Waarde 2e hands Tamiya TRF416 (rollend chassis + nieuwe body)

Ik kan een Tamiya TRF416 overnemen met een nieuwe ongespoten body. De TRF416 is in nieuwstaat (2x mee gereden en aan de foto's te zien klopt dat ook wel). Het betreft hier een rollend chassis met een nieuwe ongespoten body. Wat is zo'n beetje de 2e hands waarde van dit chassis?

Heey Madhouse,

De 416 is een goed chassis, maar begint zo langzamerhand wel te dateren. Om welke versie gaat het (standaard, WE of X) en zit het optionele tamiya lipo chassis er bij? Ik heb zelf een aantal weken geleden mijn 417X verkocht met veel spares voor een prijs van 170 euro. Denk dat je voor de 416 als roller aan een waarde van 100 euro moet denken mits hij in goede staat verkeerd.

Thanks! Het is een standaard en ik weet niet of het lipo chassis er bij zit. Maar hij vraag al meer dan waar jij je 417 voor verkocht hebt dus dat is de 416 niet waard.

Nee dat zou ik er inderdaad ook niet voor over hebben. Binnenkort komt Tamiya met de 419, waar de eerste afbeeldingen al van zijn gepresenteerd. Waarschijnlijk zullen er wat mensen overstappen op het nieuwe platform en is er tweedehands wel een 418 voor een mooie prijs te vinden.

Het zat niet echt in de planning om dit type chassis te kopen maar hij kwam voorbij en dacht dat het een goed aanbod was. Maar inderdaad, misschien een keer een 418 er bij ofzo :D

Ik heb een goede 4 maanden geleden mijn 416X verkocht voor 175€
De wagen was ook in een goede staat, ik rij onderaan mijn chassis altijd met een chassis protection folie en dit zorgt er voor dat mijn chassis zelfs na 2 jaar rijden nog steeds in een goede staat is.
Tegenwoordig doe ik ook bovenop het chassis zo'n protection folie.
Wil maar duidelijk maken dat men de wagentjes toch wel naar waarde moet kunnen blijven schatten, en soms denken mensen dat ze alles bijna gratis kunnen krijgen.
Een chassis van 500€ van 3 jaar oud kan nog steeds competitief zijn, meer en deels van de piloten zullen nooit het potentieel van het chassis volledig benutten.
Persoonlijk ben ik van mening dat een TRF416 die amper gebruikt is geweest is wel degelijk een goede 175€ of zo waard is.
100€ voor zo'n chassis zijn meer ebay toestanden als je geluk hebt, maar als je zelf goed rond kijkt op ebay dan ga je zelfs een TRF415 in goede staat niet voor 100€ vinden.
Het moet gewoon naar waarde geschat worden en daar gaat het meestal grondig fout.

Dat is mijn mening en wil hierbij niemand tegen het hoofd stoten.

Een 416X met lipo chassis is net zo goed als een 417.
Waarom denk je dat ze het optionele lipo chassis voor de 416 al zo snel uit de handel hebben genomen?
Het bleek namelijk dat de 416X met lipo chassis de zelfde rondentijden liet noteren, zo niet sneller.
Heb er zelf ook mee gereden en kon toch makkelijk meekomen ten opzichte van de 417 auto.

Mvg Roy

Het betreft hier een gewonen 416 en zonder lipo case heb ik er niets aan. Ik wacht wel een keer tot er een 418 voorbij komt, wellicht hap ik dan toe.

Aangezien een LiPo hetzelfde formaat heeft als een 6 cellen NiMh pakket kan je er zo een LiPo in gooien. Misschien moet je wat stootblokjes maken maar het gaat zeker met eenvoud werken.

Waarde van een voorwerp is voor iedereen verschillend zoals te lezen valt, de één rijdt het liefst met het nieuwste van het nieuwste en de ander neemt genoegen met een wat ouder model. We praten hier wel over een model dat 6 jaar geleden is uitgebracht in de tijd dat de chassis werden geoptimaliseerd voor de apparatuur die toen werd gebruikt (6 x 1.2volt cellen i.p.v. 2s lipo).

Tuurlijk kun je gaan schuiven en de gewichtsverdeling zelf rechttrekken, maar zelf ga ik dan toch voor een wat recenter model dat hier speciaal voor is ontworpen. Het originele lipo chassis zou een goede optie zijn om het chassis wat moderner te maken, helaas is deze erg moeilijk te vinden. Volgens mij heb je je keuze al gemaakt, maar wilde mijn eerder post nog even onderbouwen.

Groeten Robbert

Binnenkort komt Tamiya met de 419, waar de eerste afbeeldingen al van zijn gepresenteerd.

Tadaa!

7954537_bf246dbdb6_o.jpeg

Back