Waar te krijgen?

markjuhh

Forum veteraan
Hey

Ik heb een brushless motortje met een uitgaande as van 2,5mm. Nou ben ik al een tijdje op zoek naar een passende propeller adapter, echter zonder succes.

Weet iemand een adresje waar ik deze wel kan krijgen?

Alvast bedankt!

Groeten

Dat is een niet veel gebruikte diameter.
Niet makkelijker om hem voorzichtig op te boren naar 2,5mm.

Of andersom het asje dunner maken als het echt moet.
Motortje laten draaien en dan met een dremelschuurbandje tegen het asje aan schuren of vijlen.

Deze is 2,3. Dan ben je er al bijna

Aeronaut Prop adaptor 2.3/6/23mm - electricwingman
Er zijn vast wel meer varianten en ook in nl verkrijgbaar. Bij rctechnics niet op voorraad.

Gr. Dennis

Laatst bewerkt:
Als kopen van een onderdeel (op een eenvoudige manier) niet kan, dan blijft zelf maken over. Alhoewel zelf maken tegenwoordig bijna een vies woord is.

Deze kleine meenemer is gemaakt van een vulnippel van een brandstoftankje. Zo komen die overbodige onderdelen nog eens van pas!

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey

Het motorasje wil ik niets aan veranderen, omdat deze metdertijd nog in een heli gebruikt moet worden.
Het opboren had ik ook al aan gedacht, het probleem is alleen dat ik niet het gereedschap heb om hem 100% recht uit te boren!
Vandaar dat ik specifiek de 2,5mm zoek

Groeten

Edit:
Alhoewel zelf maken tegenwoordig bijna een vies woord is

Hier niet hoor;) Ik maak liever zelf dan dat ik koop!
Maar het probleem is dat ik zelfgemaakt spul niet vertrouw op 40.000 rpm!
En ja ik weet het, het is veel :mrgreen:

Laatst bewerkt:
Voor 2mm heb ik ze ooit wel gemaakt.
Messing buisje 2 binnen en 3 buiten. En dan een locknutje (die dingen om je wieltjes te borgen op je landingsgestel) over het buisje gedaan en gesoldeerd. Dan kon je hem vast zetten met een imbusboutje. En in het buisje een 3mm draadeindje gesoldeerd zodat je de prop kon vast zetten.

Reden was dat die Günterpropjes met spinner waren bedoeld voor een 2,3mm asje en ze er vaak bij 2mm af schoten. Beetje tin op het asje drukken met een draaiende motor zodat je ribbeltjes kreeg werkte ook goed. Maar dat is inderdaad met deze toerentallen niet meer aan te bevelen.

Dan ga ik dat eerst eens proberen!

Edit: Kan het ook met aluminium? Dat heb ik nog liggen namelijk :)

Edit 2: Het is gelukt! ik heb het opgelost met een stukje aluminium buis van 2.3 x 3 en een propadapter van 3,2mm!

Groeten

Laatst bewerkt:
Back