Ik ben me een quickie 500 aan het bouwen.
Jaren terug een robbe cobra gehad, veel plezier van gehad. Zodat het motorspant van de cobra los kwam te zitten. Voordat ik dit doorhad, was de olie al in de spleten getrokken, waardoor vastlijmen niet meer lukte.
Nu ben ik me een nieuwe quickie aan het bouwen. Geen ARF, maar uit plankjes.
De bouw schiet al goed op. Dus ben ik aan het kijken naar de aandrijving.
Ik heb een Irvine Q40. Deze motor ooit op een tiger trainer gehad. Daar werkte hij goed op.
Mijn gedacht was dat de Q40 voor quickie 40 was, maar helaas. De Q staat voor Quiet.
Het is een lange slag motor. Een afbeelding van de motor
Voor een quickie 500, lijkt mij dat je eigenlijk geen lange slag motor wilt.
Dus ben ik gaan rondneuzen. Maar krijg niets gevonden. Ja ok, de standaard .40 motoren van OS of dergelijke wel. Maar ben op zoek naar een motor met een klein stapje meer vermogen.
Wat ik dan vind zijn de JETT motors, maar die zijn absurd duur. MVVS heeft ze niet meer.
Weet iemand, waar nog .40 motoren te krijgen zijn? Die ook betaalbaar zijn.
Voorlopig ga ik geen wedstrijden vliegen, dus de kist hoeft niet aan de regels te voldoen.
Een plaatje van het model dat ik aan het knutselen ben.
Jaren terug een robbe cobra gehad, veel plezier van gehad. Zodat het motorspant van de cobra los kwam te zitten. Voordat ik dit doorhad, was de olie al in de spleten getrokken, waardoor vastlijmen niet meer lukte.
Nu ben ik me een nieuwe quickie aan het bouwen. Geen ARF, maar uit plankjes.
De bouw schiet al goed op. Dus ben ik aan het kijken naar de aandrijving.
Ik heb een Irvine Q40. Deze motor ooit op een tiger trainer gehad. Daar werkte hij goed op.
Mijn gedacht was dat de Q40 voor quickie 40 was, maar helaas. De Q staat voor Quiet.
Het is een lange slag motor. Een afbeelding van de motor
Voor een quickie 500, lijkt mij dat je eigenlijk geen lange slag motor wilt.
Dus ben ik gaan rondneuzen. Maar krijg niets gevonden. Ja ok, de standaard .40 motoren van OS of dergelijke wel. Maar ben op zoek naar een motor met een klein stapje meer vermogen.
Wat ik dan vind zijn de JETT motors, maar die zijn absurd duur. MVVS heeft ze niet meer.
Weet iemand, waar nog .40 motoren te krijgen zijn? Die ook betaalbaar zijn.
Voorlopig ga ik geen wedstrijden vliegen, dus de kist hoeft niet aan de regels te voldoen.
Een plaatje van het model dat ik aan het knutselen ben.