Waar lijmen jullie foliescharniertjes mee ?

Rhelie

Forum veteraan
Mijn ARF kist is voorzien van vele foliescharniertjes, een soort glasvezelplaatjes. Volgens de beschrijving moet ik die met secondenlijm vastzetten maar met deze warmte droogt dat voordat het roer op de juiste plek zit. Kan ik dat ook met Bison alleslijm doen ?

Waar lijmen jullie dat mee ?

alvast bedankt, Rene

Je lijmt het verkeerd. Deze scharnieren breng je eerst helemaal aan en dan laat je er van bovenaf een drupje thin-ca op vallen.

Dus NIET eerst het scharnier volsmeren met lijm en dan proberen in te steken, nee gewoon helemaal inbouwen en dan lijm er op laten vallen.

Gezien het feit dat je al aan het lijmen bent geweest, is het waarsch. verstandig om andere scharnieren te gebruiken. De witte Kavan scharnieren zijn prima hiervoor, even borgen met een tandenstokertje.

Bedankt Stevo :D Zo moet dat dus.

Ik was er nog niet mee begonnen maar met een vorig model heb ik zitten tobben omdat ik het blijkbaar verkeerd deed.

Geen dank Rhelie, daar dient ons forum toch voor hé, elkaar helpen.

Succes ermee,

Stevo

Nog een kleine tip (gepikt van Great planes) boor in het midden van je scharnier-gleuf een gaatje van zo"n 3 mm. Hierdoor kan de CA lijm verder in de gleuf lopen

Back