Waar rijden jullie????

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door Burning Surfer, 28 mrt 2004.

  1. Met of zonder toeters en bellen (een tank is een tank is een tank natuurlijk) iedereen welkom.....en vooral Roel natuurlijk want die heb ik al een tijd niet meer gezien :wink:

    Groetselen,
    Hugo
     
  2. Heren van het goede leven,

    In Purmerend kom ik niet verder dan een lekker stuk zanderig terrein.
    Is naast een noodlokatie van de supermarkt waar we de weekboodschappen doen, asfalt (parkeerplaats) en naar gelang het weertype hard tot los zand met heuveltjes e.d., wel lekker tank terrein en ruim ook.
    Niet aan te raden voor een Zaterdag aangezien het dan een mierenhoop met boodschappen slepende mensen is, alleen de Zondag komt in aanmerking, dan is het daar heerlijk leeg.
    Mocht het gaan regenen is je auto trouwens de enige beschutting.
    Het Purmerbos is er ook nog maar daar lopen alleen van die gravelpaden met gras ernaast, beide nou niet echt de ondergrond die wenselijk is, gravel sloopt voor je er erg in hebt je tracks of sprockets en op schade zitten we niet te wachten en gras is ook niet echt jippie voor onze schaal tanks.
    Marcel stelt het Streekbos in Bovenkarspel voor, wie heeft er verder nog een leuke tank stek die voor ons allen een beetje te berijden is om heen te komen voor een uurtje of twee tankplezier.

    Groeten,
    Hugo
     
  3. rtempel

    rtempel

    Lid geworden:
    28 okt 2002
    Berichten:
    187
    Locatie:
    Eemnes
    @Theo,

    is de zandafgraving voor/naast ons clubgebouw geen goed terrein??

    Wat voor terrein heb je nodig voor een :tank: ?

    Robert.
     
  4. @ Robert,

    Ik heb er inderdaad aan gedacht, maar ze rijden daar ook met (brandstof) auto's en ik heb bij ons op de club al eens een aanrijding gehad met een off road electro auto, en dat is niet zo leuk :cry:
    En daar komt bij dat niet alle kanalen vrij zijn, we zijn bij ons op de club zelfs de controle daarover een beetje kwijt :evil:
    Voordat ik nu een winkel daarvan ga beschuldigen stop ik daar over 8)

    Dus daarom weet ik zo 1,2,3 geen geschikte lokatie :?

    Maar de lokatie van Marcel lijkt mij wel wat :lol:
     
  5. rtempel

    rtempel

    Lid geworden:
    28 okt 2002
    Berichten:
    187
    Locatie:
    Eemnes
    Theo, wat dacht je van het surfstrandje ? (stichtse brug)


    Robert.
     
  6. Hoi,

    Ik hoor 'wel waar en wanneer, aleen bij voorkeur niet op 4 en 18 september :!:
    4 September ga ik naar de Modelboot Club Epe en 18 september is er bij ons in Huizen iets te doen ,
    150 jaar geleden hebben ze een haventje aangelegd in Huizen, dat moet natuurlijk worden gevierd :lol: met een groot feest :celebrate:
     
  7. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    [​IMG]
    ik zal van de week ff kijken in het Streekbos waar we rustig kunnen rijden met de tanks.Op welke ondergrond het liefst?Asfalt,gras.......
    het parkeren is gratis,er is(als hij open is) een snackbar dacht ik,mensen die kinderen hebben kunnen ook mee.Er is zwemwater varierent van 0,5 m tot 2 m diep allemaal afgebakent,dat wil zeggen een gedeelte met 0,5 meter,1 m enz.Honden mogen ook mee,kortom je kunt er gelijk een leuke dag van maken.
    Ik hoor het allemaal wel.gr Marcel.
     
  8. welke ondergrond......voor de mensen die een schone tank willen houden waarschijnlijk asfalt.....voor mij.....modderrrrrrrrrr :lol:
    Nee joh, stukje asfalt/gras/aarde/zand is ok (zolang er maar wat modder bij zit :wink:)
    En graag niet te ver lopen vanaf de parkeerplaats natuurlijk gezien de spullen die mee moeten.

    O en eh qua datum voor mij niet op 28 Augustus en 25 September, die 25e zijn we met de tank club op de Bernhard kazerne bij de Vrienden van het Cavaleriemuseum dag zoals ieder jaar, 1 van de leukste meetingen vind ik persoonlijk, lekker op de echte tanks meerijden (Leopard 1, Centurion en Chaffee) is altijd een heerlijke ervaring.

    MzzL,
    Hugo
     
  9. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    [​IMG]
    Dat is zeker leuk!hoeveel kost dat?Zo'n dag?
    Ik zal ff kijken voor een goede plek niet ver van een parkeerplaats,moet te doen zijn.
    gr Marcel.
     
  10.  
  11. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Hugo,wat,als er een meeting is,gebeurt er allemaal op zo'n dag dan?Het zou voor ons de allereerste keer zijn om aan zo'n meeting mee te doen.
    We zijn vanmiddag ff wezen kijken en je hebt er looppaden van asfalt,looppaden van platgetrapte schelpjes en een hoop gras velden.Parkeerplaatsen zijn gedeeltelijk met gras en gedeeltelijk met de platgetrapte schelpjes.
    Ik hoor het wel verder wat er gebeurt.
    gr.Marcel.
    [​IMG]
     
  12. We verzamelen redelijk vroeg (meestal zo tussen 8:30 en 9:00) voor de kazerne poort.
    Iedereen (1 per voertuig) moet dan een legitimatie (rijbewijs, paspoort of identieteitskaart) afgeven bij de wachtcommandant en krijgt een pas om de kazernepoort mee in te komen met je auto.
    Vervolgens maken we onze toegewezen standplaats in orde (meestal in 1 van de loodsen waar de oefeningstorens van de Leopard staan) onder het genot van een hoop geklets en naar elkaars (nieuwe) tanks kijken enz.
    Dan begint ondertussen het kazernepersoneel de tanks en andere voertuigen naar hun plaats te rijden en dan is er ook ondertussen koffie verkrijgbaar in de werkplaats tegenover de loods.
    Dan begint rond een uur of 10 het publiek (vrienden van het Cavaleriemuseum) binnen te druppelen op het kazerneterrein.
    Wij geven op vaste tijden (een keer of drie op zo'n dag) demo's met onze tanks voor het publiek, dan is het de bedoeling om zo veel mogelijk r/c tanks tegelijk rond te laten rijden en de hele dag door rijden er verder wel mensen eigenlijk.
    Dan pikken we tussendoor natuurlijk zelf ook de nodige ritjes mee op de echte tanks.
    Twee jaar geleden reed de nieuwe Patria (pantser wiel voertuig) ook rond.
    Ja heren, al dit leuks als je lid bent van de RCAGH (Radio Controlled Armour Group Holland) voor slechts een tientje lidmaatschap per jaar.
    En dan is dit maar 1 van de jaarlijkse meetingen.
    Lid worden ? stuur een mailtje aan onze penningmeester Fred van Soolen, fvsoolenATwanadoo.nl (AT vervangen door @ uiteraard) en je bent er 25 September op de Bernhard kazerne zelf bij :D :wink:

    Hugo
     
  13. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Lijkt me heel erg leuk,zeg.Ik zal het ff met m'n zwagertje overleggen(stephan11) hij zit door mij op het forum.

    Ik was net even de weg kwijt wat die looppaden getreft.Dat was voor een mini meeting in het Streekbos in Bovenkarspel.Jouw antwoordt sloeg dus op de dag in een kazerne.
    Het lijkt me wel een onvergetelijke dag,als je daar aanwezig bent.Zelf ben ik nooit in dienst geweest,wat ik wel jammer vindt.Eèn keer heb ik gesolliciteert als Kort Verband Vrijwilliger.Ging ook niet door.
    Nogmaals ik zal het ff met m'n zwager overleggen.Stel nou dat we er heen willen moeten we dan gelijk lid worden?Ik hoor het wel van je.gr.Marcel.
     
  14. Helaas kom je op zulke dagen als dit als je geen lid bent van de RCAGH de kazerne niet in omdat het alleen toegangkelijk is voor leden van de Vriendenclub van het Cavaleriemuseum en voor onze club aangezien wij ieder jaar voor die dag uitgenodigd worden.
    Op andere open landmachtdagen kun je natuurlijk gewoon als bezoeker op eigen houtje de kazernes die open zijn in en loop je kans om ook ons als club aan te treffen.
    Mocht je echt specifiek deze dag mee willen maken (zodat je ook eens op een stel echte tanks mee kan rijden) dan zul je dus wel eerst lid van de RCAGH moeten worden.

    Voor zo'n minimeeting als wij nu willen doen zijn er verder natuurlijk helemaal geen regels (behalve elkaars tanks te mollen natuurlijk :wink: )
    Een regeltje wat altijd van toepassing is is om voordat iedereen lukraak zijn tank en zender aanzet van te voren eerst even elkaars frequenties te checken anders kun je vervelende ongelukjes krijgen.
    Heb daardoor eens een 1/16 Tiger I in het Legermuseum in Delft van een tafel af zien schieten.....en daar kon hij niet best tegen :cry:

    MvG,
    Hugo
     

Deel Deze Pagina