Waar zou ik mijn brushless set nu instoppen?

• Topicstarter Topicstarter bokkenrijder
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
B

bokkenrijder

Guest
Ik heb een dilemma:

Ik heb een stampede gekocht met een esc die alleen vooruit kon en een motor die mijn accu's onder de minuut leeg trok.
Daarnaast heb ik een slash met een standaard esc en een 12T titan motortje.

Ik heb een EC-Speed 60A esc met 8.5T motortje gekocht (is nu onderweg).

Nu kan ik twee dingen doen:

Optie 1: De slash stock laten en de motor + esc in de stampede inbouwen.
Optie 2: De set in de slash inbouwen en de set uit de slash in de stampede zetten.
Optie 3: Nog een Bl setje bestellen (maar daar heb ik even geen geld meer voor de komende tijd ;) )

Optie 3 is even geen optie, mss in de toekomst wel.

Een moeilijke keuze vind ik. Wat zou jij doen, of wat zou je mij aanraden?

ps: Er zijn ook nog 2 5000mah 2s lipo's en een lader onderweg om zoveel mogelijk lol uit de bl set te kunnen halen als ie er eenmaal is :D
3s leek me een beetje overkill ;)

optie 2!! slash > stampenade vind ik. sorry stampenade mensen:rolleyes: ik zou ook de set uit de stampenade ( wat voor set is dat??) verkopen en daarvan een tweede brushless set kopen.

p.s. is ec speed beter. hetzelfd of minder dan Ezrun??

Met welke auto rij je het meeste? Dan lijkt mij dat je daar het leukste-beste setje in moet doen.

Nou met de slash voornamelijk op de baan, en de stampede wat meer in het wild. Die baan is alleen niet altijd open, en ik wilde wat meer in het wild gaan karren. kortom.. allebei ongeveer even veel dus.

verkoop je motor + regelaar uit de slash
verkoop je motor + regelaar uit de stampede

leg er 2 tientjes bij en koop voor 75€ een zelfde BL setje wat je al hebt..
ik zie ze nu voor 75€ staan incl verzenden

zo heb je in beide auto's het zelfde BL setje

edit: op marktplaats zie ik mensen 50€ bieden op een titan 12T + xl5 regelaar ( standaard slash setje )

Laatst bewerkt:
ik zou iig voor een leuk brushless setje in de Slash gaan, geweldige auto als die een beetje power heeft. :)

ow? ik heb nog gewoon 87 euro betaald :D
Geef es een url ? (mag ook via pb)

ik zoek gewoon op ebay naar ezrun
ik zie er nu zelfs de 60A + 8.5T staan voor 66 euro ( gratis verzenden naar nederland )
seller : racing.factor uit hongkong

ik zie de 35A + 9T staan voor 59 euro ( gratis verzenden naar nederland )
seller : bulk-verkauf

dus ffkes zoeken op ebay en dan kom je verschillende setjes tegen

Ik kijk op ebay.nl / ebay.de en ebay.com, maar ik zie hem nergens staan voor die prijs..

ik zoek gewoon op ebay naar ezrun
ik zie er nu zelfs de 60A + 8.5T staan voor 66 euro ( gratis verzenden naar nederland )
seller : racing.factor uit hongkong

ik zie de 35A + 9T staan voor 59 euro ( gratis verzenden naar nederland )
seller : bulk-verkauf

dus ffkes zoeken op ebay en dan kom je verschillende setjes tegen

(Thnx voor de tip, net even een EZRUN Brushless 7800kv 1/18 motortje besteld :) voor nog geen 15 euro.)

hmz.. 8.5T vs 5.5T
Welke is dan meer geschikt voor de stampede en welke voor de slash?

Licht aan vertanding, ik zou geen 1/18 nemen, maar wel een 1/10 motor. Voor de rest kun je veel met vertanding veranderen. De brushless set die standaard bij traxxas spul zit (VXL) is 3500kv.

hmz.. de 8.5 is 4000kv dus die zit daar het dichts bij in de buurt.
Ben bang dat 5.5 met 6000 kv toch te heftig is voor eender van de twee beestjes..

Hte is aanlokkelijk, 5.5 voor 65 eu, maar voor 12,50 meer heb je dan wel een motor die beter bij je karretje past. Probleem is, dat is "in theorie" zo.
Iemand ervaring met de slash of de stampede met een 5.5T motor?
Rijdt dat beter of juist slechter dan met een 8.5T?

hehehe.. ik BLIJF vragen he ;)

ik rijd zelf met de 60A + 8,5T in de slash op 2s lipo. voor mij is het power zat.
ik doe geen wheelies en ben ook niet van plan om het snelheids record te breken.
ik rijd op een offroad baan, daarvoor is de 8,5T prima geschikt, meer dan genoeg power.
als ik nog gekker wil doen of een wheelie maken kan ik er altijd een 3s lipo in stoppen.

ook rijden er mensen op het zelfde circuit met een 5,5T = nog meer power. dus op de baan lastiger onder controle te houden, vereist weer meer ervaring en kunde.

beide setjes passen prima in de slash. hangt een beetje van je eigen skills af wat je wilt.

check anders het e.e.a. maar in het ezrun topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back