Waar hoogstart te koop?

Hallo,

Kan mij iemand mij helpen aan een adres waar ik een hoogstart elastiek kan vinden? Wel voor modellen van 2.5 kg en meer.
Of bestaan er ook complete hoogstart kit's in deze maat?

hier staat wel al wat maar er staat niet veel info bij voor welk soort zwevers, iemand dij mij kan helpen?
Modellbau Lindinger Onlineshop

Alvast bedankt,

Olivier

Laatst bewerkt:
via Raymond (Fotor) volgende link gekregen
EMC-Vega Online-Shop
Hochstarttechnik/Megarubber-Sets/Hochstart/(mit 100m Seil)
nu ben ik aan het twijfelen wat ik best neem, 2.5kg of 4kg

mijn ASK 13 die ik nu heb weegt 2.8kg met 2.6m span
en de discus die ik wil gaan bouwen word 2.5-3kg aangegeven met 3m span

iemand die mij kan helpen?

Alvast bedankt,

Olivier

Maarten, ik begrijp niet echt wat ik met die link moet. Ze maken daar toch geen elastieken? Of zie ik dat verkeerd?

offtopic,
en wat vind je nu van het 1/1 zweven?
of was jij niet mee toen?

Maarten, ik begrijp niet echt wat ik met die link moet. Ze maken daar toch geen elastieken? Of zie ik dat verkeerd?

offtopic,
en wat vind je nu van het 1/1 zweven?
of was jij niet mee toen?

Ze verkopen daar rubberen slangen van goed materiaal, die je kan gebruiken als elastiek in de hoogstart. De typische elastieken (gedraaide rubberstrengen, beschermd in een sleeve-weefsel, je weet wel - zoals in regenjassen) zijn wat 'explosiever' als je het model loslaat. Mij hebben ze altijd 'echte' rubber aangeraden, zoals ze daar aanbieden. En de prijs gaat een stuk gunstiger zijn dan wat je in de modelbouwwereld vindt.

Voor lichtere modellen kan je 'surgical tubing' gebruiken, dat hebben ze ginder ook.

Als je op de graupner site (in de shop) zoekt naar "hochstart" krijg je enkele hits. Ik zie er echter geen voor jouw model.

Nee, ik was niet mee met de 1/1 zweefdag van mijn werk. Ik heb al eens lessen gevolgd vroeger en wist al wat het inhoudt..

Ok, bedankt!
En nu nog iemand die mij kan zeggen wat ik juist nodig heb?
Exacte soort rubber? En welke diameter/dikte?
En 30m lang?

Back