waarmee edf lijmen welke soort lijm?

hallo allemaal
ik heb onlangs een edf jet gekocht , waarmee of welke lijm moet ik de onderdelen mee verlijmen.

geen lijm erbij gekregen :|

m.v.g Nick

Er zit ongetwijfeld een montage handleiding bij en daarin staat vast wat voor lijm je moet gebruiken ... en zolang de handleiding niet uitsluitend in het Chinees is (wat voor de "gemiddelde" Nederlander "onleesbaar" is) moet er wel uit te komen zijn ...

En anders meer duidelijkheid "een" EDF jet bestaat niet ...

het gaat om deze jet
edf = electrisch ducted fan

f18-jolly3_1.jpg

Radiografische Straaljager | RC Straaljager | F18E Jolly Rogers

hoop dat dit voldoende informatie is

mvg Nick

Wat moet je dan allemaal lijmen, in de enige gebruiksaanwijzing die ik kan vinden staat nergens "iets" dat gelijmd moet worden ... dat komt pas na je eerste vlucht/crash ;-)

Schijnt (voor zijn geld) niet al te beroerd te vliegen (maar geen beginners kistje)

De winkel waar je m gekocht hebt zal je vast ook de goede lijm kunnen verkopen dacht ik zo...

Wat moet je dan allemaal lijmen, in de enige gebruiksaanwijzing die ik kan vinden staat nergens "iets" dat gelijmd moet worden ... dat komt pas na je eerste vlucht/crash ;-)

Schijnt (voor zijn geld) niet al te beroerd te vliegen (maar geen beginners kistje)

alle vleugels moeten gelijmt worden en het cockpit glas
heb net lijm gehaald voor het lijmen van polystyrene

gr Nick

Deze is blijkbaar van EPO, kun je met gewone medium CA lijmen (groene ZAP bv). Of Zacki Elapor van Multiplex, net iets beter uitgebalanceerd voor EPP/EPO Elapor

Stevo

Ik heb zelf altijd UHU Por grbruikt voor alle piepschuim delen (en aanverwante schuimen) tot nu toe heft dit altijd goed gehecht en het schuim niet aangetast. deze kan ik je dus alleen maar aanbevelen. :)

alle vleugels moeten gelijmt worden en het cockpit glas
heb net lijm gehaald voor het lijmen van polystyrene

gr Nick

Polystyreen lijm, zou ik niet gebruiken ... onafhankelijk van de schuimsoort ... bij schuim op basis van polystyreen vallen de gaten in het schuim, en met schuim op basis van polypropyleen (of andere niet oplosbare kunststof) kan polystreen lijm niets ... dus volkomen onbruikbaar ...

Schuim lijm je het beste met "schuimvriendelijke" secondelijm of "schuimvriendelijke" contactlijm (beide te koop bij de betere modelbouwwinkel) ... ook kleurloze "hobbylijm" gaat goed, maar heeft een (zeer) lange droogtijd ... wat ook goed is PU constructielijm, meestal geel, wat vaak lelijke vlekken geeft op je model, maar de HEMA heeft een kleurloze variant in tubes (gebruik ik zelf) ... en in de betere modelbouwwinkel zijn er ook varianten te koop speciaal ontwikkeld voor "modelvliegtuiglijmklusjes"

nope kan niks op de site vinden

Dan heb je dat ding niet bij een modelbouwwinkel gekocht ...

De meeste modellen van StarMax zijn van EPS ... dus daar NOOIT polystyreenlijm, "gewone" secondelijm (of andere lijm met oplosmiddel) gebruiken ... schuim wordt onherstelbaar beschadigd (binnen luttele seconden) ...

Action creation lijm werkt ook aardig.
Maar voor belangrijke delen gebruik ik toch liever andere lijm.
Al zit het soms best goed vast. Wel lichtje opschuren en ontvetten.

De meeste modellen van StarMax zijn van EPS ....

Van een site waar ze hem verdelen :

The menacing lines of the F/A-18 Hornet reproduced to stunning effect by the experts at Starmax. This quality ARTF model is manufactured from durable moulded EPO foam, with lots of scale detailing, then painted in this accurate scheme.

Stevo

de jet staat in elkaar gisteravond toch nog gelijmt kan ie tot vanavond fijn drogen :p
alles zit nu al muurvast
voor de vleugels heb ikzelf een soort pen verbinding gemaakt met tanden stokers (is wat steviger voor het drogen van de lijm) de lijm die ik gebruik heb is pattex zonder spijkers en schroeven (werkt prima)
moter , servo's zijn aangesloten op ontvanger straks nog lipo's solderen
(andere conecters) stuur stangtjes op servo's aansluiten en hij is klaar voor de maiden :thumbsup:

ook Dora zit voor in de cockpit (vond mijn dochtertje leuk :D)

gaat een heel stuk sneller dan het bouwen van een heli :mrgreen:

zal ook een stuk sneller crashen haha

maar dan kunnen we nog altijd dit

Nick

Laatst bewerkt door een moderator:
Back