waar minimag floats te koop voor easystar??

robert14

Forum veteraan
ik wil drijvers onder mijn easystar zetten en nu vond ik dit op het internet:
picez7kc6.jpg

Since I've never owned a floatplane, I thought it was about time I did. I purchased a set of Multiplex MiniMag floats and mounted them onto the Easystar using two carbon rods and a few cable tie's. Trying to get the CG right whilst positioning the floats as not to have the tail sit in the water was a little tricky, but I managed to reach a compromise. The Easystar performed great, although the extra drag from the floats did slow her down a little. There was a little mishap which we'll say no more about...ahem.

waar zijn deze drijvers los te bestellen??

maar ook gewoon bij de modelbouwwinkel die Multiplex in z'n programma heeft. Multiplex bestelnummer 733069, kosten 26 tot 30 euro.

Zie nu dat robert in Emmen woont, Quartel in Zwolle heeft ze ook. Maar misschien niet op voorraad.

Je kan ook de blauwe variant gebruiken voor de "Pico Cub" MPX bestelnummer 733068 (is weliswaar uit productie, maar kan hier en daar nog wel liggen .... is vrijwel identiek aan de "witte" MiniMag versie (en wat anders is gebruik je toch niet) ....

Laatst bewerkt:
hangar in kampen heeft nog een setje ligen. ik denk alz je een goed bod doet mag je ze mee nemen.
die zijn van de picocub

Hallo Robert,

Het je je easystar al op drijvers uitgeprobeerd ? En ?

nope, ivm met het weinige vliegen ermee en te veel andere projecten heb ik de EZ verkocht, nu in het bezit van forumlid concept30

Easystar floats

Ik heb inmiddels zelf minimag drijvers onder de easystar gezet. Vliegt OK hoewel je de drijvers behoorlijk merkt bij het vliegen. Maar- hij komt met de standaard motoerisering los ! Geen waterroer gebruikt, maar stuurt dus moeizaam als hij drijft.

ik kom misschien ook nog wel, om de grootste flop sinds de hd-dvd goed te maken
met de minimag, met drijvers nu wel al gewoon gemaidend en een goede oplader
beschikbaar, mijn vader vind het nu ook een beter idee dus beloven kan nog niet
maar bijna wel :D

Back