waarom werkt dit niet?

hallo ik heb hier een graupner c16 ontvanger, die ik graag van stroom wil kunnen voorzien,

nou heb ik wel een ouder type batterijblok, maar deze heeft 2 draden, en de ontvanger heeft servo aansluitingen die voorzien zijn van 3 pootjes,

heeft iemand misschien een idee hoe ik dit toch op 1 of andere manier werkend zou moeten kunnen krijgen?

Een ontvanger hoeft alleen maar 2 draden als voeding. Een servo heeft er 3 nodig.

Heeft de stekker de middelste pen niet aangesloten? Vergelijk het met een servo. zwart / bruin en rood moeten gelijk worden aangesloten net als een servo.

Het moet werken als je de draden op de buitenste pootjes aansluit. En dan ook de plus en min op de juiste plek.

Alleen zou ik niet zo snel met z'n pakketje gaan vliegen. De batterijen kunnen er uit vallen. Beter een gesoldeerd accupack gebruiken in een vliegtuig.

(edit: fout van mijn kant, het zijn dus niet de buitenste pootjes lees iets verder)

Laatst bewerkt:
het lijkt mij verstandig om dit batterijblok NIET te gebruiken in je vliegtuig. Door trillingen ed kunnen de accu's losraken met alle gevolgen van dien.

Beter om de accucellen te gebruiken om een accupack te maken ;)

Hallo,

Gebruik nooit batterijhouders waar de cellen los erin zitten, je krijgt gegarandeerd ellende met slechte verbindingen in combinatie met trillingen, zeker als je al zegd dat het oude zijn. Ik doe de cellen altijd doorverbinden met desoldeer-litze en deze dan solderen en heb nog nooit problemen gehad.
De accu aansluiting op een ontvanger is hetzelfde als die van een servo-uitgang, dus 3-draads. Nu zal er voor het accu-pack ook een servokabeltje gebruikt zijn, waarvan er één draad niet gebruikt is en wel waar het signaal voor de servo's opstaat en dat is de bovenste van het stekertje. Dus deze niet aanstuiten in de batterijhouder.

Hans

Volgens mij moet de plus in het midden en niet beide draadjes aan de buitenkant...

Volgens mij moet de plus in het midden en niet beide draadjes aan de buitenkant...
Bevestiging. Inderdaad, de middelste pen is de plus. Als je nu de steker verkeerd om in je ontvanger stopt dan is er hoogst waarschijnlijk iets naar de eeuwige jachtvelden. :? ;)

ik wil hem niet gaan gebruiken om te vliegen, ik zou nou eindelijk wel eens leven uit mijn servo's en ontvanger willen zien,

ik heb dit namelijk werkend gekocht, maar hier nog nooit werkend gehad.

zo dus...

227289_BB_00_FB.EPS.jpg

Sluit je de stekker verkeerd om op je ontvanger, is dat geen probleem!
De + blijft in het midden en de - komt op een signaaluitgang. Daar wordt ie niet warm of koud van, zal alleen niet werken..

Succes.
Frank

ja het is gelukt,

ik heb ook de oorzaak gevonden,
ze heet doesjka en is intussen 9,5 weken oud,
en gek op kabeltjes:P

deze dame had dus de + doorgeknaagd.

Dank jullie wel voor de moeite, moet nou gaan uitvogelen welke schakelaar wat is op mijn zender.

mvg,

marcel

In de categorie 'behulpzame huisdieren' is hier onze Mouse, toen ze 7 weken was (8 jaar geleden). Zij demonstreert hier de werking van het 2 lijns besturingssysteem.
Mouse%20demonsteert%20de%20leadouts.jpg

Back