Waar hellingzweven in zoutelande????

Nu het toeristen seizoen is aangebroken dien je heel goed op te letten met het hellingzweven in Zoutelande. Informeer effe bij de modelvliegclub Delta.

MrSat

Formeel hebben wij niets met Zoutelande. Het is echter een ongeschreven wet onder onze clubleden dat we van ca. mei t/m september NIET aan de duinen vliegen. Dit in verband de veiligheid van de vele toeristen.

Hou dit forum in de gaten. Dit najaar zullen er ongetwijfeld weer een aantal meetings georganiseerd worden.

Henk Struijk
modelvliegclub Delta Vlissingen

Bedankt henk voor je antwoord. Ik hou zeker het forum in de gaten!!!!

Kijken kom ik zeker en vliegen natuurlijk als het mag? ook !

Zou je zo vriendelijk ook willen zijn om aan te geven op het bijgeleverd plaatje waar julie precies vliegen?? Dat was de eigenlijke insteek in mijn vraag.

Jullie hebben geen mogelijkheden tussen westerschouwen en de Dam naar Ouddorp??

Wilfred

Wilfred, ik weet niet precies waar je dan zit, maar ik heb rond Westenschouwen/Burgh-Haamstede op diverse plaatsen aan de duinen gevlogen.
De makkelijkst te bereiken plek is De Punt naast de Oosterscheldedam, aan de zeezijde. Let wel op hier kan het druk zijn bij strandweer.
Als je dan bij Westenschouwen vanaf de rotonde achter langs de duinen fietst (met een auto is dit niet bereikbaar) kun je bij de laatste duinovergang ook heel goed vliegen en het strand is er niet zo druk, zeer zeker als het wat harder uit het westen waait. Verder door naar het noorden weet ik helaas geen goede plekken, die zullen er uiteraard best wel zijn.

Halo Joost,

Dit is net wat ik zocht! Mijn dank daarvoor..... Jammer dat er nu niet gevlogen wordt maar als jullie gaan dan ga ik zeker mee......

Laat het maar weten. Kan iemand de laagwater standen ;-) posten van zoutelande zodat we al datums kunnen prikken??...

Back