Waar welke brandstofauto om zelf te maken? (ik ben een leek)

• Topicstarter Topicstarter djorkaef
  • Startdatum Startdatum
D

djorkaef

Guest
Beste mede modelbouwers,

Een goeie kameraad van me heeft automechanica gestudeerd en werkt nu in een garage. Hij sprak me aan of je nergens een benzineautotje op afstandsbediening kan kopen, een bouwpacket waar je liefst zoveel als mogelijk zelf in elkaar moet steken, zelfs tot het kleinste ringetje want hij houdt er namelijk van dat allemaal zelf te doen. Ik weet niet of dat zo is als je in de modelbouwwinkel iets koopt dat je dan als 80% geassembleerde wagens krijgt, of hoeveel percent? maar hij wil dus iets waar je echt zoveel mogelijk zelf aan moet monteren.

Hij zou graag iets sportiefs hebben (geen buggy maar iets als dit) en de prijs zo rond de 500€ als dat meer moet mogen jullie het ook zeggen. En waar/hoe kan je dat het goedkoopst krijgen? Hebben jullie raad aub?

mvg, djorkaef

Geen idee, je zit nu bij de vliegtuigen. :lol:
Even verder naar beneden scrollen naar de auto's.
Suc6

Edit: Jorrit was me al voor.

kyosho v one s3, hele mooie auto met zeer goede materialen en alle onderdelen passen netjes. kost 350 en dan hou je 150 over om hem compleet te maken is een mooie auto en doet het ook nog eens goed op het circuit.

mvg jarno

heel erg leuk! heb je ook een internetwinkel in gedachte misschien om dit te halen?

Tja.... HPI heeft bv. zijn Nitro RS4 ook als een SS uitvoering wat niets met wat Duitsers te maken heeft maar met de aanduiding dat het een bouwpakket is.
En zo zal ook de GS Vision en de getoonde Hyper GX4 als bouwpakket verkrijgbaar zijn.

Wil je echt iets goeds moet je uitkijken naar een wedstrijdmodel zoals de Serpent 705/710/720, Mugen MTX3/MTX4, TeamMagic G4 Kyosho V-one series.
Alle aspecten van de afstelling zoals caster, camber, toespoor, rollcenter etc komt aan bod in zoo'n auto.
Maar ja, dan kom je wel rijklaar boven het budget uit maar dan heb je wel wat.

Je kunt eens rondsnuffelen op www.pkracing.nl en www.the-border.nl

Back