Waar mag ik vliegen in België

Beste modelbouwforum leden

Ik vroeg me af wat de wet is in verband met vliegen in België ik geraak er niet meer aan uit. Waar mag je vliegen zonder problemen? mag je in parken vliegen? etc en wat mag niet?

mvg

Recreatief / privé gebruik:
Vliegen met drones voor recreatief / privé gebruik in België wordt geregeld door het Directoraat-generaal Luchtvaart en is toegestaan op speciaal aangewezen locaties die erkend zijn als terrein voor de modelluchtvaart en verder uitsluitend boven privédomein. Het is in België niet toegestaan om te vliegen met een drone op andere locaties zoals bijvoorbeeld in je woonwijk of willekeurig grasveld.

Vliegen is dus enkel toegestaan op de speciaal aangewezen locaties en je privédomein tot een maximaal hoogte van 30 meter.

Informeer vooraf bij je gemeente naar de speciaal aangewezen locaties waar je kunt vliegen met een drone voor recreatief gebruik in België.

Zakelijk gebruik:
Vliegen met drones voor zakelijk (beroepsmatig) gebruik is in België toegestaan onder strikte voorwaarden. De drone mag tot een maximale hoogte van 90 meter vliegen en is een medisch en praktijk examen door de drone operator verplicht. Je moet kunnen aantonen te beschikken over toereikende theoretische kennis. Om je licentie te behouden dien je 2 uur per jaar te vliegen (6 vluchten).

- See more at: http://www.drones.nl/wetgeving/#sthash.PGtwdAVg.dpuf

Back