waar moet ik zijn voor schulze V7 software?

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door Erik v. Schaik, 15 okt 2007.

  1. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    En, wordt er hier al een beetje mee ge-experimenteerd?

    edit:
    ivm met ongevraagd verplaatsen van mijn draadje door moderator BURP van elektrovlieg forum naar akku en laad techniek geen ik hier geen goedkeuring voor. Reden hiervoor is het grote aantal lezers (leden en niet leden) die dit draadje niet meer terug kunnen vinden op de plek waar deze is ontstaan en opgebouwd.

    Na herhaaldelijk nadrukelijk verzoek dit draadje niet te verplaatsen heeft BURP naar eigen goeddunken niet mijn motivatie gerespecteerd. Als dit draadje weer teruggeplaatst wordt zal ik de titel weer herstellen.
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2010
  2. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.015
    Locatie:
    Moordrecht
  3. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    Valt me op dat er maar weinig vliegtuigen in de elektro vliegtuigen forum te vinden zijn die met A123 rondgaan.

    Denk dat je argument voor veel mensen opgaat. Als het alleen de lader is valt het nog mee :wink:
    Binnen 2-3 weken verwacht ik mijn nieuwe lader voor het echte stampwerk. mijn 636+ is aan de krappe kant.

    grtz, Erik
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 mei 2010
  4. michiel b

    michiel b

    Lid geworden:
    26 aug 2003
    Berichten:
    3.065
    Locatie:
    Eindhoven, Noord-Brabant
    voor mij is de aanschaf van de cellen eerder een probleem. Bij Aircraftworld bestel ik niet graag voor grote bedragen. Weet iemand de cellen goedkoper dan $17.50?
     
  5. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    voor ongeveer die prijs laat ik mijn cellen puntlassen naar elk gewenst pakket.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 mei 2010
  6. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.015
    Locatie:
    Moordrecht
  7. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    Het is nu 16/10/2007 en 18:00. Dat pakketje is al 76 dolar en 30 dollar verzendkosten. :lol:
    Je moet er wel veel voor doen om net wat goedkoper uit te komen. Komt de arbeid er nog bij. Zie het niet zitten om zo die 26 cellen bij elkaar te sprokkelen voor dat 13s2p pakket dat ik nu heb, en dan ook nog proberen om het een beetje fatsoenlijk te krijgen.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 mei 2010
  8. michiel b

    michiel b

    Lid geworden:
    26 aug 2003
    Berichten:
    3.065
    Locatie:
    Eindhoven, Noord-Brabant
    Waar heb je die aangeschaft?
    En nog belangrijker, waar ga je dat in testen? :D
     
  9. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    Doelstelling is om dit pakket binnen 15 minuten volgeladen te krijgen. Dat gaat dus niet meer met mijn Shulze 636+ (8A) lader. De volgende heeft 4 maal zoveel uitgaand vermogen.

    Ik heb ondertussen een Calmato trainer 40, Jepe spitfire, Rbc Lippisch,RBC Horten 13B, Mpx Twinjet op A123. Ben nog steeds aan het wachten op een nieuwe LIft-off xs die ik buiten bereik heb gevlogen op lage hoogte :cry: . ging wel heel erg vet die kist:

    http://airtoimedia.nl/web/upload/Emile/Lift-Off_xs_EDF_Erik_8-7-2007.wmv
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 mei 2010
  10. michiel b

    michiel b

    Lid geworden:
    26 aug 2003
    Berichten:
    3.065
    Locatie:
    Eindhoven, Noord-Brabant
    8O welke lader heeft 1100Watt? (4x275W van de 636+)
     
  11. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.015
    Locatie:
    Moordrecht
    Charles doet aan "ZIP charging". Dikke 12V accu (250AH), stuk electriciteitsdraad als weerstand, direct verbonden aan de 3S accu.
    Laadstroom vangt aan met 24A, stabiliseert op 14A, en stopt na 8,5 min. Capaciteit is na 105 maal ZIP laden nog altijd als nieuw (!!!).

    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=747911

    Totale kosten, (als je de accu's niet meerekend) $10,-.

    Voor 13S (52V vol geladen) heb je dan 4 1/3 accu nodig.....
     
  12. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    275Watt volgens het boekje ja :lol:

    reken maar eens uit met mijn lader hieronder:
    De * in de display is de begrenzing van de lader Hij staat dus op maximaal.

    [​IMG]

    De nieuwe lader is 1kW en op netspanning. Is dan ook echt een lader en geen instelbare voeding. Zal er tzt een :idea: over laten schijnen. :wink:

    de 636+ zal dan een slow charger worden om het paket rustig te laden en balanceren met de 14S balancer

    Heb met de A123 al een dieselakku gemold. Zie dat niet zitten om die iedere keer mee te sleuren.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 mei 2010
  13. Vincent K.

    Vincent K.

    Lid geworden:
    12 feb 2003
    Berichten:
    1.409
    Locatie:
    Drenthe
    Als het niet het type van ACW moet zijn kun je bij United hobbies tegenwoordig 3 types kopen voor 10 dollar of minder.

    http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5738

    http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5737

    http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5632
     
  14. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    Hier komt is hij geboren. 1800gr zwaar en ik ben in blijde verwachting naar de herrie die eruit gaat komen :D
    http://first-products.de/

    Ben zeer tevreden over de afwerking. Bij hem kan je elk pakket laten maken die je maar wilt. De cellen zijn gepuntlast en van balanceerkabels en hoofdstroomkabels voorzien. De prijs per cel is bij hem ook inclusief arbeidsloon, balanceerkabels en overige materialen. Levertijden zijn ook netjes mits hij de cellen op voorraad heeft en ik geloof dat dit in het westen van Europa een knelpunt is :?

    Waar dat die ingaat? Een 2.20m Extra kan ermee hoveren maar ik plank er een edf jet omheen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 mei 2010
  15. michiel b

    michiel b

    Lid geworden:
    26 aug 2003
    Berichten:
    3.065
    Locatie:
    Eindhoven, Noord-Brabant
    op netspanning? hmm, je maakt het wel spannend... ;)
    Is het gewoon een ongestabiliseerde loodacculader?

    Om 1kw te transformeren van 230V naar een lage spanning heb je nogal een zware trafo nodig. Of het moet iets geschakeld zijn... Wat zou het zijn?

    @prop-er: Dat is natuurlijk een best mooie tijdelijke oplossing. Al zou ik zelf toch liever wat regelbare elektronica in zien.

    EDIT: al 2 posts voor me :lol:
     
  16. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 mei 2010
  17. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.015
    Locatie:
    Moordrecht
    Over de nieuwe UH 2700mah LIFEPO4 cellen:

    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=743899

    (http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=881515#881515)

    De twee andere 30C cellen hebben duidelijk minder capaciteit dan de originele A123 cellen (2300 mah).

    Samengevat: inderdaad goedkoper, maar absoluut niet hetzelfde!!! Appels en peren verhaal?
     
  18. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    Heb wel gemerkt dat er fabrikanten zijn die de specs op A123 laten lijken maar dat ze toch behoorlijk verschillend zijn en tot nu toe niet beter. de konion X2300 is er eentje van waarvan ik nu ff niet helemaal het verschil meer van weet want die was niet interessant.

    De A123 cellen doen het keer op keer boven verwachting. soms bij het 1e vluchtje van de dag denk ik dat het pakketje een klein beetje suf is maar denk dat dat te wijten is aan de wat lagere temperatuur van de cellen bij de start. de volgende vluchten is gewoon lomp knallen! Zelfs nog 10 seconden voor mijn pakket bij de Calmato leeg raakt kan ik er nog mee hoveren! Bij de landing blijkt er dan nog maar 2 seconden of minder in te zitten! Is me al meerdere malen gebeurt dat ik na de landing alleen nog maar kan omdraaien maar daarna stopt de prop met draaien :D

    Geweldig spul, Heb zelf weinig behoefte om een wat goedkopere variant aan te schaffen. Goedkoop kan duurkoop zijn.

    Zijn er nog meer modellen die al op A123 vliegen in Nederland?

    de Calmato:

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 mei 2010
  19. Vincent K.

    Vincent K.

    Lid geworden:
    12 feb 2003
    Berichten:
    1.409
    Locatie:
    Drenthe
    Hoi Prop-er,

    dankjewel voor dat stukje op RCgroups.
    Duidelijke test..

    Dan loont het toch wel om originele A123 Systems cellen te kopen denk ik.

    Wie weet wat er de komende tijd nog meer uit gaat komen.

    Mvg, Vincent
     
  20. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Verkrijgbaarheid van A123-cellen is een probleem. In Nederland heb ik geen leverancier gevonden. Heeft iemand anders wel iets kunnen vinden?

    Met vriendelijke groet,
    N.P.S.
     

Deel Deze Pagina