Waar kopen jullie de elektronica voor je model.

Zoals eerder aangegeven heb ik voornemens om weer een F2A-X kist te kopen.
Waarschijnlijk koop ik eerst een gebruikt model (ga dinsdag as kijken) zo niet wordt het een model van Extreme Flight, Lindinger heeft de Extra 300 momenteel in de aanbieding scheelt 150,-- tov andere aanbieders.

Oké nu mijn vraag, waar bestellen/ kopen jullie de servo’s en andere elektronica en welke types gebruiken jullie. Zelf ben ik zeer gecharmeerd van JR servo’s, heb zeer goede ervaring met de DS 8715 en de DS 8511 en de Digitale Futaba servo’s (10 kg serie) in mijn heli's.

Voor Heli servo’s zijn er in Hongkong en Singapore een paar betrouwbare leveranciers ik kan me zo voorstellen dat jullie de spulletjes ook in het buitenland kopen ipv bij de doorgaans te duren locale leverancier.

Ik hoor graag van jullie

Ronald

Hallo,

Altijd was het hier (ik spreek dan voor België) moeilijk om aan goed competitief materiaal te komen voor "big scale" modellen (en dan nog aan een goede prijs natuurlijk)... daarom starte Bert Delaere met een winkel die zich vooral ging bezighouden met F3M/F3A-x/F3A...

zijn website is dus zeker een bezoekje waardig... Aerobertics.be - home let wel niet alles staat op zijn website, voor meer info kan je hem altijd mailen (en een snel antwoord verwachten).

De meeste van mijn spullen haal ik via diverse web winkels in duidsland

o.a.

Natterer
Staufenbiel
Engel model techniek

groetjes

mark

Hallo,

Altijd was het hier (ik spreek dan voor België) moeilijk om aan goed competitief materiaal te komen voor "big scale" modellen (en dan nog aan een goede prijs natuurlijk)... daarom starte Bert Delaere met een winkel die zich vooral ging bezighouden met F3M/F3A-x/F3A...

zijn website is dus zeker een bezoekje waardig... Aerobertics.be - home let wel niet alles staat op zijn website, voor meer info kan je hem altijd mailen (en een snel antwoord verwachten).

Heb inmiddels gemaild inzake de 2,25 mrt. Yak of Extra 300 van Extreem Flight. Prijs bij Linginger is voor de Extra 300 €599,-- bij Aerobetrics €750,-- is nogal een verschil. De Hitec HG 5955TG bij Lindinger €87,90 Aerobetrics €117,77? Heb verder geen andere prijzen vergeleken, weet dus niet wat zijn prijsniveau is tov andere leveranciers. Tel je koopt de Extra 300 incl 4 Hitec servo's 5955TG bij Lindinger dan is het verschil ruim €250,--.

Modellbau Lindinger Onlineshop

http://shop.lindinger.at/product_info.php?cPath=1286_1316_1318&products_id=58274

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk koop ik eerst een gebruikt model (ga dinsdag as kijken) zo niet wordt het een model van Extreme Flight, Lindinger heeft de Extra 300 momenteel in de aanbieding scheelt 150,-- tov andere aanbieders.
Coenraad biedt hem aan voor 649E. In combinatie met de verzendkosten vanuit Oostenrijk scheelt dat dan iets minder dan 50E. Misschien is dit ook nog een optie?

De 5955TG is nu vervangen door de 7955TG... ze hebben nu een fixe korting op hun overstock waarschijnlijk. De 7955TG kan je er zo te zien nog niet vinden. Heel raar dat de Extra er nog staat aan 599€ hij is namelijk in prijs naar omhoog gaan... Hij staat ook op slechte beschikbaarheid... dus ik schat dat ze niet in stock zijn, en dat ALS hij er nog zal krijgen de prijs ook naar omhoog zou gaan. Als je nog ergens een extra kan krijgen zou ik hem direct meenemen, het is een super toestel en de beschikbaarheid zal er niet op verbeteren.

Laatst bewerkt:
De Extra is 690 bij aerobertics, staat bij de promo's. Mijn ervaring met Bert is dat ie, wanneer je een complete set koopt er nog een leuke korting overheen gooit. Zou gewoon even mailen en een prijs opvragen.

Inderdaad, ik heb hem ook eens gemaild ivm een shockie en dan is het steeds van: het totaal bedrag blablabla. bv 200 euro maar je krijgt hem voor 170 bv.. Erg leuke kortingen volgens mij en erg tof aan die man is dat hij echt supersnel terugstuurd op je mails. Daar hoef je geen 5 dagen op te wachten of zo.

Groeten
jan

Ja en euhm?? Waar?Wie?Wat?Wanneer?Hoe?Waarom?

Groeten
jan

Als ze bij lindinger voor een bepaalde prijs op de site staan, kun je ze kopen. Als Jens voor die prijs die kist zou kopen, moet hij dat nu ook direct doen, want lindinger levert dan ook voor die prijs. Kan alleen langer duren als ze niet op voorraad zijn.

Ik dacht ook dat AeroBertics duur was, maar dat is niet zo. Sommige dingen is ie duur mee, anderen weer niet, zoals elke winkel.. en naar het schijnt valt er met hem goed te praten, en hij handelt orders netjes en snel af.

Om het helemaal eerlijk te houden moet ik wel aangeven dat JVDO en AeroBertics elkaar beter kennen dan in dit draadje naar voren komt ;)

Waar ik mijn spullen haal? Ik vlieg geen F3A-X, maar wel F3A en heb de spullen daarvoor gedeeltelijk bij Aerobertics gehaald (vooral MK spullen) en ook besteld bij mijn lokale winkel (mcmodelbouw) te bilthoven. Zeker als je weet wat je wilt hebben en je bestellen geen probleem vind, kun je bij bijna elke modelbouwzaak wel terecht.. en in de tijd van internet, is zelf bestellen in het buitenland ook een prima optie.

tot voor kort had ik de site www.futaba.nl
en leverde alles van futaba, via die site, maar datvond robbe weer minder en nu hebben ze mij verboden om nog langer de site te exploiteren.

echter blijf ik wel het een ene ander importeren.

ja, ik heb de naam osmax.nl ook nog geclaimd, dus die zou ik kunnen gaan gebruiken,
het probleem waar ik de laatste keren tegen aan liep is de douane,
de laatste 5 zendingen die ik binnen kreeg zijn allemaal aangemerkt, en daar moest ik flink belasting over betalen, ik verkoop o.a de nieuwe 10c zenders 2.4 Ghz voor 475,-
hier verdien ik niet veel aan maar als ik dan de belasting erbij reken hou ik er echt nog geen 2 tientjes aan over. dus ik weet niet of ik wel weer een site wil beginnen.

Heb je trouwens gezien waar futaba.nl nu naar toe gaat?
Waar ga je trouwens de Pitts vliegen?
Groeten,
Ed

ja, peter burks heeft hem nu geclaimt, ik was daar 2 week geleden en vertelde hem dat ik hem niet meer had, hij vroeg of hij hem mocht hebben, dus nu heeft hij hem,
moet wel zeggen dat 80% van de reactie's op de site waren van mensen die om info over beschrijvingen en hoe iets aan te sturen waren,
wel jammer, ik deed het met veel plezier...

Back