walkera 180z

• Topicstarter Topicstarter groenhel
  • Startdatum Startdatum
G

groenhel

Guest
ik heb veel dingen gelezen en gezien over de walkera 180z.
veel mensen zeggen ook dat dit een goede beginners helikopter is omdat hij veel stabieler is.
ik ben dus gaan zoeken naar een shop waar ik hem kon kopen, maar niks gevonden.
dus mijn vragen:
is het echt een goede beginners helikopter?
is hij al te koop, zo ja waar.
en als hij nog niet te koop is hoe duur word hij dan ongeveer?

:edit: ik zie net dat je dan ook 40 dollar verzendkosten betaald!!!!!!!
dus over hoelang is hij ongeveer in nederland te koop?

alvast bedankt
koen

Laatst bewerkt door een moderator:
bedankt

maar als ik bestel van hobbydaddy.
wat zijn dan de risico's met douane enzo, hoegroot is de kans dat je pakketje gecontroleerd word.
en als dat gebeurd hoeveel moet ik dan extra betalen?

alvast bedankt
koen

en nog een vraag.
veel mensen zeggen op het forum dat ze bijvoorbeeld een lipo ofzoiets hebben besteld uit china maar met zulke verzend kosten is het dat toch niet waard?

en nog een vraag.
veel mensen zeggen op het forum dat ze bijvoorbeeld een lipo ofzoiets hebben besteld uit china maar met zulke verzend kosten is het dat toch niet waard?

Ik heb er nu net besteld op ebay gisteren voor een CP V2, voor 2 stuks nog geen 25 € incl. verzending.

Wat een gaaf ding zeg... zie hem nu pas voor het eerst. Als ik dat geweten had dan had ik niet de Ufly gekocht maar deze.

De 180z lijkt erg veel op de Ufly als ik het zo zie. Maar ik gloof niet dat de onderdelen uit te wisselen zijn of wel? Ik zou wel een ontvanger/gyro met HH er op willen zetten. Ik vind de HotRod upgrade een beetje duur namelijk.

bedankt

maar als ik bestel van hobbydaddy.
wat zijn dan de risico's met douane enzo, hoegroot is de kans dat je pakketje gecontroleerd word.
en als dat gebeurd hoeveel moet ik dan extra betalen?

alvast bedankt
koen

De kans is nihil tot klein. Bijkomende kosten zal een paar tientjes zijn in dat geval.

De kans is nihil tot klein. Bijkomende kosten zal een paar tientjes zijn in dat geval.

Klopt, maar niet bij online webshops die op de lijst staan, zoals Hobby King. Pakketjes die daar vandaan komen, worden meestal vrij scherp in de gaten gehouden.

Ehirobo en ook hobbydaddy (is dezelfde winkel) kan ik aanbevelen, maar wees bedacht dat er altijd een kans is dat de douane een grondigere check doet.

De 180z lijkt erg veel op de Ufly als ik het zo zie. Maar ik gloof niet dat de onderdelen uit te wisselen zijn of wel? Ik zou wel een ontvanger/gyro met HH er op willen zetten. Ik vind de HotRod upgrade een beetje duur namelijk.

Nee, de 180z heeft een heel ander frame en is iets groter en steviger. De Ufly is leuk, maar eigenlijk niet zo'n heel goede heli. Voor het geld wel weer een goede beginners heli en vooral de nieuwe S versie is buitengewoon interessant voor beginners.

Klopt, maar niet bij online webshops die op de lijst staan, zoals Hobby King. Pakketjes die daar vandaan komen, worden meestal vrij scherp in de gaten gehouden.

Ehirobo en ook hobbydaddy (is dezelfde winkel) kan ik aanbevelen, maar wees bedacht dat er altijd een kans is dat de douane een grondigere check doet.

Nee, de 180z heeft een heel ander frame en is iets groter en steviger. De Ufly is leuk, maar eigenlijk niet zo'n heel goede heli. Voor het geld wel weer een goede beginners heli en vooral de nieuwe S versie is buitengewoon interessant voor beginners.

Ik heb nog wel niet zoveel pakketjes van hobbyking gehad maar tot nu toe nog niets bij hoeven betalen... valt wel mee dus ;)

IK dacht dat de 180z juist kleiner was dan de Ufly.... m'n Ufly is iets van 45 cm in lengte...

Ik heb nog wel niet zoveel pakketjes van hobbyking gehad maar tot nu toe nog niets bij hoeven betalen... valt wel mee dus ;)

Daar zeg je het al, niet zo veel pakketjes. Ik weet wel beter! Bij bepaalde waardes en formaten pakket, gaan ze vrij snel controleren hoor. Ik kies nu vaak voor andere shops. Vergis je echter ook niet dat afzender niet alles bepalend is. Veel pakketten die verstuurd worden als gift worden nooit gecheckt, tenzij te vaak gifts binnen komen van bepaalde afzenders.

IK dacht dat de 180z juist kleiner was dan de Ufly.... m'n Ufly is iets van 45 cm in lengte...
Ohja, dat klopt wel (afhankelijk van hoe je meet is de Ufly 51cm lang en de 180z 43cm), maar het frame van de Ufly is een stuk ieler. De 180z oogt wel groter, ondanks de ook kleinere hoofdrotor.

Laatst bewerkt:
ik heb heel erg veel gevlogen met deze helikopter:
036750_5g.jpg

maar waneer komt hij bij RCVliegshop.nl - Dé Goedkoopste RC Helicopter En RC Hydrofoam Webshop in NL! ongeveer?

alvast bedankt
koen

Lijkt me een prima beginnersheli als je een paar honderd accu's schadevrij hebt leeggevlogen met een 4ch coax.

Ben er zelf ook voor aan het sparen :p

Een 'paar honderd' is echt ZWAAR overdreven. Het is een voordeel wanneer je al met co-ax wat gedaan hebt, maar je hoeft die ervaring niet per sé in die superlatieven te hebben hoor. ;):p

Verder kun je meestal erg lang wachten voordat 'nieuwere' heli's ook in Nederland komen. Dan kun je beter bij ehirobo.com bestellen en 10 dagen wachten op je zending, dan wachten op wanneer eindelijk eens ook in Nederland die CB180Z te krijgen is. :)

Maar.... let op de beschikbaarheid van onderdelen natuurlijk.

maar als ik hem bestel op die website moet ik iets van 40 dollar verzend kosten betalen, en als ik pech heb nog extra kosten voor de duane.
en onderdelen is ook een probleem want als ik crash en er is iets kapot moet ik de onderdelen ook in het buitenland bestellen denk ik. of kan ik ook onderdelen bestellen voor de 180d en passen die dan ook erop?

alvast bedankt
koen

maar als ik hem bestel op die website moet ik iets van 40 dollar verzend kosten betalen, en als ik pech heb nog extra kosten voor de duane.
en onderdelen is ook een probleem want als ik crash en er is iets kapot moet ik de onderdelen ook in het buitenland bestellen denk ik. of kan ik ook onderdelen bestellen voor de 180d en passen die dan ook erop?

alvast bedankt
koen

Niet alles van de CB180D zal passen op de CB180Z denk ik, want het is wel echt een andere heli ( drie-staart bladen ipv. 2, ander frame etc.) maar helaas is dit meer speculatie dan feitelijke kennis. Het formaat heli is volgens mij wel vrijwel identiek. Je moet echter de 180Z wel zien als de 'opvolger', dus grote kans dat niet alles uitwisselbaar is en niet alles is ook gelijk.

Als een alternatief zou je kunnen kijken naar de Ufly-S, ook met 3-axis stabilization systeem, voor welke je wel de 'gewone' Ufly onderdelen zult kunnen gebruiken. Die onderdelen zijn een stuk makkelijker verkrijgbaar in NL.

Je kunt wel voor de CB180z kiezen (beter frame), maar dan doe je er niet verkeerd aan al wat reserve onderdelen in te kopen bij je bestelling. Extra bladen, extra pitch control links, staart bladen etc. Geen idee wat het meest kwetsbaar is bij die heli.

Overigens is die 30$ verzendkosten echt niets vergeleken met a. de lagere prijs sowieso al en b. de prijs in Nederland waarbij je ook nog verzendkosten zult moeten rekenen. Het is nog zo gek niet hoor, dat bestellen bij ehirobo.com. Alleen zul je de Euro wel een beetje in de gaten moeten houden. Douane zou ik niet te bang voor zijn, die kans is eigenlijk vrij klein.

Laatst bewerkt:
ik wil u geen schrik aanjagen,maar ik heb pas een cb180D van ehirobo gekocht, heeft een maand bij douane gezeten en uiteindelijk 60 euro douane kosten moeten betalen
ik woon wel in belgië, kan wel zijn dat douane strenger is hier dan bij jullie

De douane in Nederland is wel anders inderdaad, maar ook als je pakket er een keer uitgepikt wordt, is dat eerder dikke pech dan iets wat altijd zal gebeuren.

Het is wel een risico, maar meestal zal je niets extra hoeven te betalen.

Heb de voorganger CB180D, deze heli heeft toch wel veel ruimte nodig om lekker binnen te vliegen. Mijn advies is om een coax voor binnen erbij te nemen als je ook binnen wil vliegen.

Buitenvliegen met de CB180 is alleen mogelijk als er weinig wind is.

Back