waarom?: doorzichtige kappen.

• Topicstarter Topicstarter TT-01 rcdriver
  • Startdatum Startdatum
T

TT-01 rcdriver

Guest
iedereen heeft het vast wel eens in zijn hoofd gehaald: doorzichtige kappen , das pas vet om mee te rijden, of een beetje smoke erop.
waarom hoor ik dan van zoveel mensen dat het niet kan bij een wedstrijd...
in ieder geval dacht ik zelf> zienbaarheid, maar geloof me dat vind ik echt onzin, als je goed kan rijden dan heb je ook wel even tijd om op te letten, of niet? :P , wat vinden/denken/weten jullie?

Auto herkennen , meestal ziet het er toch niet zo mooi uit onder de kap, lelijk vind ik , het is toch even patsen met je mooie kap, en ik vind ondoorzichtig echt nergens op lijken , hoe zou een porche 911 gt3 er zonder kleur uitzien? lelijk dus! liever mooi kleurtje en mooi patroon!

ooit gezien ergens, gedeeltelijk gespoten, de voorkant heeft ook wel wat.
maar 't ziet er dan zo uit van... verf was op... :lol:
maar op een mooi chassis, een smoke gespoten kap lijkt mij ook wel mooi, orgineel, want Ik heb het overgens nog nooit gezien.

misschien iemand wel? ,, FOTOW!

ja heb er wel 1 iemand mee zien rijden, en aan de baan vroegen we ons dus af: mag dat wel dan. de kap was met smoke gespoten, toch kon je de binnenkant nog een beetje zien, maar als je nou een totale ongespoten kap neemt? dan heb je denk ik minder (visuele) schade, maar is dit toegelaten?

Mijn Carson CR4 met Audi A4 Avant body:

audi1.JPG

audi11.JPG

audi23.JPG

audi37.JPG

audi70.JPG

Volgens mij word de binnenkant van zo'n kap heeel snel smerig .. en dan ziet het er niet zo mooi meer uit ... en ja .. als airbrusher hou ik nu eenmaal ook van mooi gespoten kappen !

Smoke heb ik nog niet gezien maar kan misschien wel mooi zijn.

Groetjes,
Ruben

Ja vroeger reed ik met een doorzichtige kap. Deze was voor Demonstraties bedoeld.

Veel mensen vinden het prachtig om die dingen te zien rijden, maar willen ook graag weten hoe de onderkant er uit ziet, Je stopt voor ze, en ze kunnen het PERFECT zien. Maar niet alleen dat, ook jij kunt in 1 oog opslag door je kap kijken of alles nog goed zit in je auto.

Tegenwoordig houdt ik het maar op gespoten kappen :wink: want het is aardig lastig te zien zo'n doorzichting ding.

Groet Robert

De vraag blijft echter "of je met een blanko body mag rijden ?"... ik ben zelf niet zo op de hoogte van de reglementen in de wedstrijden, maar volgens mij is er geen regel die het verbied !?

Dat je bijna niemand zo ziet rijden is volgens mij alleen omdat iedereen een persoonlijke kap wil en soms willen sponsors ook graag hun naam er duidelijk op hebben.

In wedstrijden mag je met een doorzichtige kap rijden. Het regelement betreft dat men met touring wagen body's rijdt en geen uitstekende punten bevat, staat niets over de kleur. Ik zeg er alleen wel bij dat een doorzichtige kap zeer slecht te zien is op de baan!

Groet Robert

Uit het IFMAR/EFRA 1:10 200mm brandstof technisch regelement:

5.13 The body must be made from a flexible material and be painted properly. All windows must remain clear and not be painted over or be semi-transperant.

Ik neem aan dat er voor andere klassen vergelijkbare regels zijn.

Jammer genoeg dat de gemiddelde Club er niets over zegt, EN wij rijden onder het NOMAC regelement.

NOMAC zegt het volgende in hun regelement:
Body:
Modified en tourwagen standaart klasse, Alleen Body's die van de EFRA body lijst komen zijn toegestaan. Voor seizoen 2005 is ook nog de 2003 regel toegestaan, Narrow sedan met 4 deurs.

Vleugels:
Vleugel: Niet breder dan de body
Spoiler in body verwerkt

Kortom, Op de club wordt er niets over gezegd,
NOMAC, wordt er tevens ook niets gezegd.
Stel nou dat je in het wereld kampioenschap rijdt, mag je geen doorzichtige body, Maar ik zie de gemiddelde WK rijder ook niet zonder sponsoren rijden :wink:

Groet Robert

KWC 2005

het regelement vereiste dat de body gespoten was en de ramen doorzichtig waren. Ik neem aan dat het volgend jaar de zelfde regel op dit punt zal gelden.

Back