Waar hoog vermogen Li-ion accu's kopen?

Alex Talsma

PH-SAM
Ik zoek LI-ion cellen om een 12V/12A accu te maken. De cellen hoeven niet perse nieuw te zijn, maar moeten wel goed zijn. Hebben jullie suggesties waar ik dit het beste kan kopen?

of 12 amp uur? (das waarschijnlijk heel erg duur)

waarvoor ga je die gebruiken eigenlijk? zeker gewitch kritisch dat je li-ion wilt hebben? (anders gewoon loodaccu erin, is ook hoogvermogen, alleen een stuk zwaarder :P)

Het is voor een accu grasmaaier. Daar zit nu een 12v/12A loodacu in, maar na één seizoen niet laden zijn ze stuk. Ik wil graag accu's die geen "rare" eigenschappen hebben. Maar als het duur wordt dan bouw ik een onderhoudslader in.

Sorry, ik bedoel te zeggen dat ik dan inderdaad kies voor een loodaccu (zit er nu ook in) met een onderhoudslader...

oke :) nu zie ik et ja.. er zat een loodaccu in, maar die is gewoon stuk gegaan.. warschijnlijk dus te ver ontladen / leeggelopen.. onderhoudslader (of gewoon eens in de maand ff voltage controleren) is een goed idee ja :)

Om de paar maanden hebben ze bij de Lidl motorspullen in de aanbieding en dan ook altijd een goedkope druppellader. Deze zou ik aanschaffen en er dan gewoon permanent aan hangen!
Als de accu leeg is dan laad hij deze langzaam op tot deze vol is en gaat dan tot druppelladen over, ideaal!
Hij kost iets van € 9.- dus daar hoef je het niet voor te laten :D

Back