Waar Sanyo Mignon Eneloop AA te koop?

Helemaal fed up met een sleepkist waar 2 X 5cellen NiMh in zitten als ontvanger accu (via een Emcotec), maar 2 weken wegzetten en dan kun je hem zowat helemaal opladen.
De laatste keer had hij enkele maanden stil gestaan en mijn UI Lader herkende hem niet eens meer als een accu..
Een vriend uit Dld adviseert de Sanyo Mignon Eneloop AA cellen, bij hun in Germanije kun je ze bij Media Markt krijgen, ben hier net geweest, noppes.
Waar dan wel in 0031? Ja, Akku-online heeft ze, maar dat kost nogal wat extra voor het opsturen...

Lindinger, Conrad. In de winkel heb ik ze nog niet gezien. Conrad berekent geen verzendkosten. Lindinger heeft kant-en-klare ontvangerpakketten met eneloop cellen.

Even gesjekt:
Lindinger 3,70 per cel,
akku-online 2,60
Beiden komt nog porto.

Conrad 14 voor 4= 3,5
Als conrad dus geen verzendkosten berekent, dan zal het die wel worden tenzij iemand nog een tip heeft. Helaas moet ik er 10 hebben...3 packs! 2 over

kijk ook eens bij W&W modellbau in Waldfeught, daar heb ik ze op de toonbank zien staan. Prijs weet ik effe niet voor je.

Bram,
even gewinkeld tot aan betalen, Conrad berekent wel degelijk 6,5 joero porto..... kom toch bij akku online goedkoper uit voor 20 stuks en dat ondanks 13 euri opsturen...

Ondertussen heb ik hier ook al wat van die ENELOOP batterijtjes in gebruik (AA, AAA) en ze bevallen prima.
De capaciteit is wel minder (AA=2000mAh en AAA=800mAh) dan de gewone Sanyo's maar ze blijven hun lading tenminste behouden....
Ik heb ze gewoon in een electro-winkel in de buurt gehaald.
Op de website van Sanyo kun je kijken waar het dichtstbijgelegen verkooppunt is....

De site van Sanyo werkt bij mij niet goed zo te merken.

Ik heb ze nu besteld bij Akku-online, incl 13 € opsturen is dat bij 20 cellen 3,20 € per cel.

Als ze iets minder capaciteit hebben is dat geen probeem, ik vlieg die 4000 Mah toch nooit leeg op de sleper, lang van tevoren alweer opgepomt. Maar die rappe zelfontlading vond ik hinderlijk.

Ik heb ze ook bij ebay gekocht in het begin van het vorige seizoen.

2000 mAh, alleen maar tevredenheid. ik heb ze maar 3 keer geladen goed voor 15 uur echte zend uren. want door de hoge interne weerstand geen Verlies van milliampère .

Supercel

CU Fr@

Ik heb het idee om ze in mijn nieuwe heli in te zetten als ontvanger accu, maar
omdat ik ivm het zwaartepunt gewicht te kort kom en 2000Mah ook een beetje
krap vindt, zat ik te denken om een extra pak paralel te plaatsen, is dit een goed idee
of gaat dat niet met deze cellen??

GP heeft nu ook iets dergelijks de ReCyco+ accu's op Alkaline basis en 1000x oplaadbaar, komen vol geladen uit het doosje en de zelfontlading is ook gelijk aan Alkaline .... deze kan ik op verschillende plaatsen hier in het dorp kopen (dus als ze het in Baarn al hebben, moet de rest van de wereld ook geen probleem geven qua verkrijgbaarheid)

Om even terug te komen op de oorspronkelijke post:

2 weken wegzetten en dan kun je hem zowat helemaal opladen.
De laatste keer had hij enkele maanden stil gestaan en mijn UI Lader herkende hem niet eens meer als een accu

De kans is vrij groot dat de elektronica in deze Emcotec gewoon onder spanning blijft bij het "uitschakelen" van apparatuur. Er is dan een heel kleine ontlaadstroom. Deze is echter wel genoeg om een accu leeg te trekken over een langere periode.
Of was de accu los gekoppeld?

Zou kunnen, maar ik heb in andere kisten ook een Emcotec, maar dan met NC, en die hebben geen probleem.
Dze NiMh had in andere modellen zonder Emcotec een zelfde leegloop gedrag

Dan zit het probleem inderdaad in de cellen zelf. Ik vind het wel heel extreem deze hoge zelfontlading. Heb ik zelf nog nooit meegemaakt.

In Dortmund heb ik ze ingeslagen, daar gingen ze voor 2 euro over de toonbank :D(heb wel even moeten zoeken) Heb ze laatst ook gewoon ergens in een normale winkel gezien, weet alleen niet meer welke.... als ik het me herinner....

Back