Waar kan ik Sorbothane pads kopen?

Hoi mensen.

Ben momenteel bezig met de trex 700 waar de nieuwe Os gasser in zit en het is ook mijn eerste fbl heli. Een dezer dagen gaat de maiden plaats vinden. Ik ga de Zyx s fbl unit er op zetten. De Align 3g blijft even in de kast liggen maar dat ter zijde.
Ik heb een verslag gelezen over uitstekend anti trillingsmateriaal en dat is SORBOTHANE. Ergens hier op het forum is het al een keer genoemd, dacht bij vliegtuigen. Nu wil ik hier een vel van kopen bij een nederlandse winkel maar vind het nergens. Het wordt ook gebruikt als inlegzool maar ik wil graag een vel kopen.
Iemand een idee waar dit te koop is in nederland zonder gelijk 10 vellen te moeten kopen vanuit de usa?
Ps. ik weet dat align ook een gelpad heeft maar die haalt het niet bij de eigenschappen van dit spul. ik heb ook gelezen over ZEAL gelpads. Ook iemand een idee waar dit te halen?

Gr. Rob

hoi rob
hobby in in waalwijk heeft super dubbel zijdig tape wat dr trilling goed absobeert
gebruik het al jaren met succses
grtz jos

Niet om je te ontmoedigen, maar of een tape werkt is een combinatie van allerlei zaken..

ik heb een nitro 600, die heeft zijn sensor met een futaba pad vast zitten, dan een ijzeren plaatje, en dan nogmaals zo'n plakker.
en om het af te maken: een klittebandje met een beetje spanning eroverheen.
Zonder klittebandje ging de 3g die er toendertijd op zat alsnog uit zijn bol

mn 450 heeft een zeer dik plakkertje ertussen, maar deze heeft ook een klittebandje erom. Zonder gaat hij ook aan het zwerven

weer anderen presteren het om met een zeer dun plakkertje uit te komen

Het is de combinatie van trillingen die een gyro van slag brengen, met name hoogfrequent (staart) vinden ze niet leuk
trillen doen ze toch wel
is het niet via de montageplek, is het wel via de draden

Hoi mensen,
Bedankt voor de tips/uitleg.
Ik heb nu op de trex 700 met de os gasser, de Zyx s op een beastx pad gezet. Heb eerst de dunne 3M pad erop gedaan. Toen de dikkepad en daarna de zyx s. Werkt goed. Voor mij is dit de eerste fbl heli en zag op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer door het opzoeken van alle informatie over trillingen. Blijkt dus kwestie van proberen zoals jullie al aangaven.

Nog bedankt voor het aanbod van de pad.
Ik hoop dat de zyx het goed blijft doen dan is mijn zoektocht ook klaar.

Gr.Rob

soms is het gewoon raar.
de microbeast als voorbeeld: deze vind een dun plakkertje, dus weinig demping erg prettig

De 3g van align houdt niet van trilling, en wil erg graag genoeg demping eronder

Zo kon ik bv aan het gedrag van de staart zien, dat mn motor te rijk stond
dan komt er eenandere trilling uit het blok, wat net de gyro een beetje van slag gooide.

koop gewoon een MSH Brain, ben je van het hele trillingsgeneuzel af, volgens de geleerden is deze trillings bestendig.

Wat betreft die tail trillingen die heb ik ook nog steeds op mijn radical g30
en ik denk ook dat het aan de te rijk lopende motor ligt in combinatie met te vette brandstof. Heb pas eens heel secuur nieuwe brandstof gemengd voor die os gasser en toen kwam ik erachter dat ik een wel erg hoog olie gehalte in mijn radical brandstof had door de "foute" maatbeker.

De zyx s doet het goed op de pads alleen had ie vd week even een rare kuur. Hij was goed geinitialiseerd en alles gechecked en toen maakte de trex700 net voor lift off een ferme 90 graden draai naar rechts zo uit het niets.
Verder niets aan de hand maar verdenk de buitentemperatuur ervan.
Ik heb hem wel laten acclimatiseren. Mocht dit nog een keer voorkomen dan wordt het dan misschien toch een andere fbl unit. Maar dan wel een met maar 1 kastje en niet zoals bij de align 3g met 2 want mijn heli zit echt tjokvol met noodzakelijke meuk.
Die msh brain ken ik persoonlijk niet. Ligt dat een beetje in de lijn van die robbe extreme die nu erg afgeprijsd is? (hc3x of zoiets)

Gr.Rob

Laatst bewerkt:
Back