1/5 buggy maar die komt eraan,
het wordt hoogstwaarschijnlijk een Hörmann

Vandaar dat ik nu toch al wat opzoekingswerk verricht.
Mijn broer rijdt met een Marder en heb vernomen van hem dat er toch best wel een budget in banden gaat.
Het zou leuk zijn bv mochten er bv Chinese clonen bestaan die 4 banden aan bv 50€ aanbieden (wat zou dat leuk zijn ;-) )
Vroeger reed ik nog competitie met Cat shumacher 1/10 electro wagens en had ik banden zat
Meer dan 40 in stock + bijbehorende velgen.
als ik dit echter zou omrekenen naar bigscale ben ik een fortuin kwijt.
Men moet toch de juiste band gebruiken voor ieder type ondergrond, weeromstandigheden en noem maar op ,nietwaar?

Zelf heb ik "voorlopig" nog niet een 1/5 buggy maar die komt eraan,
het wordt hoogstwaarschijnlijk een Hörmann

Vandaar dat ik nu toch al wat opzoekingswerk verricht.
Mijn broer rijdt met een Marder en heb vernomen van hem dat er toch best wel een budget in banden gaat.
Het zou leuk zijn bv mochten er bv Chinese clonen bestaan die 4 banden aan bv 50€ aanbieden (wat zou dat leuk zijn ;-) )
Vroeger reed ik nog competitie met Cat shumacher 1/10 electro wagens en had ik banden zat
Meer dan 40 in stock + bijbehorende velgen.
als ik dit echter zou omrekenen naar bigscale ben ik een fortuin kwijt.
Men moet toch de juiste band gebruiken voor ieder type ondergrond, weeromstandigheden en noem maar op ,nietwaar?

ik rijd zelf ook sinds kort met de hörmann op de raco2000 baan maar daar rijd ik met hele andere banden dan dat ik hier op het grasveld rij en weer andere voor zand en grond
het kost indd een fortuin die banden :( dat is weer het nadeel ervan maar met de juiste banden heb je wel goede grip dus lkkre snelheid
over welke band op welk soort kunstgras ben ik zelf ook nog aan het uitzoeken :mrgreen:

Mocht morgen een bedrijf a la china met banden op de proppen komen die 3/5 van de merkprijzen kosten verdienen ze goud als slijk

Mvg

Mwa da's helemaal niet waar.
Er zijn sets banden te koop voor 30-35 euro op velg..
Echter zijn deze gewoon 3x zo snel stuk of versleten als een set goede banden...
Als je gewoon wat basht koop dan maar 2 sets Hörmann noppen en je hebt niks te klagen.
Voor de wedstrijdrijder word het wat anders natuurlijk, daar kies je dan ook voor door wedstrijden te gaan rijden.

de hormann noppen gaan indd als funrijder heel lang mee tenzij je natuurlijk op het asfalt gaat rijden
en op mp staan soms nette setjes tekoop voor niet al teveel
groeten

nog even een vraagje,
hoelang gaan bv slicks of baanbanden op een wagen mee, normaal rijden, niet telkens al slippend tot een stilstand komen maar eerder gecontroleerd rijden en lekker gas geven.
ik heb er echt geen idee van, gaan ze bv een aantal uur mee of spreken we hier net zoals bij echte wagens over kilometers dat ze meegaan?

wat ik weet van de truck slicks is dat die wel heel lang meegaan
verder durf ik niet te zeggen
groeten

Als je goede F1 banden koopt ( grp a of b) dan kan je daar voor de fun best een poos mee doen, ik gebruikte in een wedstrijdweekeind zeker een set rondom maar dan reed ik echt veel die 2 dagen. Als je profiel op is kan je ze nog een keer opsnijden, dan zijn ze weer als nieuw. Ik zou niet voor die goedkope slicks gaan, dan beter goede truckbanden kopen.
Goedkope banden kosten je altijd meer, door gebrek aan grip rij je in mijn ogen veel sneller schade, zeker op een parkeerplaats ofzo..

Reken maar op ruim 100 euro voor 4 rijklare banden, soms staan er wel gebruikte op mp.

grtz. Erwin

Maksor Tuning en kijk bij GRP banden 1:6 buggy
gelijmd op velg 39,50( per set van 2)
of
GRP banden F1 1:5 gelijmd op velg 36,-- (voor) en 39.50,-- (achter) ( per set van 2)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hörmann is per set, dus band,inlay en velg 10 euro duurder...
Ik zou het wel weten hoor, een set Hörmanns gaat zeker langer mee.

Back