waar pinion 3,17 of 3,2 pinion 9T/10T te verkrijgen?

• Topicstarter Topicstarter Lainke
  • Startdatum Startdatum
L

Lainke

Guest
Hallo,

Ik ben op zoek naar een 9T of 10T pinion voor een motor met asdiameter 3,17mm. 3,20mm zou ook al goed zijn, maar helaas kan ik die moeilijk vinden.

Weet iemand van jullie waar deze te verkrijgen zijn?

Ikarus heeft standaard een 3,2mm 10T in hun pakket , dus even naar je modelbouw zaak. (Ik heb er laatst 1 bij Quartel gehaald)

Heb even rond zitten kijken maar met deze diameter beginnen ze bijna allemaal bij 11 tands. Bij MFIS vond ik er wel 1 maar een beetje duur :? Je kan ook eheli even mailen, met een beetje mazzel heeft Hans wat liggen of kan hij er aan komen.

Ja in het buitenland kom je er genoeg tegen, zoals hier maar ik neem aan dat je het uit Nederland wil halen.

Amstel76 zei:
Heb even rond zitten kijken maar met deze diameter beginnen ze bijna allemaal bij 11 tands. Bij MFIS vond ik er wel 1 maar een beetje duur :? Je kan ook eheli even mailen, met een beetje mazzel heeft Hans wat liggen of kan hij er aan komen.

Ja in het buitenland kom je er genoeg tegen, zoals hier maar ik neem aan dat je het uit Nederland wil halen.

Hoe zie je eigenlijk aan die buitenlandse link dat het een 3,20mm pinion betreft, want ik zie dit nergens staan?

Dat weet ik eigenlijk wel voor 100% zeker. Mail ze anders even, de beste man heet Ed en beantwoord zijn mail erg snel, wel even rekening houden met het tijdsverschil natuurlijk ;)

Je kan ook nog even verder zoeken, bij de buitenlandse winkels kom je deze setjes regelmatig tegen.

nee het kleinste dat ik daar zie is 12tanden, dus helaas niet bij voor mij.

deze zal in stock zijn eind volgende week ofzo... het is wel an ikarus pinion maar de modulus is juist for de trex :)

Hi Alain,

Ik heb thans een 355Okv align motor met 11t in mijn Trex geplaatst.
Het begint er eindelijk wat op te trekken.

Die Perba lipo's. Ik weet het nog niet goed.
Lipo 1 heeft jammer genoeg even een kortsluiting te verwerken gehad, doch heeft het blijkbaar overleeft.
Lipo 2 gemeten voor eerste lading 3.8 -3.8 -3.7 volt. 1 cel die iets lager stond. Merk thans in gebruik dat deze cell steeds wel iets achter blijft.
Zo, dus een ongelukkige kennismaking met deze lipo's.
Niettegenstaande zijn vluchten van dik 10 minuten haalbaar zonder ze echt op de pijnbank te leggen.

Mijn zoon heeft ook zo'n Perba en die is perfekt. Mijn schoonbroer heeft er 2 en ook deze zijn perfekt.
Het lijkt me echt niet goed te gaan de laatste tijd, al wat ik koop of dergelijke lijkt gegarandeerd mis te gaan. Het zit dus wel goed met die Perba Hyper Power lipo's denk ik.

Met welke motor vlieg jij in je TRex en op welke pinion.
Op die 3200kv was 13t echt te zwaar vond ik.

Theo Tduc.

Hoi hoi,

9-tands is bijna onmogelijk om te krijgen, je houdt namelijk geen "vlees" over rondom de 3,17 mm gat waar je tanden aan komen. De Ikarus tandwiel is trouwens erg goed. Mooi glad afgewerkt, aanzienlijk harder materiaal, echter wel een verdikking waar het inbusmadeschroefje het tandwiel op de as klemt. Dit is helaas niet anders mogelijk vanwege bovenstaand "probleem". Hij gaat bovendien véél langer mee dan een orgineel Align tandwiel, waardoor je hoofdtandwiel ook langer meegaat.

Gr.A.

tduc zei:
Hi Alain,

Ik heb thans een 355Okv align motor met 11t in mijn Trex geplaatst.
Het begint er eindelijk wat op te trekken.

Die Perba lipo's. Ik weet het nog niet goed.
Lipo 1 heeft jammer genoeg even een kortsluiting te verwerken gehad, doch heeft het blijkbaar overleeft.
Lipo 2 gemeten voor eerste lading 3.8 -3.8 -3.7 volt. 1 cel die iets lager stond. Merk thans in gebruik dat deze cell steeds wel iets achter blijft.
Zo, dus een ongelukkige kennismaking met deze lipo's.
Niettegenstaande zijn vluchten van dik 10 minuten haalbaar zonder ze echt op de pijnbank te leggen.

Mijn zoon heeft ook zo'n Perba en die is perfekt. Mijn schoonbroer heeft er 2 en ook deze zijn perfekt.
Het lijkt me echt niet goed te gaan de laatste tijd, al wat ik koop of dergelijke lijkt gegarandeerd mis te gaan. Het zit dus wel goed met die Perba Hyper Power lipo's denk ik.

Met welke motor vlieg jij in je TRex en op welke pinion.
Op die 3200kv was 13t echt te zwaar vond ik.

Theo Tduc.

Ben zaterdag niet op de indoor geraakt... Ik heb 2 perba lipo's en zoek er nu wel een balanceer stekker op te gaan zetten omdat ik nu niet goed kan zien hoe de balans zit tussen de cellen.

Van die AON3550kv snap ik dat je 11T hebt, maar mijn is een de Align 430L 4050kv, dus iets meer toeren en denk dat een 10T hier beter op gaat gaan. Dus die van MFIS gaat ik waarschijnlijk bestellen. De 11T is ook niet slecht op mijn motor maar kan men throttle curve niet zo hoog zetten en denk dat ik dan wat kracht ga verliezen, staat nu op 70% en heb nu 2100 toeren op de kop (theoretisch berekend) maar zakt nog wat in al ik fel omhoog ga, dus met een 10T zal dit beter gaan denk ik.
De toeren kan ik nog niet meten, moet me dringend eens een tachometer aankopen.

Back