waarmee kabeltjes wegwerken?

• Topicstarter Topicstarter Fabian
  • Startdatum Startdatum
F

Fabian

Guest
Volgens mij past dit draadje hier??

Kan iemand me vertellen wat je het beste kunt gebruiken om kabels netjes / mooi weg te werken of te bundelen?

Ik heb mensen gezien die er echt een kunststukje van maken met een soort wokkel- / kruldraad. Geen idee waar het vandaan komt, maar het ziet er super uit!

Eventueel voor- en nadelen hoor ik ook graag!

Groeten Fabian

dat wokkelspul is spiralflex van AMP, in iedere electronicazaak te krijgen, werkt prima, is makkelijk eromheen te draaien en ook eraf te draaien als je een component uit moet bouwen.
voor mijn nieuwe raptor heb ik een soort gaas waar je het kabeltje doorheenhaalt, is ook heel netjes maar moet je met krimphous de eindes afwerken anders rafelt het als de ziekte, en is dus wat meer werk.

ron, bij een heli is het ten strengste af te raden om kleine tyraps te gebruiken zo om de kabels.
door het trillen snijden ze je kabeltjes vrolijk door.
het is ook zaak je kabels NERGENS tegen het blote frame te laten komen, en juist daarom de sprialflex of andere bescherming erom te doen.
zelfs op deplekken waar de spiralflex tegen het frame komt zie je na verloop van tijd het witte slijtpoeder zitten, als dat je kabeltjes waren gereest waren ze al tot het koper bloot geweest.

op sommige plekken waar ik de bossen bij elkaar wil doen, gebruik ik een kleine tyrap met een stuk brandstofslang erom, of een stukje klittenband.

Ik gebruik zelf ook tiewraps. En zie het bij andere ook altijd. Of is dit voor een elektro heli niet zo erg?
Zolang het goed vast zonder speling tegen het frame aan zit kan het toch geen kwaad??

Ik gebruik krimpkous waarin mijn kabels liggen. De krimpkous wordt netjes tegen de binnenwand van de romp gelijmd met groene Zap oid.

Stevo

bij een electro heli is het tril verhaal minder van toepassing inderdaad.
anders kan je een stukje brandstofslang oid om de tyrap doen. ne niet te strak aantrekken.

jason krause gebruikt zelfs geen servo bevestigingsrubbers :D

Bedankt voor de schrikbarend nuttige info!

Ik had namelijk tyraps als alternatief mocht ik het spiralflex spul niet kunnen vinden. Nu ik Gerard hoor ben ik blij met het stukje over Tyraps.

Iedereen bedankt alvast!

9CHP set, 401 set, TJ Pro en nieuwe bladen zijn binnen... dus kabeltjes in de heli meteen maar netje afwerken met SPIRALFLEX!

Gerard_nl zei:
dat wokkelspul is spiralflex van AMP, in iedere electronicazaak te krijgen, werkt prima, is makkelijk eromheen te draaien en ook eraf te draaien als je een component uit moet bouwen.
.

Een goed idee Gerard ik zit met mijn zwever ook al te tobben hoe ik het netjes kan krijgen.
Ik ga er van de week eerst achteraan,bedankt.
Kan je dat trouwens in verschillende diameters krijgen?
En de kleuren?
Het lijkt mij makkelijk om iedere bos een andere kleur te geven.
Dat scheelt weer veel zoeken.
En wat zijn de kosten?

Kan je ook nog kiezen in diameter?
En hoe groot is de diameter die jij heb?
Als er 4 of 5 servo snoertjes door kunnen vind ik het goed.
Het moet niet al te groot zijn.
Geen 15 mm of zo.

je hebt het bij mijn weten in half transparant, wit en zwart van AMP in ieder geval.
ik heb het in 2 maten gezien, maar maak je geen zorgen, je kan het wikkellen tot om een cm of 5 rond als je wil.

en de klieinste kan van ongeveer 1 servosnoer tot 3 cm ongeveer.

O, dat is mooi ik ga er van de week achteraan.
Ik wordt soms helemaal gek van al die snoeren.
Als je ze een beetje bundeld weet ik weer waar wat voor is.
En is ook veiliger.
Maar omdat ik nog zoveel moest verschuiven komt het nu pas aan de orde.

Groeten nono :wink:

ik gebruik in mijn vliegtuigen tiewraps en de laatste tijd ook wel 'dubbelzijdige velcro' (klittenband noemen jullie dat in NL denk ik)

Ik heb die op rol met een breedte van 1 en 2 cm.

Kris

Zo ziet het er nu uit, als ik mijn ontvanger en multiswitch even laat zien.

afb3335.jpg

Ik krijg hier bijna hoofdpijn van :wink:

Is er nog een bepaalde manier van kabels bundelen?

Ik doel erop dat bepaalde kabels niet bij elkaar mogen.. Antenne is een verhaal apart, dat mag nergens bij in de buurt zover ik weet (maar dat valt ook niet onder bundelen ;-))

Ik weet dat het bij Cat-5 kabels ERG VEEL uitmaakt welke kabels bij elkaar gebundeld worden.

Ik gebruik ringband wat je gebruikt om zelf documenten te binden. Je kunt ze in verschillende diktes kopen (copyshop), maar wellicht wil je baas er wel een stuk of 2 doneren. Ik leg zo voeding, servokabels en sterkstroom (73A) apart. Even de achterkant opschuren en in de romp plakken, liefst met PU-lijm. De kabels liggen in mooie goten en je kunt ze er weer eenvoudig uithalen. Indien onduidelijk kan ik wel een foto maken.

Groeten
Marc

Back