Waar vind ik een nieuw kielvlak

Ik zoek voor mijn Ultegra DLG een nieuw kielvlak, maar dan geen origineel Ultegra kielvlak.
Het originele kielvlak lijkt wat aan de kleine kant en ik heb het idee dat de DLG met een groter vlak wellicht wat hoger gooit.

Nu heb ik inmiddels al aardig wat webshops bezocht, maar ik vind zo goed als geen vervangende staartdelen aangeboden worden. Dus vandaar eigenlijk mijn tweeledige vraag; Zou het kunnen dat mijn Ultegra met een iets groter kielvlak wat hoger gooit, en waar vind ik een vervangend kielvlak?

Het is heel goed mogelijk dat je Ultegra hoger gooit met een groter kielvlak.
De Ultegra heeft een extreem lange neus wat tegen alle wetten ingaat die bij DLG en van toepassing zijn. Met name het traagheids moment word hierdoor vergroot wat langer pendelen tot gevolg heeft na het loslaten. Verder krijg je door die lange neus gewoon erg veel omstroomt oppervlak wat de weerstand vergroot. Een groter kielvlak zal het pendelen verkleinen. Nadeel is van nog meer omstroomt oppervlak wat de weerstand weer vergroot. De moeilijkere maar betere oplossing is dus eigenlijk de neus flink inkorten. Mocht je dat toch wat te drastisch zijn dan kun je bij mij wel een kielvlak bestellen.
www.europeantopplanes.nl

Alex

Ik ben bang dat als ik een nosejob op mijn Ultegra uitvoer, deze er uit gaat zien als de neus van Michael Jackson :D. Maar het is een goede tip en ik ga ondertussen op zoek op internet of hier informatie en foto's over te vinden zijn.

Ook bedankt voor de link naar je webshop!

Richard

Wellicht kun je beginnen met alle componenten naar achteren te schuiven in de neus. Meer masse richting het zwaartepunt...
Er moet dan wellicht wat lood bij....

Ik sta achter de theorie van Alex. Geheel in tegenspraak met die theorie heb ik dit jaar toch maar mijn vleugel 30 mm meer naar achteren geplaatst op dezelfde romp, (ik vond mijn modellen te zwaar). De neus werd daardoor 30 mm langer, de pook 30 mm korter.
De gemeten werphoogte bleef vreemd genoeg gelijk. Het voordeel is dat ik nu zo'n 25-30 gram lichtere modellen heb dan vorig jaar. Dit heeft me afgelopen weekend ontzettend geholpen op de World Cup in Denemarken. Met 225 gram is het fijn vliegen bij weinig wind en hele matige thermiek.
Hatsaflats-ontwerp wederom.

Loet hoelang is jouw neus dan?
Niet dat ik je van liegen wil betichten ofzo.... Ik bedoel dan ook de neus van een moderne T8C.
Die lijkt me met 30mm extra aan plastische chirurgie nog steeds korter dan een Ultegra.
Wel weer lengeer dan een Tweagle-neus....

Back