Waar kan ik onderdelen kopen, Gyro gs-hobby gs370

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Bitterlemon, 21 apr 2019.

  1. Bitterlemon

    Bitterlemon

    Lid geworden:
    21 apr 2019
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Amsterdam
    Hoi allemaal,

    Ik ben totaal niet thuis in de rc wereld, maar voor mijn neefje probeer ik erachter te komen waar ik onderdelen kan kopen voor de: GS370 R/C coaxial helicopter.

    Zoals een oplader, joystick ( wat ontbreekt ), en de 4 propellers moeten vervangen.
    Ik heb op dit moment geen idee wat er verder aan mankeert.

    Bestaan er in Amsterdam of omstreken nog fysieke winkels waar ze onderdelen verkopen en of websites ?

    Bij voorbaat bedankt. IMG_20190421_211754.jpg
     
  2. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    fysieke winkels zal een beetje lastig worden.
    zeker in het segment waar deze heli in zit.
    dit type wordt ook bij supermarkten of andere "van alles en nog wat winkels" verkocht.
    maar daar hebben ze natuurlijk geen onderdelen.. alleen de heli..

    deze heli's is het regelmatig zowieso al vrij moeilijk om onderdelen te krijgen die werkelijk bij de heli horen.
    9 van de 10 keer zul je naar heli's moeten kijken in hetzelfde segment, maten vergelijken, en dan maar hopen dat het past of passend te maken is.
    tegelijk zijn er regelmatig 101 diverse merken die exact hetzelfde toestel verkopen.

    En als ik je goed begrijp, is de oplader weg, zender is weg, en je hebt onderdelen nodig...
    voor in het achterhoofd qua prijs: https://www.toprc.nl/revell-red-kite--motion-helicopter-rtf.html
    gaat even niet om de winkel, niet om die exacte heli.
    maar er zijn veel van dat type heli's, en nog meer zaken die ze verkopen.
    de oplader kost misschien al de helft van de heli.
    zender zal al lastig worden om te vinden, laat staan hoeveel zo'n ding kost.
    en dan heb je nog steeds een heli die gecrasht is, en misschien nog andere onderdelen nodig heeft om werkelijk te vliegen.
    met het lijstje wat je opgeeft, is financieel total loss iets wat vlot in gedachten komt.

    wil je een soortgelijk iets terug, moet je ff googlen op "coax heli" of "coaxiaal heli"
    wel opletten, coaxiaal kan in de regel niet buiten vliegen.. beetje wind, en ze zijn weg.


    als je neefje er een beetje handigheid in krijgt, en verder wil, kun je kijken naar een fixed pitch heli..
    die zijn vaak al wat sterker en enthousiaster.
    als het binnen moet vliegen, micro maat aanhouden..

    of een quadcopter.. voor 60 eur heb je een klein leuk dingetje wat harder kan dan je lief is :D
     
  3. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    o ja.
    let op met opladers.
    die accu die erin zit, is met vrij grote zekerheid een lipo (lithium polymeer)
    die moet met een speciale lader opgeladen worden, anders heb je een grote kans op een stevige vuurbal.
    lithium brand flink heet, je zal de eerste niet zijn waar het huis afbrand na een laad incident. ook met de kleine accu's

    je hebt wel wandladers die lipo op kunnen laden, maar je moet echt opletten of ze geschikt zijn voor de lipo die in de heli zit..
    veel wandladers zijn nl alleen voor nicd of nimh accus, daarvan ontploft een lipo..
     
  4. Ecstacy

    Ecstacy PH-SAM

    Lid geworden:
    28 aug 2013
    Berichten:
    391
    Locatie:
    Groningen
  5. Bitterlemon

    Bitterlemon

    Lid geworden:
    21 apr 2019
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Amsterdam
    Bedankt voor deze heldere uitleg.

    De heli is bedoelt om ermee buiten te vliegen. Als ik je goed begrijp zijn ze niet geheel geschikt en heel vatbaar voor een beetje wind, dat is minder prettig om te lezen.

    Om het kostenplaatje mee te laten wegen is het wel duidelijk dat het beter zal zijn om een soortgelijke te kopen, uit mijn neefje z'n verhaal is het duidelijk dat hij heel graag buiten vliegt. Dan zal ik toch moeten zoeken naar een model wat geschikter is met beetje wind, iets anders dan coaxial.
    Bedankt voor de heldere uitleg.

    De heli beschikt over een Li-polymer batterij, na jouw uitleg vind ik het niet meer dan logisch om naar een nieuwe te kijken maar dan een wat geschikte is om buiten mee te vliegen. Hij vind binnen vliegen ook geweldig.

    De oude heli zal er dan zijn voor reserve onderdelen.

    Wat fijn om nu te weten hoe gevaarlijk zo een lipo kan zijn, ik zal vanaf nu voor veiligheid zorgen. Heftig spul hoor, schrik ervan.

    Ik Google zo nog even naar fixed pitch heli's, geen idee van de verschillen.
     
  6. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  7. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.969
    Locatie:
    Rosmalen
    Even gewoon eerlijk.
    De heli zal na de crash zo goed als zeker niet meer fatsoenlijk vliegen de rotor as is onvermijdelijk krom.
    Zelf heb ik zo'n heli gehad. Vliegt voor geen meter. Geen geld in stoppen zoals ik gedaan heb dat is het echt niet waard en geeft alleen maar ergernis.
    Op de kast zetten of enkelreis kliko.

    Als je neefje wil vliegen op een simpele manier dan is b.v. dit een oplossing:
    https://www.toemen.nl/blade-scout-rtf-p-5116.html
    Wel een stuk kleiner, maar het vliegt wel en er zijn onderdelen voor te krijgen.
     
  8. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    de coaxiaal is door de gebruikte techniek ontzettend stabiel.
    ding zal altijd stil willen gaan hangen.

    probleem is alleen, dat zodra de wind om het toestel beweegt, het ding dus stil gaat hangen, maar dan wel in de bewegende lucht.
    de persoon die stuurt staat stil tov de grond, dus de heli gaat netjes met de wind mee.
    omdat een coaxiaal, door dit gedrag, erg langzaam vliegt, gaat hij dus in no time te hoog of te ver. crash of kwijtraken is een zekerheid.

    dus alleen voor binnen, grote hal, woonkamer met niet teveel obstakels, of met windstil weer buiten.
    windkracht 1 is vaak al veel voor deze heli's.

    De kapotte heli zul je, naar alle waarschijnlijkheid, ook voor reservedelen niet meer kunnen gebruiken.
    electronica is regelmatig niet zomaar uit te wisselen, omdat het vaak op een print is gesoldeerd.
    onderdelen zijn ook niet zomaar uit te wisselen. en vanwege de crash, zal ook veel krom zijn.


    Korte uitleg over de technieken:
    https://www.modelbouwforum.nl/threads/algemene-technische-kennis-faq.160372/

    heel erg in het kort: een FP (fixed pitch) heeft maar 1 rotor.
    een coaxiaal 2.
    hierdoor is een FP in de regel wat lastiger om te vliegen.
    Maar, tegelijk is hij wel beter bestand tegen wat wind (lees: hij kan er beter tegenin vliegen)
    Fp heeft nog steeds het voordeel dat ze niet zo snel kapot gaan bij een crash (als je het gas maar dicht zet)

    Vaak heeft eflite (de blade serie) leuke kleine heli's.
    zie ook de suggestie van de man hierboven ;-)
    met beginnersmodussen en zo.
     
  9. Bitterlemon

    Bitterlemon

    Lid geworden:
    21 apr 2019
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Amsterdam
    Sorry voor mijn late reactie, allemaal bedankt voor jullie reacties.
    Hier kan ik veel mee om met deze richtlijnen een degelijk toestel voor mijn neefje te selecteren, maar vooral de safety met omgang van batterijen/accu's.

    Hij wilt er namelijk mee buiten vliegen en hij is best snel met leren dan zal zo een FP wel geschikt zijn omdat hij toch bestwel voorzichtig is en heel goed snapt hoe jd het ergste zou kunnen voorkomen.

    Mijn neefje is 15 jaar trouwens.

    Met hem zal ik alles doorlezen.

    Hartelijk dank
     

Deel Deze Pagina