waar kan ik de Multiplex laadkabel (voor zenders) bestellen?

• Topicstarter Topicstarter Ed
  • Startdatum Startdatum
E

Ed

Guest
Beste mensen,

weet er iemand waar ik de Multiplex laadkabel voor zenders kan bestellen, en hoe duur deze dan is :?:

alvast bedankt,

Euh, heeft de locale modelbouw winkel hem niet? Hier in het zuiden hoef ik maar een willekeurige binnen te stappen en ze kunnen me helpen.

Erg duur zijn ze niet. Denk max. een Euro of 10.

Succes.

In Den Bosch bij Peter Toemen hadden ze m niet,

maar is het ook mogelijk om hem gewoon te bestellen?

Bende zei:
Je kunt 'm natuurlijk ook zelf ff in elkaar solderen.

beste Bende,

hoe moet dat dan? Waar moet je dat stekkertje halen? zijn die ook verkrijgbaar in een Modelwinkel?

Beste Joost,

Ik moet de kabel hebben om mijn Robbe-Mars op te laden, en daar zit dat punt niet in het midden, maar toch bedankt.

je vraagt in eerste instantie naar een Multiplex kabel en nu is die niet goed omdat je een kabel moet hebben voor een Robbe Mars. Had je niet beter gelijk naar die robbe mars kabel kunnen vragen.

Sorry Theo, maar het zit zo:

Ik heb van Mathijs, een andere gebruiker op dit forum de Robbe-Mars overgekocht, en hij zei dat ik daarvoor de multiplex laadkabel zou kunnen gebruiken, als ik de draadjes om zou solderen, vandaar dat ik vraag naar de Multiplex laadkabel.

Dan toch maar even voor de veiligheid met je zender naar een goede modelbouwzaak gaan,waar ze zonodig de laadkabel voor je maken en terplekke onder jouw toezicht testen. Je woonplaats heb je niet vermeld, anders zou ik je misschien kunnen adviseren welke modelbouwzaak in jouw omgeving het meest in aanmerking komt. Maar je kan zelf via een zoekprogramma deze zaken opsporen, opbellen of E-mailen, het probleem duidelijk uiteenzetten (dus met vermelding van de juiste zender).

Oké, dan maar ff een berichtje van mijn kant:
ik reageerde waarschijnlijk wat laat, vandaar dat hij het hier gepost heeft.
Waarom moet dit in een modelbouwwinkel gesoldeerd worden??
Dit is makkelijk zelf te doen, ik heb hem het volgende doorgegeven:

Je moet nog een laadstekker hebben voor deze zender.
Deze is bijna het zelfde als de multiplex zenders, alleen zijn de aansluitingen anders.
(zie afbeelding)
1a606060.jpg

Nr. 1 is de plus, en 3 is de min.
Let wel op!! Bij multiplex is 5 de plus, en 1 de min!!
Voordat je de kabel in de lader stopt, ff met een Multimeter O.I.D. de + en de - controleren aan de zender.

Uhm... zelf als beginner los stekkers bij electronica zaak kopen en solderen?? Geen goed plan!!

mathijs

Mathijs, ik heb nog 1 vraagje:

In die tekening wordt nummer 5 nummer 1, nummer 1 nummer 3, en wat doe je dan met nummer 3? moet die naar nummer 5?

(het gaat dan van multiplex kabel naar Mars kabel)

klopt dat?

Er zitten maar 2 draadjes aan: de rode(+) en een zwarte(-).

mathijs

Back