Waar kan je een LOGO 10 kopen

• Topicstarter Topicstarter Helium
  • Startdatum Startdatum
Gerard_nl zei:
ik denk dat rick zijn insteek is dat niemand meer vliegt met cadmium gewichten ;)

Niemand??
Ik weet zeker dat dat niet zo is.
Er zijn nog vele piloten die met Nicad/Nimh vliegen, waarvan ik er eentje ben. :lol:

vr.gr.

Joyce

Niemand??
Ik weet zeker dat dat niet zo is.
Er zijn nog vele piloten die met Nicad/Nimh vliegen, waarvan ik er eentje ben.

Ja, als je ze nog hebt liggen kan ik dat wel begrijpen... als je nieuw moet kopen zou ik altijd voor Lipo's gaan :wink:

Cheers,

Richard

ok :
kan er iemand een foto posten met een Logo 10 en een Trex 600 samen ? Om eens een verschil in grootte te zien tss beide toestellen.
Verder : wat kost een Logo10 3d vliegensklaar, en hetzelfde voor de Trex 600.
Laatste stap : wat kosten de mogelijke crashkits voor Logo 10 e Trex 600 ?
Eens je dit weet is de keuze mss makkelijker gemaakt ?

(ik neig eerder naar Trex600 omwille van grootte=stabieler (?) en Logo 10 een beetje aan het verouderen misschien ?)
Tel desnoods kwaliteitslagers bij de Trex600.

Bartvq zei:
ok :
kan er iemand een foto posten met een Logo 10 en een Trex 600 samen ? Om eens een verschil in grootte te zien tss beide toestellen.
Oeps, net te laat :? . Ga maar uit van T-rex<=> Logo is als 1 <=> 2/3 .

Bartvq zei:
Verder : wat kost een Logo10 3d vliegensklaar, en hetzelfde voor de Trex 600.
Laatste stap : wat kosten de mogelijke crashkits voor Logo 10 e Trex 600 ?
Eens je dit weet is de keuze mss makkelijker gemaakt ?
Logo 10 3D kan wel eens duurder zijn, echter de genoemde Logo 10 3D is eigenlijk bedoeld voor de gevorderde vlieger. De meeste gevorderde vliegers weten zonder een kostenplaatje wel wat ze willen hebben, dat heeft dan niets meer te maken met kosten!

Bartvq zei:
(ik neig eerder naar Trex600 omwille van grootte=stabieler (?) en Logo 10 een beetje aan het verouderen misschien ?)
Tel desnoods kwaliteitslagers bij de Trex600.
Logo 10 is naar mijn mening beslist niet verouderd. En de kwaliteitslagers in een T-rex heeft dus helemaal niets te maken met de ontwikkeling van speling. Op de Logo zitten op sommige plaatsen niet eens lagers, waar de T-rex er zelfs 2 heeft en toch ontwikkeld de Logo minder speling. De Logo heeft als gehele heli gewoon een betere kwaliteit!

Greetz van Aldert

Bartvq zei:
ok :

Toch een foto in het (modelbouwforum) archief... bovenste twee planken! Let wel, de Logo die je ziet heeft een langere staart dan het orgineel, en zelfs iets langer dan de Logo 10 3D.
Helihoekje.jpg

Greetz van Aldert

Bedankt Aldert voor de uitleg.
Ik dacht alleen dat een Logo10 best in 3d-uitvoering gekocht werd. Voor de "meest degelijke" versie te hebben.
Voor alle duidelijkheid, ik zal nooit 3D vliegen en eerder een semi schaalromp monteren.
En wat vliegen betreft, me beperken tot de klassieke figuren als een stallturn, looping, roll en verder niet zo veel meer:D

Daarom denk ik : "laat me maar groot gaan". En dan lijkt me Trex 600 de juiste beslissing ?
Zeker prijs/prestatie gezien ?

Bartvq zei:
Bedankt Aldert voor de uitleg.
Ik dacht alleen dat een Logo10 best in 3d-uitvoering gekocht werd. Voor de "meest degelijke" versie te hebben.
Voor alle duidelijkheid, ik zal nooit 3D vliegen en eerder een semi schaalromp monteren.
En wat vliegen betreft, me beperken tot de klassieke figuren als een stallturn, looping, roll en verder niet zo veel meer:D

Daarom denk ik : "laat me maar groot gaan". En dan lijkt me Trex 600 de juiste beslissing ?
Zeker prijs/prestatie gezien ?

Inmiddels reeds een keuze kunnen maken?

Greetz van Aldert

Ik las deze post nog een keer door en kwam de volgende passage tegen:

Als wat het alleen maar om hetgeen Aaldert schreef: minder slijtage bij de Logo 10 dan bij de Trex 600.
Voor zover ik weet, is Aaldert geen ragger.
Dus als je wel gaat raggen of het uiterste vergt van de heli, dan zal het slijtageproces bij de Trex nog groter zijn

En ik vraag me af waar Henk dat op baseert... Aldert schreef:

terwijl de T-rex al wel iets meer speling heeft dan voor de eerste vlucht (al is dat ook maar héél weinig)!

Ik vlieg redelijk lomp en na 51 vluchten is de speling nog identiek aan die bij vlucht 1. Ik ken mensen die al 400 vluchten met hun T-rex 600's hebben gemaakt en het enigste wat echt slijt is de staartaansturing, de bronzen bus slijt na honderden vluchten een beetje uit. Maar dat is logisch, dit slijt bij ELKE heli... zeker als de gyro flink moet werken.

Overigens heb ik meerdere keren een logo 10 mogen zien vliegen op NiCd met zo'n setup als Henk beschrijft, maar hij kan dan qua prestaties nog niet in de schaduw staan van de T-rex 600. Op lipo's is het echter een heel ander verhaal, dan is een logo 10 zeeeeeeeeeer krachtig en laat hij de T-rex 600 weer ver achter zich :wink:

Prijs-prestatie wint de T-rex het altijd, zeker omdat de kwaliteit zeker vergelijkbaar is. Als je enkel voor de 3D prestaties gaat kun je beter een Logo 14 aanschaffen op 10 cellen met V-stabi... dan heb je pas vermogen met licht gewicht.

Dat een T-rex minder tam is van nature kan natuurlijk gemakkelijk aangepast worden, schroef er eens een paar 30 grams paddles op ipv de standaard 22 grams paddles en het is een hele andere heli!

Overigens blijft het altijd een mooie discussie over de kwaliteit. Persoonlijk vind ik dat een heli kwalitatief goed is als ik ermee kan vliegen zonder dat er iets afbreekt, als tijdens het bouwen alles netjes inelkaar past en de afwerking er goed uit ziet. Ook de hoeveelheid speling neem ik mee in mijn "beoordeling van kwaliteit". Als ik dan een T-rex 600 met een Logo vergelijk vind ik ze van vergelijkbare kwaliteit... ze voldoen beide aan alle criteria en zijn dus van goede kwaliteit.

Cheers,

Richard

Naar het schijnt is Mikado met een aantal nieuwe LOGO's uitgekomen. Heeft er iemand al info hierover en waar kan je eventueel op een site iets zien.

Back