Waarvoor gaan, Hummingbird of Maxir? Graag tips/suggestie...

Naast mijn Raptor 50 ben ik van plan nog een microheli aan te schaffen. Na veel gezoek hier op het forum ben ik een grote zwik aan informatie tegengekomen, en zit ik te twijfelen tussen de Hummingbird en de Maxir. Beide helies komen zowel hier als op runryder zeer goed uit de verf, maar ik heb nog weinig vergelijkende tests gezien tussen deze twee typen.

Is het verstandig de Maxir aan te schaffen, of is de nieuwe Hummingbird Elite 3D Pro een betere keus? De kwaliteiten van beide schijnen zeer goed te zijn, maar de Maxir lijkt mij iets meer aan de prijzige kant met een vergelijkbare setup (CP, HH Gyro, Brushless, 3s Lipo), maar is wel makkelijker hier in Nederland te bestellen (modelbouwholland).

Graag jullie vergelijkende ervaringen...

Hoi Rikkie_V,

Kijk eens in het tijdsschrift Modelbouw aktueel van november 2004.
Daar wordt de Maxir beschreven en wordt er kort mee gevlogen. Als ik het artikel nog goed kan herrineren wordt er in een volgende editie verder ingegaan op de eigenschappen van dit toestel.

He Hans,

bedankt voor je reactie. Ik heb dit artikel inderdaad gelezen, en dit wekte ook in de eerste instantie mijn interesse, maar op het vervolg met de vliegeigenschappen moeten we nog 2 maanden wachten. Bij een recentelijk bezoek aan Modelbouw Holland heb ik zo'n Maxir in de handen gehad, welke er zeer goed en verzorgt uitziet. De prijs van de 'kale' heli is waar ik een beetje van schrok. De Hummingbird daarentegen heeft een zeer goede prijs en reputatie hier op het forum. Gezien de Maxir nog redelijk aan de nieuwe kant is en er nog niet zo zeer veel over gesproken wordt, weet ik niet of het verstandig is de Maxir aan te schaffen t.o.v. de Hummingbird. Gezien de positieve artikelen hier en op runryder blijf ik toch nog even twijfelen.

Rik

Hallo Rik,

ik heb sinds twee weken een Maxir en ben nu een beetje aan het afstellen en uitproberen;-)) De kwaliteit is buitengewoon goed, het geheel loopt probleemloos, stil en soepel. De prijs is niet laag maar je hebt écht wat goeds in handen, vergeet ook niet dat de bladen niet van plastic zijn, maar edele glasvezel-uitvoering...

Back