Waar kan je een LOGO 10 kopen

• Topicstarter Topicstarter Helium
  • Startdatum Startdatum
H

Helium

Guest
Hallo, pas nieuw op dit forum en ik heb al een vraagje.
Ik heb gelezen dat de LOGO 10 een ideale beginner is, maar waar kan je dat een een winkel ( in België) ergens kopen.
En is dit inderdaad zo'n goede beginner

helium de logo 10 is een hele duure heli dus eigenlijk met de huidige markt geen beginners heli meer.
tegen woordig heb je de trex 600 en die is goedkoper dan de logo 10.
vooral in crash kosten

Om kort op je vraag te antwoorden hier:
ik zie dat je uit Belgie komt , deze winkel is in Berchem.
Verdeeld ikarus, robbe, mikado etc.

http://www.antwerpheli.com/frames.htm

Maar als je prijzen gaat vergelijken met de voorgestelde Trex 600, zorg dan dat je inclusief batterijen & 2 crashkit's vergelijkt

Tm

Als je echt je geld kwijt wil moet je zeker bij zo'n kleine RC-winkels langs gaan. En o wee als je dan al eens tegen de eigenaar durft te vertellen dat je af en toe iets aankoopt via het net. Man dan ben je pas de slechterik en moet je niet veel hulp meer verwachten ! Ik spreek uit ervaring en vrienden van mij ook.

Maar ja, even on topic, de voorgestelde TREX 600 is volgens mij een beter alternatief dan de Logo 10.

Als je wat zoekt via dit forum en de internationale fora ga je zien dat je heel wat meer info zal vinden over de TREX 600 dan over de Logo 10.

Kwa kosten voor onderdelen en zo ga je dit ook zeker merken, en last but not least, de TREX 600 vliegt gewoon SUPER !

Just my 2 cents,

grtz,
Dirk

Een Logo 10 is idd in verhouding duurder dan een T-rex 600. Kijk naar het totale plaatje, en hij is goedkoper dan een T-rex 600.
De T-rex 600 vliegt idd super, de Logo 10 vliegt ook super, maar héél anders. Om te leren vliegen vindt ik eigenlijk de Logo beter geschikt, dan hebben we het puur over het vlieggedrag, en met name het hoovergedrag. Hij hoovert gewoon anders/stabieler/rustiger/geschikter dan de T-rex 600.
Er is beslist helemaal niks mis met een T-rex 600, echter de Mikado Logo 10 is van (nog) betere kwaliteit dan de T-rex, na vele vluchten is er aan de Logo nog steeds geen speling te vinden, terwijl de T-rex al wel iets meer speling heeft dan voor de eerste vlucht (al is dat ook maar héél weinig)!
Persoonlijk had ik eerder een T-rex 600 gekocht, toch denk ik dat de Logo een net iets betere beginnersheli is als het gaat om de basisvliegkunsten!

Succes, groeten van Aldert

Ik hoor niets meer van .... heli.um? Heeft u inmiddels een heli gevonden?

Greetz van Aldert

Aaalie zei:
Een Logo 10 is idd in verhouding duurder dan een T-rex 600. Kijk naar het totale plaatje, en hij is goedkoper dan een T-rex 600.
De T-rex 600 vliegt idd super, de Logo 10 vliegt ook super, maar héél anders. Om te leren vliegen vindt ik eigenlijk de Logo beter geschikt, dan hebben we het puur over het vlieggedrag, en met name het hoovergedrag. Hij hoovert gewoon anders/stabieler/rustiger/geschikter dan de T-rex 600.
Er is beslist helemaal niks mis met een T-rex 600, echter de Mikado Logo 10 is van (nog) betere kwaliteit dan de T-rex, na vele vluchten is er aan de Logo nog steeds geen speling te vinden, terwijl de T-rex al wel iets meer speling heeft dan voor de eerste vlucht (al is dat ook maar héél weinig)!
Persoonlijk had ik eerder een T-rex 600 gekocht, toch denk ik dat de Logo een net iets betere beginnersheli is als het gaat om de basisvliegkunsten!

Succes, groeten van Aldert

Wat het vliegen betreft: helemaal mee eens.
Ik heb zelf geen Trex600, maar een ruime week geleden was ik in de gelegenheid de Trex600 te vliegen met een FX18-v2.
Deze Trex was van iemand, die de programmering van de FX18 niet goed op orde kon krijgen.
Dus de spullen kwamen mijn werkbank te liggen :-)
En dat gaf mij de gelegenheid (met toestemming van de eigenaar) de Trex zelf te kunnen vliegen en de overeenkomsten of verschillen te kunnen ervaren met de Logo-familie.

Dus, Aaldert, je hebt een hele goede omschrijving van het verschil in vlieggedrag weergegeven.
Ik kan me er helemaal in vinden.

Wat slijtage betreft kan ik niet oordelen over de Trex, maar wel over de Logo's in het algemeen.
Zoals jullie weten gebruik ik de Logo in mijn vliegschool en heb dus ontzettend veel ervaring met deze heli's.
Echt slijtage, waardoor er belangrijke onderdelen moeten worden vervangen, heb ik zelf niet ervaren.
De grootste slijtage aan mijn Logo's zijn de ball-links.
Als die te ruim worden, vervang ik ze tijdig. En voor de rest heb ik eigenlijk nog nooit iets vervangen.

Dus inderdaad, een geweldige kwaliteit, dat de Logo 10 in de huidige markt nog steeds tot een geweldige beginnersheli maakt.

vr.gr.

Joyce

En als je nu flink wil raggen met een heli, (geen 3D) maar loops, stall turns, beetje inverted, rolls, is de logo dan ook geschikt ?

Rhelie zei:
En als je nu flink wil raggen met een heli, (geen 3D) maar loops, stall turns, beetje inverted, rolls, is de logo dan ook geschikt ?

Ja hoor, een mooie Tango 45-15 (op bestelling gemaakt) of 45-13 erop voor de echte rag-liefhebbers met bij voorbeeld 14 cellen en ......... ga je gang.
Dan wordt het een raket.................. maar ja een raket heeft geen rotorbladen, toch? :lol:
Maar zelfs zonder een Tango, dus met een normale brushless motor als de Orbit en voldoende cel-spanning kun je prima rollen, loopen etc.
Daarmee kun je zelfs helemaal inverted in plaats van een "beetje inverted" :wink:
Mikado levert de huidige bouwdozen met een vernieuwde rotorkop en die kop maakt een nog betere setup mogelijk, vooral als de piloot meer wil dan mooi en precies rondvliegen.

Het is in feite maar net wat de piloot zelf graag wil........ en daarop de componenten en de set-up van de heli afstemt, toch?

vr.gr.

Joyce

Ik vraag best wat van de heli en ik twijfel nu tussen een nieuwe rex 600 of een mooie tweedehands logo 10 met alles erop en eraan.

hallo Rhelie,

Ik zou voor een Logo 10 kiezen.
Als wat het alleen maar om hetgeen Aaldert schreef: minder slijtage bij de Logo 10 dan bij de Trex 600.
Voor zover ik weet, is Aaldert geen ragger.
Dus als je wel gaat raggen of het uiterste vergt van de heli, dan zal het slijtageproces bij de Trex nog groter zijn.

Wat mijn eigen ervaring betreft:
Ik ben beslist GEEN ragger of iemand die het uiterste vergt van een heli.
Ik ben wel heel kritisch op het vlieg- en stuurgedrag.
En daarin vind ik de Logo nog steeds uitstekende heli's en al helemaal met de nieuwe rotorkop.

vr.gr.

Joyce

Indien dit je eerste heli is kan je er best één kopen waarbij clubleden of vrienden je kunnen helpen bij de afstelling. Als je zelf wat ervaring hebt kan je nog altijd overstappen op een ander model.

Logo10 / Trex600, eerder te vergelijken met een lange Logo14, het zijn allemaal prima dingen...

wat is eigenlijk het verscil in de logo 10 en de logo 10 3D ?

zit daar veel anders in de kop ?

Gerard,

Dat is lastig te zeggen, aangezien Mikado heel flexibel is in het samenstellen van kits. Er zijn minimaal zo'n 5-6 verschillende uitvoeringen van de Logo 10 (incl. de 3D dan).

Heb zelf 1 keer geinformeerd bij Mikado wat nu in welke kit zit. Zij gaven zelf aan dat verschild per importeur, die bepaald namelijk wat wel en niet in hun kits zit.

Ik heb zelf een Logo 10 3D 2006 kit liggen (zoals beschreven op http://www.logo10.de/logo103d_webseite/start.html)
Maar de kit komt wel uit amerika omdat hij dus in Europa in deze uitvoering niet leverbaar is, alhoewel je dat niet zou verwachten aan de hand van het url adres (*.DE/*)

Van de 3D is in ieder geval het cockpit-kapje anders, zoals het bij de echte Duitse 3D heli's behoort heeft deze weer veel weg van paasei cq zetpil :)

Dit filmpje laat zien wat allemaal mogelijk is met een Logo 10 (3D) http://www.mikado-heli.de/videos/logo10_3d/andy_rummer_melle2005_logo10_3d_hq.wmv, loops en rolls zijn dus geen probleem.

@Henk, we leven nu in het Lipo-tijdperk, de door jouw genoemde Tango's zijn nog gebaseerd op die Nikkel-rolletjes. Voor 6S Lipo wordt de Tango 45-10 als summum gezien voor uber-geil power. De 45-13 gaat wel goed op 5S Lipo.

Voor mijn Logo 10 3D is een 275 grams Strecker onderweg, ik hoop hiermee de Tango 45-10 op 6S te kunnen evernaren.

Rick

Rick NT zei:
Gerard,

@Henk, we leven nu in het Lipo-tijdperk, de door jouw genoemde Tango's zijn nog gebaseerd op die Nikkel-rolletjes. Voor 6S Lipo wordt de Tango 45-10 als summum gezien voor uber-geil power. De 45-13 gaat wel goed op 5S Lipo.

Rick

Of het een lipo-tijdperk is of niet, de keuze van de motor hangt inderdaad samen met de toepassing van de akku en dan met name de spanning van de vliegakku's.
Het gaat dan om de spanning in relatie tot de toegepaste rpm/min/volt van de motor.
In het algemeen geldt dat hoe hoger de nominale spanning van de vliegakku, hoe lager het rpm/min/volt van de motor (kan zijn), uitgaande van een bepaalde overbrenging.
Daarnaast gaat het om de constructie van de motor = "wat de motor mag hebben".
In het algemeen hebben de Tango een brede marge.
Zo kan de Tango 45-13 worden toegepast voor 6-20 cellen.
20 cellen = 24 Volt.

Een 6S lipo = 22,2 Volt nominaal.
Dus daarom is deze motor niet geschikt voor 6s lipo's, maar zoals je zelf al zegt, wel voor 5S (18,5 V).

Wil je met 6S lipo's vliegen dan moet je dus een ander type motor kiezen.
Dan kun je de Tango 45-09 nemen (tot 28 cellen = 33,6V) of de Tango 45-08 (tot 32 cellen = 38,4 V) of de 45-10 (tot 24 cellen = 28,8V).

Dat geeft dus duidelijk de relatie aan tussen motor en de spanning van de vliegakku's.
Of die spanning komt van een Nicad, NimH of lipo zal de motor in principe worst zijn.
De piloot bepaalt met welke akku hij wil vliegen en daarbij kiest hij dan de passende motor.........

vr.gr.

Joyce

Gerard_nl zei:
wat is eigenlijk het verscil in de logo 10 en de logo 10 3D ?
zit daar veel anders in de kop ?

>> Alu tuimelschijf voor 120° eCCPM
>> Druklagers in hoofdrotor
>> Open kunststoffen 3D-vinset (geen carbon)
>> Dubbele koolstoffen Heckbuis-struts
>> Mikado scharnierende Pitchslider
>> Rotorkop-stuurbrug met metal balls
>> Speciale lichtgewicht 3D-canopy met bijpassend stickervel
>> Lichtgewicht open paddels, die met folie worden bekleed
>> Meer lagers in rotorkopter plaatse van de paddelas
>> Rotorkop "rem"

vr.gr.

Joyce

ik denk dat rick zijn insteek is dat niemand meer vliegt met cadmium gewichten ;)

dank voor de info over de logo10 3d beiden

Back