Waar losse lipo cel kopen?

laurens

Forum veteraan
Omdat ik 1 losse lipo cel zoek om als ontvangeraccu te gebruiken zoek ik een adres waar je losse lipocellen kan kopen. Wat is een goede winkel hier in Nederland?

ik zit er ook aan te denken om een DLG op 1 lipo te gaan draaien. Bij ACW hebben ze als koopje 3s300mah 10C lipootjes voor 15 dollar :D, Dat zijn dus 3 accuutjes :D. Watvoor ontvanger heb jij trouwens gekocht die goed werkt op 1 cell?

yep, klopt.

En veel ontvangers werken ook al vanaf 3,0v-3,6V. Dus best wel te gebruiken op 1 lipo :D

Maar dus niet altijd de volle capiciteit, want tot 3,0 volt is je lipo leeg.
Maar daar komt weer bij dat je door de lagere spanning ook een lager stroomverbruik hebt. :)

Hi laurens.
Ik denk dat twee lipo cellen beter uit komen dat is weleenswaar 7,4 volt maar met een kleine BEC(van BMI bijv.) terug te brengen naar vijf volt terwijl het gewicht altijd nog lager is dan vier nicad cellen
groetjes jan

Die 2cellen met bec doen ze wel veel op rcgroups bij DLG'S, maar je leest dan vaak ook dat ze er niet echt veel gewicht mee besparen en dat het grootste voordeel eigenlijk is dat je altijd een volle accu klaar heb liggen. Mij lijkt het wel cool om met 1 cel een extreem licht, klein DLG'tje te bouwen. Heeft iemand een tip voor een kleine, lichte, goedkope ontvanger? Ik dacht aan de GWS pico. Die weegt maar 4.8 gram en is iets van 18 dollar ofzo. Wel maar 150 meter bereik, maar zo hoog kom ik toch niet met een microsmijtertje :D

Als je echt licht wilt gaan Falcon Models hun "Breeze Block" weegt 4,8 gram vliegklaar inclusief twee "normale" servo's werkt op één Lipo cel ..... en bij Bob Selman koop je een bijbehorende Lipo vanaf 0,7 gram .... je complete "normale" RC onder de 6 gram ... dus dat wordt een werpkistje van onder de 10 gram ....

Iets zwaarder is de MZK Penta "Superlight" van onder de 3 gram, twee gestripte BlueArrow BA-TS-3.6 Micro Servo's teruggebracht tot onder de 3 gram ... één 145mAh Lipo'tje van 3,5 gram .... met een beetje goede wil blijf je onder de 12 gram ....

sietse zei:
Die 2cellen met bec doen ze wel veel op rcgroups bij DLG'S, maar je leest dan vaak ook dat ze er niet echt veel gewicht mee
:D

Hi sietse
Je mag dan op de lipo cellen +BEC misschien niet zo veel gewicht besparen maar doordat het ook veel kleiner is kan je alles veel verder naar voren in de neus bouwen en ook dat scheelt in gewicht.
sietse zei:
Ik dacht aan de GWS pico. Wel maar 150 meter bereik, maar zo hoog kom ik toch niet met een microsmijtertje :D

Je zal maar iets van termiek hebben wat dan??? en 150 meter ver weg ben je zo of blijf je er achter aan hollen als je merkt dat er geen ontvangst meer is ???

whaha, dat Falcon Breeze Block(je) is wel heel cool! Micro-indoor DLG :D, maarja, dat is niet precies wat ik zoek. Ik wil hem nog wel vast kunnen houden zonder hem te vermorzelen :D.

Beetje weinig power zo'n Falcon block.

Ik ben gister naar de winkel geweest en ben uiteindelijk voor een 4 cellen nicd 350 mah gegaan. Deze kostte maar 4 euro dus ik kon hem even niet laten liggen.

Ik vlieg sinds kort ook met een 1s lipo een kokam 145 van bichler.
Zit nu ineen 80-90 gram wegende zagi met 1M spanw. , zweeft zeer goed met weinig wind.

Ik gebruik een Jeti rex5 en 2 dymond D54 servo's electronika totaal weegt onder de 20 gram, maar daar zou nog wat vanaf kunnen ;)

Het zat eerst in een 50cm span pibros, daar eigenlijk net te zwaar voor om nog een betje te kunnen zweven.

Het verbaast me eigenlijk hoe lang je kan met 145 mah, na een uur of 3 ging er maar 90 mah weer in!

Back