Nou, daarom:
Vermoedelijke gang van zaken: 1 van de tailbladhouders nam afscheid, waardoor de staart op en neer begon te klapperen en een dubbele (Ja, met twee bladen dus) boomstrike volgde. Gelukkig hoorde ik net een bijgeluid en had de heli op 3 meter hoog en 10 meter van me af hangen, en ik drukte direct de hold in, anders was het veel heftiger geweest... Nu slechts 200 euro schade (Incl bladen).
Na de gebruikelijke %!#$^Q$ en hard k#t roepen, gelijk spulletjes besteld die hopelijk halverwege volgende week binnen zijn.
Omdat de tailbladhouder nog intact was, en het boutje nog intact op zijn plek zat, is er maar 1 conclusie mogelijk: De locktite had NIET gehecht aan de tailhub. Daarom dus ALTIJD alles ontvetten en GOED in de locktite. Dure les, maar wel eentje die ik ga onthouden
Groetjes,
Ton.
Vermoedelijke gang van zaken: 1 van de tailbladhouders nam afscheid, waardoor de staart op en neer begon te klapperen en een dubbele (Ja, met twee bladen dus) boomstrike volgde. Gelukkig hoorde ik net een bijgeluid en had de heli op 3 meter hoog en 10 meter van me af hangen, en ik drukte direct de hold in, anders was het veel heftiger geweest... Nu slechts 200 euro schade (Incl bladen).
Na de gebruikelijke %!#$^Q$ en hard k#t roepen, gelijk spulletjes besteld die hopelijk halverwege volgende week binnen zijn.
Omdat de tailbladhouder nog intact was, en het boutje nog intact op zijn plek zat, is er maar 1 conclusie mogelijk: De locktite had NIET gehecht aan de tailhub. Daarom dus ALTIJD alles ontvetten en GOED in de locktite. Dure les, maar wel eentje die ik ga onthouden

Groetjes,
Ton.