Waarom staat er op startpagina altijd eerst reclame?

WORDEN JULLIE OOK ZO GEK VAN AL DIE RECLAME BERICHTEN?

Ik vind het nog erger dan de inhoud van mijn ongewenste mail van mijn hotmail.com account waar ik al jaren niets mee doe en gebruik om me in te schrijven bij allemaal winkels ed.

willem

Je hoeft ze toch niet te openen? En het zijn er altijd nog aanzienlijk minder dan die continu ge-upte berichten uit de verkoop fora.

Andere tip, die ik veelvuldig toepas op opvliegende fora: via je opties het "Sponsorforums - Shops" forum uitschakelen, zie je ze nooit meer. Is ook een soort anti-spam:D.

Groet,

Ad Bakker

EDIT
Op de voorpagina blijf je ze wel zien zie ik nu. Maar die gebruik ik nooit. "Nieuwe Berichten" is een veel prettigere manier om erachter te komen wat er gebeurt op het forum.

Bedankt voor goede tip!

Regelgeving snap ik niks van. Winkels mag je niet bespreken maar ze wel hun zegje doen.

Je hoeft ze toch niet te openen? En het zijn er altijd nog aanzienlijk minder dan die continu ge-upte berichten uit de verkoop fora.

Andere tip, die ik veelvuldig toepas op opvliegende fora: via je opties het "Sponsorforums - Shops" forum uitschakelen, zie je ze nooit meer. Is ook een soort anti-spam:D.

Groet,

Ad Bakker

EDIT
Op de voorpagina blijf je ze wel zien zie ik nu. Maar die gebruik ik nooit. "Nieuwe Berichten" is een veel prettigere manier om erachter te komen wat er gebeurt op het forum.

Regelgeving snap ik niks van. Winkels mag je niet bespreken maar ze wel hun zegje doen.

Dat is het verschil tussen zaken die het forum sponsoren en de rest. Sponsoren hebben nu eenmaal een streepje voor, en terecht.

Realiseer je wel dat zonder sponsoren er geen gratis forum zou zijn. Het moet toch echt uit de lengte of uit de breedte komen.

Groet,

Ad Bakker

forum is om elkaar te helpen. Als ik over winkel x wil zeggen dat ik slecht behandeld of dat ergens daar een betere deal is, moet je dat kunnen zeggen. Forum is niet om ervoor te zorgen dat sponsors hun geld terug verdienen. Centraal moet staan dat je elkaar vrijblijvend helpt.

forum is om elkaar te helpen. Als ik over winkel x wil zeggen dat ik slecht behandeld of dat ergens daar een betere deal is, moet je dat kunnen zeggen.

Die discussie is al vele malen gevoerd. In een "ideale" samenleving zou dat kunnen. Helaas zijn er ook mensen die winkels onterecht zwart gaan maken omdat de verkoper zijn scheiding aan de verkeerde kant heeft.

Allerlei vormen zijn al eens uitgeprobeerd, en dit heeft er uiteindelijk toe geleid dat er geen oncontroleerbare aantijgingen over winkels toegestaan zijn, evenmin als al te lovende uitingen die als reclame opgevat kunnen worden.

Het blijft voor de forumleiding altijd een kwestie van schipperen, het gaat ze niet lukken om het alle meer dan 20 000 leden naar de zin te maken.

Groet,

Ad Bakker

Over winkels raak je nooit uitgepraat, en de eigenaar kan zich niet verdedigen want daar heeft hij simpelweg geen tijd voor.
Winkels zijn altijd te duur, je wordt er opgelicht, het personeel deugt niet, ze hebben niks op voorraad, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Daarom heeft Robert terecht hier een einde aan gemaakt.

forum is om elkaar te helpen.

Klopt....

Als ik over winkel x wil zeggen dat ik slecht behandeld of dat ergens daar een betere deal is, moet je dat kunnen zeggen.

Klopt niet.

Forum is niet om ervoor te zorgen dat sponsors hun geld terug verdienen. Centraal moet staan dat je elkaar vrijblijvend helpt.

Denk jij soms, dat dit forum zomaar uit het niets ontstaan is? Of dat het gratis is om een stel servers te hebben draaien met daarop ettelijke miljoenen pagina's met informatie? (geloof me, als die servers bij jou in huis staan, merk je dat alleen al aan je electriciteitsrekening....). Dat het niets kost, om ervoor te zorgen dat de software van het forum vlekkeloos blijft draaien?

Dit is géén overheidsinstelling die uit belastinggeld bekostigd wordt....

Dus ja, die Sponsors, die moeten wel degelijk hun geld terug verdienen, anders heeft het bitter weinig zin dat ze sponsoren.
En als je een forum sponsort, en vervolgens mag iedereen daar jou afkraken, zelfs onterecht, zonder dat je je daar fatsoenlijk tegen kunt verdedigen, dan haakt zo'n sponsor af.

Geen sponsor, geen forum....

Groet, Bert

maar waarom staan ze continu op de startpagina?

dus nogmaals: wat is het doel van dit forum?

-zorgen dat sponsor geld terugkrijgt?
-helpen van elkaar?

Koop eens een modelbouwblad of een willekeurig tijdschrift Willem, daar staat ook de nodige reclame in/op. En zo'n blad is, in tegenstelling tot modelbouwfora, niet gratis.

-zorgen dat sponsor geld terugkrijgt?
-helpen van elkaar?

Nee, het is:

-zorgen dat het forum financieel kan rondkomen;
-elkaar helpen, adviseren en motiveren.

Het is al meerdere keren gezegd, het in de lucht houden van het forum kost geld en dat moet op de een of andere manier op tafel komen.

En, je bent te gast hier. Staan de huisregels je niet aan dan kan je in alle vrijheid besluiten ergens anders op bezoek te gaan.

Groet,

Ad Bakker

Dat zie ik je wel erg vaak zeggen de laatste tijd: ergens anders op bezoek gaan.

Je hoeft niet te reageren hoor. Als dit topic je niet aan staat, kan je in een ander topic ook op bezoek gaan.

Ik weet hoe het bij andere fora is: rcgroups.com

HET voorbeeld van goede manier van omgaan tussen sponsor/resellers en lezers. Ik word nu overladen met aanbiedingen van spullen die ik niet wil kopen. In banners ed is goed, dat is overal. Daar kan ik langs kijken, maar niet op de startpagina in een lengte breed.

Nee, het is:

-zorgen dat het forum financieel kan rondkomen;
-elkaar helpen, adviseren en motiveren.

Het is al meerdere keren gezegd, het in de lucht houden van het forum kost geld en dat moet op de een of andere manier op tafel komen.

En, je bent te gast hier. Staan de huisregels je niet aan dan kan je in alle vrijheid besluiten ergens anders op bezoek te gaan.

Groet,

Ad Bakker

Willem,

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Dit forum heeft inmiddels meer dan 22000 leden. Robert is dit forum ooit eens gestart op een computer die hij thuis had draaien. Hij ging op vakantie en verdomd, er waren mensen die zich hadden aangemeld. Dat is schrikken!

Het wordt drukker en drukker en de mensen verwachten op een gegeven moment dat je gewoon 24/7 op het forum kunt komen om met elkaar te praten over de gezamenlijke hobby. Naarmate het drukker wordt zul je moeten kijken waar je je precies op wilt richten. Alleen over modelbouw boten, vliegtuigen, helikopters of gewoon alle delen. Ooit had Robert het gestart met als enige subforum de boten. Maar er kwamen ook verzoeken om vliegtuigen op te nemen en heli's en ga zo maar door. Tot de meest recente multicopter aan toe. Het forum ontwikkelt zich en dit draait allang niet meer op een computertje thuis.

De machines en ruimte en datagebruik kost echt een smak geld in de maand. Kun je niet zomaar even bekostigen. Vandaar dat de eigenaar sponsoren op zijn forum toelaat die zich bij hun potentiële klanten kunnen profileren. Het mes snijdt aan twee kanten, het forum krijgt zo de benodigde financiën tot zijn beschikking om het draaiende te houden en de winkelier laar zien dat hij er is. Het stukje waar jij zegt
Ik word nu overladen met aanbiedingen van spullen die ik niet wil kopen.
begrijp ik niet want ik zie dat niet. Heb geen enkele spamblokker of iets dergelijks draaien. Gaat het over de banners dan stoor ik mij daar absoluut niet aan.

Het forum is overigens een technisch forum. Heeft Robert bepaald. Het zijn zijn regels en hij wil niet dat er over winkels geroddeld wordt. Dat is zijn goed recht en hebben wij als gebruikers maar te respecteren. Sterker nog, als Robert aan zou geven dat iedereen elke zin moet beginnen met "Robert is the best" dan mag hij dat bepalen. Of als er niet over voetbal gepraat mag worden dan is dat zijn regel.

Mensen verwarren dat soms wel eens met vrijheid van meningsuiting maar dat is niet van toepassing als je bij iemand te gast bent op een forum. Hij bepaald de regels en niemand anders.

En natuurlijk heb je gelijk, we zijn er om elkaar te helpen en de meeste doen dat graag en belangeloos. Doe daar je voordeel mee en wind je niet teveel op over randzaken.

Ik word nu overladen met aanbiedingen van spullen die ik niet wil kopen. In banners ed is goed, dat is overal. Daar kan ik langs kijken, maar niet op de startpagina in een lengte breed.

Ik zie er maar 1? Alleen de bovenste toch?

Tja, los van een sponsor vinden moet het ook aantrekkelijk voor ze zijn. Voorheen zag niemand de aanbieding van een sponsor, nu wel. Dat is voor een sponsor (die er voor zorgt dat jij dit forum voor niets kunt bekijken) meestal een reden om er geld in te stoppen...

Ik weet hoe het bij andere fora is: rcgroups.com

HET voorbeeld van goede manier van omgaan tussen sponsor/resellers en lezers. Ik word nu overladen met aanbiedingen van spullen die ik niet wil kopen. In banners ed is goed, dat is overal. Daar kan ik langs kijken, maar niet op de startpagina in een lengte breed.

????????????????????????????????????????????????????????????????????????:confused:

Als ik op RCGroups inlog, heb ik steevast een aantal reclame banners boven aan het scherm, die zelfs interactief is (ik krijg daar nederlandse advertenties te zien van bedrijven bij mij in de buurt) en als ik niet inlog, is het nog véél erger: dan zie ik zelfs TUSSEN de postings en topics nog banners en advertenties staan.

Dus ik snap werkelijk niet, wat je hier op MBF zo stoort....

Groet, Bert

Back