walkalong gliders

cool! Die eend zou goed moeten werken idd.
Heb je die run-alongs al geprobeerd? haha. Ben benieuwd of iemand een oplossing heeft voor het opgetilt worden van de staart gevolgd door een duik richting voetengebied...

Wat mij nog heel mooi lijkt is een schaalmodelletje van een DG1000 zwever o.i.d.

Heeft je eendje trouwens geen V-stelling?

Je kan ze ook wat [URL="
[/URL] maken.

Die grote had ik idd ook al eens gezien ja.
Stomme is dat ik zoiets ook geprobeerd had, maar ik kreeg hem met geen mogelijk goed vliegend...
Aan de andere kant hebben we wel een keer een hoogtestabilootje van zo'n speelgoed depron-achtig werpzwevertje vliegend gekregen.
Dat was dus een vliegend vleugeltje van iets van 5cm :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Ben benieuwd of iemand een oplossing heeft voor het opgetilt worden van de staart gevolgd door een duik richting voetengebied...
Ik denk dat dat precies de reden is waarom je relatief veel canards en vliegende vleugels ziet in die filmpjes; die hebben daar misschien wat minder last van.

Die eend heeft een heel klein beetje v stelling door buiging van de vleugel: is meer dan genoeg.
Mijn ervaring is dat veel v stelling op een eend niet lekker werkt (spiralen).
Die andere dingetjes ; ik maak als ik wat groters ontwerp altijd huiskamermodelletjes, niet zo zeer voor de vliegeigenschappen want dat zegt niet zo veel, behalve als het heel extreem fout zit, maar om te zien of het er een beetje uitziet.
Deze waren een aanloop naar een 2mtr zwever (rc) die ik op het ogenblik aan het bouwen ben.
Uiteraard vliegen ze allemaal en wat opvalt is dat ze qua vliegen nauwelijks van elkaar verschillen.
Doordat het allemaal 1mm balsa is zijn ze wat zwaarder dan mogelijk is dus vandaar de run-along typering.
Wat betreft de kleinschalige eend: een eend bespaard ballast tbv het zwaartepunt dus weer ietsje lichter en de mindere vliegprestatie van een eend valt hier op deze afmeting wel weg.
Vandaar dus.

0.2mm?
Ja, gewoon met de davidschaaf uit een stukje 1mm en daarna schuren: schuifmaatje erop om te checken of ik geen onzin beweer.
Overigens is dat niet zo verbazingwekkend: ik heb wel dunner gemaakt voor een gerold rompje voor een rubber indoor.
Mijn indoorcarriere is overigens bij een mislukte start gebleven, nooit echt goed afgemaakt, maar de vv indoorvliegers maken wel extremere, lichtere en dunnere dingen.
(waarvoor mijn hulde!)
(of ik zit met dit antwoord op het verkeerde spoor en vind je 0.2mm veel te dik?):)

Je zit op het goede spoor. Ik vond 0.2mm erg dun overkomen voor een vleugel. Hoe groot is het modelletje. Wat betreft dun balsa ben ik wel wat gewend. De staart van mijn F1D modellen is opgerold balsa van 0.12mm van 0.07 a 0.08 gram per cm3.
Ik had het gewoon niet verwacht op een walk along glider :)

Kevin

@Kevin: modelletje heeft een span van 13,5 cm, mijn kamermodelletjes een span van 20cm.
Sorry, had ff niet door dat je zelf al goed in het indoor ingevoerd bent.:)

Back