Waar kan ik deze kopen?

Weet iemand waar ik een complete Multiplex Easystar kit kan kopen? Ik ben eigenlijk nog maar net begonnen met het modelvliegen en ben dus niet op de hoogte van de kwaliteit en service verlening van modelbouwwinkels.

Het zou in mijn geval gaan om een Multiplex Easystar ARF pakket, hooguit dat ik een betere zender nodig heb voor de toekomst???

Last but not least, de prijs moet aantrekkelijk zijn ten opzichte van andere winkels! Iemand een idee waar ik dit kan kopen? Het liefst in de omgeving van Utrecht, Zuid of Noord-holland.

Thanks,

Frank

En eventuele nederlandse zaken in de buurt van Alphen a/d Rijn met een acceptabele prijs?

Moet ik trouwens een andere een zender kopen??? Aangezien dit mijn eerst kist is en ik wel van plan ben om verder te gaan met het vliegen.

Dan zou ik die Hitek 3 kanaals maar overboord gooien en gelijk een goede kopen.. (bijvoorbeeld een Graupner MX-12).. ik verwijs je zelf door naar andere topics op dit board die betrekking hebben op de Easystar waar alle informatie beschikbaar is omtrendt je vragen en wensen.

Lezen is de kracht van kennis opbouwen ;)

Klopt.

Ik zat zelf ook met hetzelfde idee dat ding te kopen als RTF set. maar aangezien ik toch door wil gaan in deze hobby loop je heel snel tegen beperkingen aan met een 3 kanaals. als je rolroeren wilt gaan toevoegen aan je Easystar of eventueel een ander vliegtuig hang je al.

Advies... geef wat meer uit en koop in één keer iets goeds.

Hoi,

Ik heb inderdaad nog zo'n 3 kanaals zender liggen.
Ben ook tegen de beperkingen aan gelopen zeg maar.
Maar aan de andere kant als je het vliegen goedkoop wil proberen mag je deze zender voor een leuke prijs kopen van mij.
Mocht het dan toch niet je hobby zijn dan heb je niet enorm veel geld uitgegeven aan een zender.

Groeten Marten

Dus met andere woorden....

Alle onderdelen kopen die in de RTF kit zitten en de zender dus loskopen? Of moet ik dan ook nog andere onderdelen kopen die met de kit corensponderen?

Ik dacht zelf aan alle onderdelen die in de RTF zitten plus een Graupner MX-12.

Of vergeet ik nu nog wat?

Denk niet dat dat gaat werken. Omdat er op je ontvanger een kristal zit wat niet overeenkomt met de Graupner.

Je kan (persoonlijk) beter de Easystar los kopen en de onderdelen ook. Dan heb je ook wat beter spul dan het alá (speelgoed) producten die standaard bij de EZ zitten. Maar zoals ik al zei.. check de draadjes over de Easystar. Daar staat alles in. Ook eventuele andere setups met brushless motoren e.d.

nou, dat is niet helemaal waar, ala speelgoed...

mijn broertje vliegt met de rtf set, en ik moet ook eerlijk toegeven dat de zender niet optimaal is, maar zeker niet speelgoed!!

hij doet het perfect, en de onderdelen die erbij zaten zijn ook van goede kwaliteit.

alles was ook helemaal netjes in elkaar gezet, enkel nog de stickers erop en vliegen maar!

mar ieder zijn eigen mening he

groetjes jesse

De zender van de komplete set is een "2 kanaal + 1"

Knuppels kunnen maar 1 richting op (links, hoog-laag, rchts alleen link-rechts)e n gas zit op een aparte schuif.
Dit werkt prima voor de easystart of andere elektrozwevers, maar voor een volgend vliegtuig kan het gemis van een een 4e kanaal of snel te bedienen gas een beperking zijn en heb je een mogelijk nieuw zendertje nodig.

De easystar van de complete set vliegt er echter niet minder om.

Ik moet zeggen dat je bij Quartel een rtf set van de easystar kunt kopen voor 229 euro.
En bij deze set krijg je hier een 4 kanaals zender bij, en daar kan je een stuk langer plezier mee hebben dan die 3 kanaals zenders.
Lijkt mij dat je als starter dan voorlopig wel uit de voeten kan, en dan kan je meteen eens kijken of deze hobby je ligt de JA of de NEE :wink:

hobby zei:
Ik moet zeggen dat je bij Quartel een rtf set van de easystar kunt kopen voor 229 euro.
En bij deze set krijg je hier een 4 kanaals zender bij, en daar kan je een stuk langer plezier mee hebben dan die 3 kanaals zenders.
Lijkt mij dat je als starter dan voorlopig wel uit de voeten kan, en dan kan je meteen eens kijken of deze hobby je ligt de JA of de NEE :wink:

Thanks voor de tip, gaan we hem daar maar kopen :D

hobby zei:

Net gebeld met Quartel, volgens hun zit er gewoon een 3 kanaals zender bij. Ze hadden doos opgemaakt en geconstateerd dat er gewoon een standaard 3 kanaals zender bij zit :(

hobby zei:

niet waar hoor, ik heb hem ook gekocht bij quartel ( eigenlijk mijn broertje) en er zit een 2 kanaals+1 zender bij.

jesse

EDIT: sorry net te laat

Vreemd, want toen ik informeerde vorige week zeiden ze dat er zelfs een 4 kanaals zender bij zat :?:
Nou sorry mensen, dan heb ik het verkeerd, maar dan moeten ze wel beter opletten bij Quartel.......en niet zeggen tegen mij, dat er een 4 kanaals zender bij zit :evil:

Nog 1 vraagje. Ik ga alles maar los kopen, aangezien ik gelijk maar goed begin met een MX-12 zender, maar daar komt mij volgende vraag.

Aangezien ik hem dus nu niet RTF koop.... Is hij dan nog wel makkelijk te bouwen, of ben ik nu uren of dagen bezig???

Het is net hoe handig je bent, maar volgens mij is het niet al te moeilijk...........maar ik kan er eigelijk niet over oordelen, want ik heb hem niet :wink:

De bouw van een EasyStar is ook met twee linkerhanden nog goed te doen hoor ;)

Back