Waar koop ik metaalfolie

Weet iemand waar ik metaalfolie kan kopen ? Bij voorkeur RVS, evt Messing. Liefst heb ik een serie niet al te grote stukken. Bijv formaat paar keer A4, van oplopende dikte 50 micron, 100 micron, 150 micron en 200 micron om er vulplaatjes van te maken.

Ik heb het wel gevonden bij Brammer maar die firma verkoopt niet aan particulieren.

Met groet,
Klaasprins

Ga eens kijken bij een oud ijzer bedrijf... als je zulke kleine stukjes nodig hebt zou restafval geschikt kunnen zijn. Alleen zal dat niet gauw zo in dikte oplopen.

Als de vulplaatjes klein mogen zijn volstaat misschien een set voelermaten. Kleinste maat is veelal 50 micron en loopt op met 50 micron tot 1000 micron.

Jan

Wat ik wil zijn velletjes van minimaal zo'n 200 bij 300 mm als werkvoorraadje waarvan ik naar behoefte allerlei vulplaatjes af kan knippen. Vandaar ook de behoefte aan de oplopende diktes van bijv 50 micron tot zo'n 100 a 200 micron ( 0,05 mm oplopend tot 0,1 a 0,2 mm)

Metaalwinkel verkoopt messing folie aan de rol van 300 mm breed van de gewenste diktes. Je zou ze eens kunnen bellen of emailen om naar de prijs en minimum afname te vragen. Ze verkopen alles ook aan particulieren.

Groet,

Ad Bakker

Brammer in Groningen verkoopt naar mijn weten ook aan particulieren.
Ze hebben zelfs een pin automaat .
Het kan zijn dat het speciaal besteld moet worden dan kan het zijn dat ze dat niet doen voor een kleine hoeveelheid

Opgelost. Dank.
Modelbouw Krikke in Groningen blijkt het (ook in kleine hoeveelheden) te hebben in diktes van 25 micron tot paar honderd micron. Precies wat ik wilde.

Mvg
Klaas

Back