Waarmee Filmen jullie je vluchten

Ik heb vanmiddag helikopter gevlogen met een Go Pro Hero 2 actioncam van mijn zwagertje. Ik vind dit niet alles, omdat je een kijkhoek hebt van 170 graden en er eigenlijk te veel lucht op de video staat, waarmee mijn Heli (600 size) eigenlijk al gauw verdwijnt in het beeld. Misschien heeft 1 van jullie al eens de flat lens gebruikt en kunnen jullie vertellen hoe dit beeld dan is.

Ik vind het leuk om beelden te kunnen laten zien aan vrienden en fam, zonder dat ik er iemand bij nodig hebt die voor me wil filmen.

Ik ben dus benieuwd naar jullie bevindingen op dit gebied. Hoe en waarmee filmen jullie je vluchten/hobby?

Groetjes Zuid

Oke dat ga ik de volgende keer dan eens proberen. Hoop dan op een beter resultaat.

Vlieg je zelf ook met de go pro? Wat vindt u er dan van?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vlieg ook met een Gopro2 (alleen vliegtuigen) en ben er erg enthousiast over. Hij is wel wat aan de grote en zware kant, vooral voor plaatsing op een vleugeltip, maar het beeld is super. Ik weet niet hoe de camera omgaat met de trillingen van een heli.
Je kan de FOV (field of view) inderdaad instellen op W (wide), M (medium) of N (narrow) met behoud van volle resolutie, ik zou wat experimenteren met M en N, je hebt geen andere lens nodig.

Ik wil hem gaan gebruiken op me hoofd met een head strap. Op de heli zelf heb je inderdaad last van veel trillingen..
Ik zal het eens vragen voor die instellingen aan me zwagertje..

Heb zelf nog geen gopro, leen de gopro 2 van een maat van me..
Zodra de go pro black 3 leverbaar is heb ik hier eindelijk ook een gopro.

Black wauw! Het zijn mooie dingen doe go pro's. Ik wil de volgende keer weer filmen met de go pro. Hoop dat het met de narrow instellingen het beeld op lever wat ik wil.
Gewoon heerlijk mijn vluchten terug zien:p:o

Hallo Tf-Zuid,

Ik vlieg met een Kodak zx1 met een fish eye lens van deal extreme. Ik ben er best tevreden mee. Zie onderstaand filmpje:

3f-IoviC_Hg[/media] Tuitjenhorn 10 juni 2012 - YouTube

De vorm van de Kodak is alleen wat onhandig om hem goed op een vliegtuig te plaatsen. Het gewicht valt wel mee. Ik zit er wel aan te denken om toch maar een Gopro-3 te kopen maar de prijs houdt me nog tegen... ;-)

Groet,
Bas.

Ja inderdaad de vorm is wat onhandig ja. Wel mooi filmpje!

Is er misschien al iemand die gefilmd heeft met een go pro met een flat lens vanaf de grond, daar gaat me interesse naar uit..

Zo film ik als ik geen hand vrij heb:

20130110134425.jpg

En dat ziet er dan zo uit:

Owja netjes :) Ik ga Den toch voor de go pro White of silver... Prik ik met een priem de camera in het gras. Mooi stil beeld. En ik ben iets nieuws tegengekomen een camera bril.
Iemand ervaringen met zo'n bril?

Back