Waarde vintage Kavan jetranger

full
[/IMG]
full
[/IMG]Hallo,

Ik ben nieuw op het forum, en had meteen al een vraagje.
Iemand heeft interesse in mijn oude Kavan jetranger ( van 1974 ) volledig intact, geen motor en servo's, met reserve onderdelen zoals rotor bladen, hoofdas, tandwielen en nog wat klein gerief (nieuw)
Het toestel heeft ooit in de jaren 80 een tiental vluchten gemaakt, en heeft geen olieschade. zie foto's.
Graag had ik een idee wat de verkoopwaarde nu ongeveer is. Ik kan er bijna niets van terugvinden op google.
Dank bij voorbaat,

Chickinox

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Chickinox,
Er is helaas niet zo'n grote markt voor, maar er zijn vast oldie-liefhebbers te vinden voor je Kavan. Voordeel is dat alle onderdelen (b.v. ramenset mis je nu zo te zien) nog in de USA besteld kunnen worden.

Ik heb er zelf eentje vliegend+ een complete reservedelen-heli. Ik heb voor mijn nette, complete Kavan JetRanger een paar jaar terug 125 euro betaald. Er zaten toen oude waardeloze servo's in en een vastgekoekte motor.

Succes met de verkoop.

Groeten, Marco.

Wat nuttige Kavan discussies

En nog twee forumtipjes, e.e.a. in het cader van contacten, cruiwagens, connecties en corruptie:

• Het kan handig zijn om je woonplaats of regio in je profiel - MBF op te geven, dan kan iedereen dat altijd links onder je gebruikersnaam zien. Daarmee kunnen leden je verwijzen naar evenementen, winkels, clubs, personen, hulp, handel, locaties en drinkgelagen in jouw omgeving. En wie weet, misschien woont er wel een behulpzame ervaren MBF'er bij jou om de hoek, of iemand die jij kunt helpen.
  • Indien je ook leeftijdsweergave activeert in jouw profiel - MBF, of een recente schermafbeelding, zal die altijd zichtbaar zijn, links naast je berichten. Met die kennis kunnen forumleden beter maatwerk leveren in hun antwoorden. Leeftijd geeft indicatie van budget, aantal jaren scholing (= talen, wiskunde, natuurkunde, rij- en zwemles etc) en het al dan niet aanwezig zijn van een hogere instantie, eventueel in combinatie met handenbindertjes. Of dat je wellicht zelf nog in de categorie handenbindertje valt. En leeftijd kan een zeeeeer ruwe indicatie geven van de kwaliteit/kunde/ervaring/kennis van jouw antwoorden.
    8CBWEZYl_gju-O0mEKjDNw0Eh_qIbYUu1oZBKfZqOypmLO1gU9NfBBUnKK5HrwoN-VKG8iQn_PvQpZDlbxq0IwVL9dQOy_HcGJ0=s0-d-e1-ft
  • Met andere woorden, het vergemakkelijkt en verbetert de communicatie, en de persoonlijke contacten.

Laatst bewerkt:
beste Bruteforce,
Bedankt voor de reactie , maar zo te zien wat je gemaakt hebt van je toestel ,denk ik niet meer te verkopen en opnieuw te restaureren en er mee te vliegen. Heb vroeger nooit meer dan een 10 tal vluchten mee gedaan er was altijd iets met de aandrijving, maar ik lees nu dat er nog onderdelen en een zwaardere aandrijflijn te verkrijgen is.Wat het gaat worden elektro of glowmotor daar ben ik nog niet uit,met nieuwe servo's en een moderne gyro zal het zeker niet slechter zijn dan vroeger en dan hooverde hij ook al goed als alles bleef draaien.

mvg
chickinox

Hoi Chickinox,
Geen verkeerde beslissing denk ik, ik zou zeggen neem je tijd en als je hulp nodig hebt dan hoor ik het graag.
Ik kan op je foto's niet zien of-ie er al op zit, maar essentieel is denk ik de originele cyclic ombouwkit van Kavan waarmee je de "paddelstang" kunt aansturen. Hiermee wordt de JetRanger veel beter te besturen.

Groeten, Marco.

Ik kan op je foto's niet zien of-ie er al op zit, maar essentieel is denk ik de originele cyclic ombouwkit van Kavan waarmee je de "paddelstang" kunt aansturen. Hiermee wordt de JetRanger veel beter te besturen.

Groeten, Marco.

Zit er zo te zien niet op (paddels zijn groter bij die ombouwkit).
Is inderdaad een goede modificatie.

Groet, Bert

Als ik de foto vergroot dan zit-ie er denk ik wel op maar idd zonder de paddel-aanpassing. Die van mij heeft naast de alu paddels een stuk houten paddel gemonteerd zitten om het totale oppervlak te vergroten.

Hallo,

Zoals U op de foto kunt zien is het (denk ik ) versie 3. Ik heb ook een tekening van een toegevoegd artikel wash-out control. Daar staat ook de uitbreiding van de paddels met hout tot een breedte van 80 mm.
Voor de rest zal ik deze winter alles opkuisen en in orde stellen, en op zoek gaan naar een nitromotor, om in het voorjaar opnieuw te kunnen vliegen.

Bedankt voor de reacties, ik kan er veel mee doen. Ik zal jullie wellicht nog nodig hebben bij de restauratie voor wat advies.

mvg.
Chickinox
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, op deze foto is het goed te zien. De washout control zit er al op, alleen de paddel verbreding nog doen. Dus je hebt alle benodigde "goodies" al!

Succes met de rebuild, ik ga je volgen!

Groeten, Marco.

Kavan Jet Ranger

Hello, dear sr: I had a Jet Ranger for 38 years and I feel nostalgia. You sell some Kavan Jet Ranger ?. I live in Spain and want to buy one to try to fly. Waiting for your reply

J. A.

Back