waar kopen

• Topicstarter Topicstarter snecma
  • Startdatum Startdatum
S

snecma

Guest
hallo

waar kan ik een straalmotortje bijv een kj66 kopen en hoe duur zijn deze.

maar waar kan je kopen en wat in ongeveer de prijs van zo ding
als ik op sites van modelbouw winkels kijk hebben ze die nii alleen zuiger motoren

weetje wat ik heb die prijzen gezien laat maar, bedankt voor de hulp
wat is het in zo ding wat het zo duur maakt. zit weinig tot geen bewegende delen in, maar precisie is wel hoog

Laatst bewerkt door een moderator:
niet als je er 1000< euro aan wil uitgeven
kijk wel ergens voor een oude turbo uit een dieselauto

Volgens mij is jantje16 weer terug.. weer een hoop onzintopics met dingen waarvan je weet dat er heftige reacties op kunnen komen.

niet als je er 1000< euro aan wil uitgeven
kijk wel ergens voor een oude turbo uit een dieselauto
En een draaibank, freesbank, puntlasapparaat, hardsoldeerset, oscilloscoop en balanceerbank, om van exotische materialen als inconel en keramische lagers nog maar niet te spreken.

weetje wat ik heb die prijzen gezien laat maar, bedankt voor de hulp
wat is het in zo ding wat het zo duur maakt. zit weinig tot geen bewegende delen in, maar precisie is wel hoog

Prijsopbouw:

- ontwikkeling van "probleemloze" gasturbine kost een hoop tijd, dus geld.
- gebruikte materialen zijn zeer hoogwaardig.
- keramische lagers
- hoogegeleerd staal voor in verbrandingskamers
- relatief "laag" aantal geproduceerde turbines, het is geen massa productie product.
- de ontwikkelaar/producent wil een goed/netjes/goed werkend product leveren, dus moeten alle fouten er uit zijn en zoveel mogelijk "idiot proof" zijn.
- de gasturbine moet betrouwbaar zijn.
- Komponenten als compressor, NGV, uitlaat turbine zijn soms speciaal ontworpen en uit hoogwaardig materiaal gemaakt, dit kost veel geld.

Al met al moet je niet te licht denken over het "even' kopen van eengasturbine, het is geen speelgoed.

Ik heb geen verstand van deze materie, ik vergeet vast een hoop, maar weet wel dat het een klein hoogwaardig stukje techniek is dat je niet even op een zondag middag in elkaar zet.

Succes met de ombouw van de auto turbo.

Back