R
Ron4you
Guest
Hey
Vanmiddag stopte mijn JP er ineens mee, na een tijd proberen te starten en een nieuwe plug voelde ik ineens een "dood" punt op het vliegwiel.
Ik dacht eerst aan de drijfstang of bigend maar na demonteren zag ik dat de bovenrand van de zuiger bijna "gekarteld" was... 8O
Ook de bovenkant van de zuiger was behoorlijk gehavend, het verbrandingskamertje had ook kraters en pitten.
Na navragen over wat hiervan de oorzaak is kreeg ik verschillende uitleg, de een zegt dat ie te arm heeft gestaan en de ander dat hij te rijk heeft gelopen?? Het blokje stopte er uiteindelijk mee omdat er denk ik iets in de cylinder is gekomen wat er niet hoort, de zijkant van de zuiger had veel diepe groeven waarvan sommige wel 1mm diep (gegokt).
Wie kan me de oorzaak vertellen en eventueel uitleggen hoe je de verbrandingskamer weer netjes glad krijgt?
Zijn er meer mensen met specifieke problemen met de tuned versie van de JP FX? Ik ken er wel een paar die problemen hebben, de mensen die ik ken die de stock versie rijden hebben na 20 liter nooit problemen gehad, wel netjes de drijfstangen vervangen na zo'n 5 ltr.
Alvast bedankt!
Greets, Ron
Vanmiddag stopte mijn JP er ineens mee, na een tijd proberen te starten en een nieuwe plug voelde ik ineens een "dood" punt op het vliegwiel.
Ik dacht eerst aan de drijfstang of bigend maar na demonteren zag ik dat de bovenrand van de zuiger bijna "gekarteld" was... 8O
Ook de bovenkant van de zuiger was behoorlijk gehavend, het verbrandingskamertje had ook kraters en pitten.
Na navragen over wat hiervan de oorzaak is kreeg ik verschillende uitleg, de een zegt dat ie te arm heeft gestaan en de ander dat hij te rijk heeft gelopen?? Het blokje stopte er uiteindelijk mee omdat er denk ik iets in de cylinder is gekomen wat er niet hoort, de zijkant van de zuiger had veel diepe groeven waarvan sommige wel 1mm diep (gegokt).

Wie kan me de oorzaak vertellen en eventueel uitleggen hoe je de verbrandingskamer weer netjes glad krijgt?
Zijn er meer mensen met specifieke problemen met de tuned versie van de JP FX? Ik ken er wel een paar die problemen hebben, de mensen die ik ken die de stock versie rijden hebben na 20 liter nooit problemen gehad, wel netjes de drijfstangen vervangen na zo'n 5 ltr.
Alvast bedankt!
Greets, Ron