Waarde bepaling (MINI CP + DEVO 8S)

Ik schat deze set op een waarde van (in euro's)

• < 200

• 200 - 225

• 225 - 250

• 250 - 275

• > 275

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Beste modelbouwers,

ik ben jullie hulp nodig ik ben in het bezit van een Walkera MINI CP + DEVO 8S controller.
Ik heb zelf ruim 350,- betaald voor deze set maar kan er gewoon weg niet mee overweg,
nu heb ik er zelf 5 keer mee proberen te vliegen maar het setje is me gewoon te geavanceerd.

Alles is werkelijk nog in nieuwstaat, de 5 keren dat ik ermee heb proberen te vliegen was binnen in mijn huiskamer.

Wat zou volgens jullie een eerlijke vraagprijs zijn voor dit setje?

Verneem graag van jullie,

Alvast bedankt!

IMG_0348k.jpg
IMG_0351k.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb triest nieuws voor je.

alle 2e hands spullen gaan al snel richting de gehalveerde waarde.
Of het nou 5x is gebruikt maakt niet uit, blijft 2e hands.

Als ik het 2e hands van je zou willen komen zou mijn bod rond de 100 euro liggen

inderdaad. je richt veel en veel te hoog.
de zender heeft nog het meeste waarde,alleen is dat merk geen merk wat je vaak tegenkomt.
en dus ook tweedehands niet snel weg gaat.
de heli...
er is zoveel minispul op de markt. voor 100 eur heb je een nieuwe, met zender.
Waarom zou jouw set 2e hands dan ver over de 200 op moeten brengen?
dan moet er iets bijzonders aan zijn

puntje is wel dat het niet wordt gewaardeert als je reclame gaat maken voor verkoop.
verkoop is verkoop, en dat blijft in de verkoophoek.
die dingen haal ik er dus tussenuit.

Na mijn weten is de DEVO 8S een 'unieke' zender die gigantisch veel mogelijkheden heeft, als ik de zender los zou willen kopen (nieuw) kost dat me al snel over de 200 euro..
Daarom schat ik de waarde van de set ook hoger, want met de waarde van E200,- krijg je dus eigenlijk de helicopter erbij..

En inderdaad hij is 2e hands, dus de kop is eraf, maar direct 100 euro? Vind ik wel een hele erge low-ball

zet 'm maar eens te koop voor 200 euro,
ik geef 't een zeer kleine kans.

Nieuw is t spul allemaal duur, 2e hands ... weinig meer waard... zo is de markt hierin nou eenmaal.

Na mijn weten is de DEVO 8S een 'unieke' zender die gigantisch veel mogelijkheden heeft, als ik de zender los zou willen kopen (nieuw) kost dat me al snel over de 200 euro..
Daarom schat ik de waarde van de set ook hoger, want met de waarde van E200,- krijg je dus eigenlijk de helicopter erbij..

En inderdaad hij is 2e hands, dus de kop is eraf, maar direct 100 euro? Vind ik wel een hele erge low-ball

Low-ball..? Hoe je het ook wilt noemen het is wel realistisch!
Voorbeeld, als je even goed zoekt koop je voor € 200,- een mooie gebruikte Align Trex 450 pro dfc.. En tel daar vervolgens eens € 200,- bij op en je koopt een mooie gebruikte Trex 600 pro en ga zo maar door. Uiteraard wel zonder zender, maar als je kijkt naar de nieuwwaarde van deze heli's dan weet je ook wat de afschrijving hiervan is.

Ook een "gebruikte" zender verkopen kan erg lastig zijn, het is voor een koper altijd maar de vraag wat hij dan koopt.
Zit er een storing/defect in? wat je er aan de buitenkant niet vanaf ziet kan je wel een heli kosten...

Ik had een Walkera master CP met alle upgrades, compleet met Devo 7, heeeel veel spare parts en 10 vlieg accu's incl. lader... Dit had ik ook nieuw aangeschaft en kwam neer op +- € 350,-
Ook ik heb hier bijna geen gebruik van gemaakt en heb het setje te koop gezet op het forum..
Uiteindelijk heb ik het wel verkocht, maar geloof me... Nog niet eens voor de helft van de nieuwwaarde!

Mijn advies, ga lekker oefenen met die heli of anders deal met je verlies[emoji6]

een trex 600 nitro kost nieuw ong. 1000 euro.
staan hier in de verkoop nog wel eens te koop voor 250 eur.

een futaba zender die nieuw 500 had gekost, zie je nog wel eens, jonggebruikt, voor 350 oid weg gaan.
maar als het geen futaba,spectrum of graupner is, daalt de 2e hands waarde extreem.
dan mag het een one of a kind zender zijn.. in het gebied van 200 euro zijn er veel zenders die dezelfde functionaliteit hebben. behalve touch screen, maar dat is bij de meeste geen pre.

niet erg, als je er lol mee hebt.
maar zeker heli's zakken als een gek 2e hands.
jij kan misschien wel een tafelpoot hebben geraakt, en slecht hebben hersteld.
een moederbord hebben gefrituurt, waardoor hij na 2 minuten als een dood vogeltje omlaag komt.
gebeurt veel bij 2e hands spul.

als je het bedrag te laag vind, hou het dan.. leer vliegen..
met 5 vluchten kun je natuurlijk geen goede mening van een toestel geven
of ga ff bij een club langs, vraag hoe je het beste begint.

Ik kan mijn voorgangers in dit topic helaas alleen maar bijtreden. Heli's en alle randapparatuur kosten bakken geld nieuw maar gaan helaas geen geld 2de hands...
Eigenlijk moet je al rekening houden met een waardeverlies van 50% als je gewoon al een heli nieuw koopt, bouwt en dan te koop zet. Erg. Maar zo ligt de markt momenteel. Heb zelfs de indruk dat het dit jaar nog erger is geworden.

Neem mijn voorbeeld als een leidraad. Sommige merken zijn wat waardevaster, anderen dalen nog sterker.

sterker, die 600 uit mijn voorbeeld was vrijwel nieuw.
Heb zelf een keer een ongeopende doos te koop gezien, en zelfs die ging voor verschrikkelijk weinig weg.

Nu moet ik zeggen dat ik persoonlijk weinig 2e hands koop...
gewoon omdat ik mijn problemen in de spullen genoeg vind, en niet de kans wil lopen andermans problemen over te nemen.
velen zijn het niet met me eens. Maar die betalen dan ook veel minder voor hun 2e hands spullen.
velen zijn het wel met me eens, en dan moet het prijsverschil met nieuw wel erg groot worden om lonend te zijn..

De waarheid is hard... heb me er ook over verbaasd Hoe extreem slecht de verkoop prijs is van hobby materiaal, het aanbod is te hoog

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vrees dat 100 euro nog teveel gevraagd is, houd ook rekening met het risico dat de koper loopt.
Het helietje heeft dan misschien 5 vluchtjes op de teller staan, maar wel alle hoeken van je kamer gezien.

Nu ook niet overdrijven. Ergens tussen 100 en 160 lijkt me een mooi bedrag. Zowel voor de verkoper als de koper.

Nog een nadeel in de huidige hobby: om de x-maanden brengt men wel weer een nieuw model uit. Op dat moment zakt de prijs van het vorig nog maar eens, ook de nieuwe.

Het blijft een zeer slechte belegging, helikopters...
Heb al regelmatig heli's te koop gezet en ruwweg de helft daarvan nooit verkocht. Krijg je gewoon geen geld van en dan hou ik deze liever zelf.
Maar dat is een keuze die je moet maken. Ofwel nog iets recupereren ofwel lekker houden.

Beter zelf houden dus in plaats van weggeven. Je kunt ook een ander leuk Walkera modelletje kiezen waar je de fraaie zender bij kunt gebruiken.
Het helietje laat je staan tot je skills het toelaten.

ik heb nog een WK 8 kanaal zender liggen,
gebruik ik om met de SIM de verslijten, ha ha
de zender kost zeker (heeft gekost) veel meer dan 100 €
maar je krijgt niet eens 30 € meer voor,
dan vraag ik de verzendkosten, en plots blijf ik daarbij ... prullenbak of zelf gebruiken !

RC heli spullen, die niet meer "in" zijn, zijn moeilijk te verkopen
(boven de genoemde 600 nitro nieuw >1000 €, tweedehands < 300 €)

........probeer eens een SIM om vliegen te leren
en dan in het "echt" met de mooie kleine heli van jou,
snel heb je een heel leuk hobby gevonden, hoop ik

suc6
Uwe

Ik heb de Devo 8s gehad in het verleden.
Fijne zender.
De Walkera Super CP heb ik ook nog een tijdje mee rondgevlogen.
Voor indoor ideaal maar voor buiten net effe te klein en te licht.
Met name dat het toestel helemaal Brushed was vond ik een gemis.
Een Blade mcpX Brushless zou dat net even iets prettiger zijn.
Wel is er de mogelijkheid om de Super CP om te bouwen naar fully Brushless.
Ken iemand die dat heeft gedaan.
Dan krijg je een kleine super monstertje.
Vr Gr E

Back