Waar rijden, nu Racing Paradise gestopt is ?!?

• Topicstarter Topicstarter Paul.
  • Startdatum Startdatum
P

Paul.

Guest
Hallo Allemaal,

Misschien hebben sommige het nieuws al ergens gelezen of gehoord.
Dat Racing Paradise sinds 17 februari 2009 gestopt is.

Ik ben pas begonnen met de modelhobby, en had 2 auto's aangeschaft, om bij racing paradise te rijden. Ik heb hier goed en wel 2x gereden, en toen kwam het slechte nieuws.

Graag wil ik nu ergens anders gaan rijden. Maar ik wil wel op een baan rijden, en niet op een parkeerplaats.
Degene die voorheen bij Racing Paradise reden, waar gaan zij nu rijden?
Als er geen goede locaties in de omgeving zijn, dan weet ik niet of ik deze hobby nog blijf uitoefenen. Het samenzijn op een racebaan, was toch het extraatje aan de hobby.

Zover ik weet, zijn in nederland, de clubs in Eindhoven en Roermond (net over de duitse grens). De dichtst bijzijnde banen, gezien vanuit provincie limburg.

Hoi

Ik heb ook bij racing paradise gereden, ik had net een nieuwe auto gekocht en toen bleek dat het dicht ging.
Ik woon in Limburg,Heerlen en racing paradise was voor mij het circuit dat het dichst bij lag.
Ik heb van veel mensen die bij racing paradise reden gehoord dat ze in Geilenkirchen,Megadrom zijn gaan rijden.Ik heb als eens bij megadrom gereden het is een mooi indoor circuit maar ze hebben ook een buiten circuit.Dus ik denk dat ik daar binnekort maar eens ga kijken.

gr Jeroen

Zelf kwam ik ook wel eens af naar racing Racing paradice maar nu gaat dat helaas niet meer. Hoe ver ligt dat circuit in Duitsland van Maastricht ?

gr,
levi

Ik woon in Heerlen,welten en vanaf mij is het ongeveer 25 minutjes rijden naar Megadrom.
Ik weet niet precies hoelang het vanaf maastricht naar Heerlen is.
Vanaf hier naar racing paradise was ik trouwens 9 minuten met de auto.

gr Jeroen

Hallo ,

Er komt meschien een nieuwe baan in limburg .

Kijk maar even naar dit bericht van MBS Racing . :

Bezigheden van MBS-RACING.

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]In 2009 hopen we volgende zaken te realiseren;[/FONT]
  • [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Offroad baan 1/10 electro,[/FONT]
    [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Klanten welke een auto hebben gekocht mogen een heel jaar gratis gebruik maken van deze baan.[/FONT]
  • Rockcrawler[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]baan,[/FONT]
    [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Klanten welke een rockcrawler hebben gekocht mogen een heel jaar gratis gebruik maken van deze baan.[/FONT]
  • [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Dit jaar staan we ook weer op de KNASTERCROSS[/FONT]
    met nog [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]meer spektakel dan vorig jaar. Ook zal de baan veel groter zijn.[/FONT]
MBS-RACING neemt voorraad Racing Paradise over.
Geheel onverwacht brengen de mannen van Paradise Racing een bezoek aan ons met de mededeling dat ze met hu[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]n zaak gaan stoppen, ze wilden niet dat we het hoorde via via, zodat we de echte reden wisten.
Na doorgrond overleg besloten we om de voorraad over te nemen, en maakten een afspraak met de heren van Paradise Racing. Om het concept van Racing Paradise niet verloren te laten gaan besloten wij alles van Racing Paradise over te nemen, om op een latere datum weer in Limburg te kunnen beschikken over een electro binnenbaan.Wij zijn nu op zoek naar een geschikte locatie in het Limburgse land.[/FONT]

Maak jullie even lid en je ontvangt ook nieuws brieven ervan .

Mvg Berry

supervet idee.. hier ligge m'n RC's nu ook maar stof te vangen.. :)

ik heb speciaal voor het circuit van MBS een off-road auto aangeschaft.
Dus mij zie je er wel vaker rijden:D

Greetz Huub

Onderaan staat, meld je aan en ontvang ook de nieuwsbrieven.

Ik zou graag die nieuwsbrieven willen ontvangen. Aangezien ik zeer nieuwsgierig ben, en graag op de hoogte gehouden wil worden. Of er een nieuwe indoorbaan komt, en waar die dan komt.

Weet iemand hoe je je kan aanmelden?

groetjes Paul

Hallo ,

Er komt meschien een nieuwe baan in limburg .

Kijk maar even naar dit bericht van MBS Racing . :

Bezigheden van MBS-RACING.

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]In 2009 hopen we volgende zaken te realiseren;[/FONT]
  • [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Offroad baan 1/10 electro,[/FONT]
    [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Klanten welke een auto hebben gekocht mogen een heel jaar gratis gebruik maken van deze baan.[/FONT]
  • Rockcrawler[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]baan,[/FONT]
    [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Klanten welke een rockcrawler hebben gekocht mogen een heel jaar gratis gebruik maken van deze baan.[/FONT]
  • [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Dit jaar staan we ook weer op de KNASTERCROSS[/FONT]
    met nog [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]meer spektakel dan vorig jaar. Ook zal de baan veel groter zijn.[/FONT]
MBS-RACING neemt voorraad Racing Paradise over.
Geheel onverwacht brengen de mannen van Paradise Racing een bezoek aan ons met de mededeling dat ze met hu[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]n zaak gaan stoppen, ze wilden niet dat we het hoorde via via, zodat we de echte reden wisten.
Na doorgrond overleg besloten we om de voorraad over te nemen, en maakten een afspraak met de heren van Paradise Racing. Om het concept van Racing Paradise niet verloren te laten gaan besloten wij alles van Racing Paradise over te nemen, om op een latere datum weer in Limburg te kunnen beschikken over een electro binnenbaan.Wij zijn nu op zoek naar een geschikte locatie in het Limburgse land.[/FONT]

Maak jullie even lid en je ontvangt ook nieuws brieven ervan .

Mvg Berry

Ik ben vorige week nog daar geweest en toen kwam het erop neer dat ze in een locatie gingen zoeken 10 minuten van waar ze nu zitten.
De baan zelf en alle onderdelen hebben ze ondertussen al bij hun in de lods liggen.:p
Off-road baan wat daar ligt is trouwens ook ruig zeg !

Ik ben vorige week nog daar geweest en toen kwam het erop neer dat ze in een locatie gingen zoeken 10 minuten van waar ze nu zitten.
De baan zelf en alle onderdelen hebben ze ondertussen al bij hun in de lods liggen.:p
Off-road baan wat daar ligt is trouwens ook ruig zeg !
cool
ik ben wel benieuwd of de baan er wel echt komt aangezien racing paradise (toen ze nog bestonden)ook al een aantal keren hadden gezegd dat ze een offroad baan kwam.
Ook werd er gezegd dat er een baan kwam naast de Ikea in Heerlen maar daar is nooit wat van gekomen.

Ik hoop dat het doorgaat!
als het doorgaat ga ik misschien een nieuwe offroad auto kopen.

Is het ook mogelijk om er met nitro te rijden?:rolleyes:

@Paul.
Op de site van mbs kun je in de rechter kolom aanmelden voor de nieuwsbrief.

Als ik het zo lees boven begrijp ik eruit dat de baan van Racing Paradise in het bezit is van Mbs, is dat zo ? Ik had begrepen dat die baan in Groningen was nu.

Ik hoop dat er een indoorbaan komt. En ik denk dat ik niet voor mij alleen spreek voor de mensen in het zuiden.

Net zoals mij, zullen er genoeg mensen zijn die een auto aangeschaft hebben voor een indoorbaan, vanwege racing paradise in het zonnige zuiden. Sommige van deze auto's waren best een kapitaal om aan te schaffen, en dus zonde om op de openbare weg te rijden. Het zijn dus echte race-baan auto's. Er is over de grens wel een indoor-baan. Maar mijn voorkeur heeft een nederlandse baan. Misschien toch de sfeer.

Ik heb me aangemeldt op de MBS site, en hoop dat er snel een berichtje via een nieuwsbrief komt. Dat ze een locatie gevonden hebben.
Het zal niet makkelijk zijn een locatie te vinden, Je zit met het huren/kopen van een locatie. Vaak komen er dan directe kosten, die gelijk bekostigd moeten worden. En die hopelijk in de loop van de tijd terug verdient worden. Verder komt dan de gebruiksvergunning voor het gebouw. Al met al veel organisatie werk. Maar ik hoop dat de heren/dames van MBS racing het lukt, en dat we in de toekomst weer mogen genieten van het racen.

groetjes paul

Hallo ,

Er is al een baantje bij MBS Racing zelf achterom heb ik gehoort van een vriend van me .

Je zou eens kunnen mailen of erheen gaan dan kunnen jullie eens kijken .

Ben zelf nog niet geweest dus maar ik hoop jullie snel te verrassen met een filmpje van de baan ( Baantje ) .

Mvg Berry

Hallo ,

Er is al een baantje bij MBS Racing zelf achterom heb ik gehoort van een vriend van me .

Je zou eens kunnen mailen of erheen gaan dan kunnen jullie eens kijken .

Ben zelf nog niet geweest dus maar ik hoop jullie snel te verrassen met een filmpje van de baan ( Baantje ) .

Mvg Berry

ben daar al geweest. Het is een klein heel klein off-road baantje. maar je kunt er wel nog fun hebben. Ben er 4 weken geleden nog geweest.

huub

Baantje bij MBS zal ongeveer 35 meter lang en een metertje of 15 breed zijn, uitlopend in een vlaai punt.

Het is een electro 1:10 off road baan met 2 kom bochten en 4 bultjes.
Op zich een hele leuke fun baan, voor 1:8 is ie net te klein, maar als het niet druk is gaat het aardig.

Mensen die bij MBS een auto hebben gekocht mogen gebruik maken van de baan.
Hoe het geregeld is voor de mensen die er nog geen wagen gekocht hebben weet ik niet.

Is er animo om er een keertje een meeting te houden ?

Voor mensen die geen wagen gekocht hebben bij MBS mag men de hele dag ( tijdens openings dagen van de shop) rijden tegen betaling van €7,50.

De baan is overigens nog niet af, maar er kan (mag) al gereden worden....

Als je geen auto hebt gekocht daar moet je 7.50 betalen.
Diegene die wel een auto daar hebben gekocht mogen alleen tot eind dit jaar gratis rijden.
Je kunt voor 2.50 een tafeltje huren om je spullen kwijt te kunnen, of ze gewoon in je auto laten staan.
Er is geen stroom voorziening, maar wanneer je er om vraagt word er wel vanuit de winkel een verlengsnoer gelegd

Het is inderdaad een klein baantje, maar zoals al gezegd is geworden je kunt er echt fun hebben.
Ben zelf van half 12 tot kwart over 4 wezen rijden vorige week, heb me goed vermaakt.

Laatst bewerkt:
Back