Waarschijnlijk lipo of oplader kapot?

• Topicstarter Topicstarter xlordingo
  • Startdatum Startdatum
X

xlordingo

Guest
Hallo,

Ik heb laatst een blade mcx2 gekocht, maar de helicopter wil niet meer aangaan.. (Als ik de lipo aansluit op de helicopter gebeurt er helemaal niks).

Het lijkt wel of de lipo ook niet meer oplaad. Want in de oplader zou er een ledje gaan branden, maar die brandt ook al niet meer. Verder is er niets raars met het helicoptertje gebeurd.

Ik heb wel de lipo een nacht lang in de oplader laten zitten, misschien is dit 'm fataal geworden.

Ik wou de helicopter gaan verkopen omdat ik geld nodig heb, maar hierdoor gaat de prijs natuurlijk heel erg snel omlaag.

Heeft iemand een idee hoe ik 'm kan maken, of kan bevestigen dat de oplader of lipo kapot is?

Mvg Lucas

Nope geen andere lipo's/opladers tot mijn beschikking helaas :/

Hoe zou ik de spanning moeten uitmeten?

Hoe zou ik dat moeten doen? De pinnetjes die ik zou moeten aansluiten op de polen zijn veels te groot om de polen van de lipo te zetten. ( ik neem aan dat dit te bedoeling is, en dat ik het aantal volt of ampere moet meten)

je moet inderdaad de spanning meten en ik denk dat deze boven de 3.2V moet liggen? ben niet zeker, ik ga nooit onder de 3.6V.

Heb je dan niets anders om te meten? of kan je met behulp van een stekker iets maken waarmee je het dan kan meten? bijvoorbeeld aan iets groter vastsolderen ofzo?

wat goed werkt zijn spelden en daar tegen aan je meetpennen ;).

creatief zijn daarmee is de wereld groot geworden.

het is toch zoeen klein ding.
zoja die lipo kosten haast niets heb er pas een paar gekocht hier in nederland voor 1.95
dus mocht je lipo stuk zijn is het voor weinig te maken.

mag ik vragen waar je die lipo vandaan heb :) voor 2 euro koop ik wel een extra lipo om zeker te krijgen dat deze wel of niet kapot is.

ik heb niets met die winkel temaken hoor ik kwam hem vandeweek toevalig tegen in mijn zoek tocht naar een kleine lipo.
dus Moderatoren als het niet mag haal maar weg of laat het me weten

hier is de link.
Turnigy 138mAh 1S 10C
moet je wel weten hoezwaar jou lipo is
en hoeveel mAh is ze hebben ook een wat zwaardere versie.

ik heb ook nog zelf twee 240mAh ligen die voor een zacht prijsje weg mogen.

Ik heb een 3.7V 120 mAh lipo nodig. Dus die van jou gaat waarschijnlijk niet werken ;)

Hey

Mijn mCX sleept zelfs de 160 mah nog met gemak mee! (Al gaat hij wel iets langzamer omdat het zwaartepunt wat verder naar achter komt omdat de accu niet helemaal naar voren geschoven kan worden)
De 138 mah heb ik ook gehad en dat is geen probleem!
Let wel op, want die turnigy accu's gaan maximaal 50x laden mee en dan is het gedaan!
Hyperions schijnen een stuk beter te zijn! Heb er zelf nu ook 1 en die bevalt me goed!

Groeten

Laatst bewerkt:
Dat is mooi :)
Ik denk dat ik deze even bestel om de lipo even te checken :) Ik laat nog van mij horen!

Back