Ha! Vandaag ben ik het ook niet een met Student...

Halve waarheid...
Brandstofmotor... veel 'herrie'... daar heb je standaard respect voor. Net als voor een dikke wesp. Maar je moet terdege opletten... zeker??
Maar een elektrokist met enig vermogen... er hoeft maar iets verkeerd te gaan, een trottle-cut verkeerd... een regelaar corrupt (als het voorkomt...)
Het e-vermogen komt vanuit het niets, met een soms behoorlijk koppel. En stopt pas als er iets goed verwoest is of correct ingegrepen. En lap op de prop helpt niet... wellicht nog een brandende kist?
Het protocol van elektro wordt ernstig onderschat bij het halen van de frisse neus en al het geklets en vrolijkheid.
Vader en (jonge)zoon op het veld. Vader legt zender weg, met de rug naar het toestel... pielt nog wat of per ongeluk stoot, en zoonlief heeft de handen nog aan, of in de buurt van de prop, lummelen met een accuutje.
Recept voor een rampscenario... van't weekend aan de hand.
Dus de wijzende vinger ging om hoog... en het waarschuwende F5B verhaal... met de 3,5 kw en hoger... Zulke onschuldig ogen acties. Ik krijg er kippenvel van.
Sommige van die ARF modelletjes hebben onhandige toegang tot de accu in de romp.
Cellen uit kisten liggen bij mij in een brandvaste koffer (of in de laadzak). Geen lipo blijft ooit in een model...
Een kleinere Graupnerlader zit standaard in een laadkoffertje en ligt naast de zwaardere laders met trafo gevoed. Accu's worden geladen op de orakelen van de weergodin Helga van Leur... en het locale weersstation Eelde... een rek en een geeuw met de neus buiten. Ondanks dat regelmatig de boel weer ontladen dit jaar. (microklimaat Drenthe)
Dan merk ik met alle protocollen de brandstoffers met minder zuchten losgelaten kunnen worden. Het is nog net geen spraak-commando dat de OS doet lopen (op 5% nitro)
Ik vlieg beide aandrijfconcepten met het grootste plezier... zijn ook een beetje e-specials. Staan nog een paar e-extra in de planning. Stiekum de leukste activiteit is het creatief doorrekenen van het geheel... de 10-talle opties die je kunt verzinnnen...