Waar zijn de KAN 1050 te koop?

www.lipoly.de zijn ze ook niet duur geloof ik. Daar wilde ik ze eerst ook bestellen. Een clubgenoot gaat binnenkort naar een beurs in duitsland, dus die neemt er ff aantal voor me mee :) Geen idee wat ze dan kosten...zie ik dan wel weer :) Heb ik iig geen geklojo met de post en overschrijvingen oid :)

Hoi,

De KAN cellen zijn net geland (10 dagen duurt het ongeveer).
Helaas zijn het geen cellen die al aan elkaar zitten.

Solderen dus...en dat viel vies tegen.

De soldeerbout met een vijl helemaal platgemaakt en nog is er te veel ruimte tussen de cellen. Urggg.

http://www.dynamoelectrics.com/How-To.htm

De methode hierboven beschreven heb ik geprobeert.
Waaaarschijnlijk ben ik er toch te onhandig voor.

Had beter ready packs kunnen bestellen.
Of gewoon meer oefenen

Rob

Solderen is nooit een probleem met een goede bout (100W voor die cellen) en een goed T-hulp stuk. Ik soldeer alle cellen zo al vanaf de 110MaH NiCd :) Gaat altijd goed tot nu toe.

Tadango zei:
Solderen is nooit een probleem met een goede bout (100W voor die cellen) en een goed T-hulp stuk. Ik soldeer alle cellen zo al vanaf de 110MaH NiCd :) Gaat altijd goed tot nu toe.

Ahaa. T-hupstuk. Hmmm.
De bout met de vlak geveilde staaf is een oude bout van 40wat geloof ik.
Dat verklaart het één en ander.
Bedankt voor de tip!

Rob

BoomDuiker zei:
De soldeerbout met een vijl helemaal platgemaakt en nog is er te veel ruimte tussen de cellen. Urggg.
bout (of bitje) kan je nu weggooien... speciaal 'laagje' heb je er nu vanafgevijld, hierdoor wordt de bout na een tijdje vies o.i.d. en geleidt het de warmte veel minder/nauwelijks.

Back