Waarom al die zenders te koop ?

• Topicstarter Topicstarter 3w_flyer
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
3

3w_flyer

Guest
Valt het enkel mij op of is het echt zo ?

elke week zie je wel minstens 1 zender te koop bij komen.

en meer bepaald de 10C zender van futaba. Is daar iets mis mee ? Is men daar vlug op uitgekeken ? Heeft die zender zoveel beperkingen dat men al vlug een andere nodig heeft ?

Ik ben stilaan om eind dit jaar of begin volgend jaar een andere zender te kopen (vervanger MX22) maar als ik zo zie hoeveel van deze zenders nu te koop komen valt voor mij deze zender eigelijk wel af.

Voor mij in ieder geval koop je een zender die toch wel een aantal jaartjes moet meegaan.

Of ben ik daar nu zo verkeerd in ?

Het zijn ook voornamelijk 2.4 GHz zenders. Heb een aantal keer de 10c Futabazender voorbij zien komen. Heb hem zelf ook en ben er nog steeds erg tevreden over.

Van de 10C is een hybride variant geweest (of misschien nog steeds wel) met 35Mhz én 2.4Ghz.. de antenneoplossing daarbij is niet zo fraai. De '2.4Ghz only' 10C is dan mooier.

Toen de 10C voor het eerst uitkwam, was er alleen de hybride variant van, de 2.4Ghz only variant is later pas gekomen.

Ik kan mij dus zo indenken dat een aantal mensen 'm daarom inruilen.

Vergeet ook niet dat de 10C een ontzettend populaire zender is, dus dat ie veel verhandeld wordt, zegt niet dat ie slecht is, maar dat er gewoon veel van in omloop zijn.

De 10C is domweg een dijk van een zender, net zoals de FF9 dat al was.

Ik sluit me aan bij Erik en Henri. Uitstekende zender en er zijn er heel veel van in omloop. Futaba heeft een groot marktaandeel, naast de 10C staan er ook regelmatig FF6 en ff7 ens te koop. Voorzover ik kan beoordelen groeien mensen door en dan wordt de volgende met nog meer kanalen en mogelijkheden gekocht. Wat ik ook regelmatig heb gehoord is dat men stopt met Futaba omdat de (2.4Ghz) ontvangers errug duur zijn en overstapt op Spektrum omdat hier de ontvangers goedkoper zijn. Dit argument is nu gelukkig ook van de baan met de kloon ontvangers van FrSky die afhankelijk waar je hem koopt maar een derde tot de helft van een vergelijkbare Futaba kosten. (En ik kan bevestigen dat ze uitstekend werken!!)

Dus geen belemmering om een FF10C te kopen!

Zo zie je ook veel opel op de sloop staan...

Zegt niet zoveel over de wagen, meer over de besstuurder, of de bestuurder van de tegenpartij ;)

FF10 is een goeie zender , heb mijn hybrid omgebouwd naar only 2,4

En de ontvangers zijn niet duur , PCM ontvangers kosten vroeger ook zo veel.

Je hebt alleen merken die goedkoper zijn .:D

Mvg Johan

je hoort me zeker niet zeggen dat futaba slecht is he mannen, ik vlieg zelf met het futaba 2.4 op mijn graupner.

het viel me gewoon op dat er meer versie 10 dan versie 8 te koop komen.

hopelijk blijft futaba bij hun fasst systeem, spektrum is blijkbaar al aan een upgrade toe naar DSMX

even ontsporen naar wat anders, het nieuwe graupner systeem, lijkt dat wat ? Ik zie op de nieuwigheden een hele nieuwe lijn MX zenders die het nieuwe systeem dragen.

Ik ga zeker niet proefkonijn spelen

voorlopig : de futaba 12 heeft mijn voorkeur

even ontsporen naar wat anders, het nieuwe graupner systeem, lijkt dat wat ? Ik zie op de nieuwigheden een hele nieuwe lijn MX zenders die het nieuwe systeem dragen.
Zie hier:
graupners-2-4ghz-hott-systeem

Vindt het errug slecht van ze dat ze nog met een aparte box werken voor telemetrie.
Het zou toch geintregeerd moeten zijn heden ten dage.

Maar da`s allemaal off-topic ;-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind het helemaal geweldig .
Je koopt je droomzender van super kwaliteit voor weinig.
Dat was vroeger wel anders ,het kwijl van 4 kerels plakt nog aan de pagina,s
Van graupner en robbe boeken .

Groeten Wiebe.

yep, die graupner katalogus kende ik vroeger (lees 15 jaar terug) gewoon van buiten.

Zo zal je het altijd blijven zien. Er is een tijd geweest dat de Savages niet aan te slepen waren, en ook weer te koop hier.

Overigens de discussie even naar het cafe verplaatst.

Ik denk ook dat de hele zendermarkt aan het veranderen is. Daar waar ik de indruk heb dat je vroeger een 'zender voor het leven' kocht als het ware, behoort de zender nu ook tot de groep gadgets waarvan je eens in de zoveel tijd een nieuwe koopt.

zonet in Robert zijn beurstopic een filmpje gezet

op het eind zie je den nieuwe zenders. Ik denk toch maar effe met mijn zender te blijven vliegen. Er zullen er wel oneens met mij zijn maar ik vind ze allemaal stuk voor stuk verschrikkelijk lelijk. toch voor een zender

Ik ben zelf ook jarenlang aan het switchen geweest qua zenders, eigenlijk gewoon voor de fun. Uiteraard mankeerde er niets aan de zenders die ik dan vervolgens weer verkocht.

Ondertussen al weer 6 jaar verder, ben ik nog steeds niet uitgekekend op m'n huidige zender:D (en als ik de nieuwe ontwikkelingen zie, worden de zenders alleen maar lelijker)

balancer.jpg

Tsja, ieder z'n meug, maar die zender heeft mij nooit kunnen bekoren. Ik heb 'm zelf nooit gehad, maar bij ons op de club zijn er wel mensen mee geweest, en die hebben 'm weggedaan. Hij is te traag bij instellen, al die tierlantijntjes zijn leuk maar zitten eerder in de weg. Het idee van muziek afspelen is geinig, maar werkt niet goed.

Ik heb nu de FX-30, wat softwarematig exact dezelfde zender is als de 12 die Peter noemt, en dat bevalt mij goed.

Maar, on-topic, als ik dan naar mijzelf kijk; ik vlieg nu zo'n 5 jaar, begon met een FX-18, daarna een FF9 en nu dus de FX-30. Over alle drie was ik tevreden en de FX-18 zou nog steeds kunnen wat ik nodig heb, alleen zijn zowel de FX-18 als de FF9 na 2 jaar intensief gebruik eigenlijk wat versleten. Het vliegen op methanol heeft daar ook zeker aan bijgedragen, maar ook gewoon het veel vliegen en de zender overal mee naartoe slepen.

De 10C zal nu zo'n 2 jaar op de markt zijn, dus als je een 2 jaarlijkse cyclus aanhoudt, ga je nu zo ongeveer wisselen. Wat natuurlijk quats is, er zullen maar weinig mensen zijn die aan een 10C niet genoeg hebben.

Mooi/niet mooi.. ik snap niet waarom die behuizingen altijd zo vol met randjes en richteltjes moeten zitten, hou meer van een strak design, maar die zijn er amper tot niet. De FX-30 is natuurlijk gewoon een lelijke stoeptegel, maar werkt wel goed. Heb ook de Spektrum DX-10 overwogen, ook zeker geen schoonheid, maar wel erg praktisch.

Van de nieuwe zenders vind ik de MC-32 van Graupner nog wel te pruimen.. maar voor de rest weinig, inderdaad.

Laatst bewerkt door een moderator:
ik vlieg nu 20 jaar en heb niet zoveel nood aan een nieuwe zender gehad.

van een attack 4 naar een MC17, deze is door een brand vernield en dan vervangen door een MPX 3030 daar heb ik wel een jaar te lang mee gevlogen, dan via een tussendoortje van de vorige versie FF7 (die ik nog altijd heb) naar de MX 22.

als je het zou verdelen, tja ook om de 5 jaar een andere dus, maar de attick 4 en de MC 17 heb ik maar een jaar of 2 gehad, de FF7 eigelijk maar een half jaar in gebruik. Dat maakt toch dat ik de 3030 een 10 jaar gevlogen heb en de MX 22 nu toch ook al weer een 6 jaar heb.

Alle zenders heb ik altijd wel in een koffer vervoerd / bewaard. Dat scheelt toch wel veel. Of het nu een originele koffer is of eentje van de praxis.

Denk dat de Hitec Aurora 9 2.4g wel eens de reden zou kunnen zijn dat de 10C veel aangeboden wordt, zelfde prijs ongeveer maar door de telemetrie toch wel erg interessant.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back