Walkera #35SE vs Walkera #60SE

  • Topicstarter Topicstarter Kriekske
  • Startdatum Startdatum

Walkera #35SE vs Walkera #60SE??

  • Walkera #60SE

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    194
K

Kriekske

Guest
Hallo Allemaal,
ik ben sinds 1 jaar wat actief met het vliegen met electro heli's. 1 jaar geleden heb ik een simpel modelletje besteld via internet.
(Dragonfly, Merkloos FEDA) besteld via trendtimes.com.
Op zich vloog deze best aardig, maar al gauw kwam ik tot de conclusie dat de servos en electromotor wat te wensen over laten.
als ik het trainingskitje onder deze heli monteerde steeg hij niet eens meer op...

Nu 1 jaar later ben ik op zoek naar een nieuw model, en ben uitgekomen op de Walkera #35SE of de Walkera #60SE aangezien dit beide redelijk betaalbare modellen zijn (zeker gezien de prijzen van andere modellen) vraag ik me af wat de kwaliteit is van dit soort helis en of deze wel krachtig/stabiel genoeg zijn? en wat zijn realistische prijzen, want ik heb bij de vorige aankoop toch een beetje een negatief gevoel gekregen, en gemerkt dat goedkoop niet altijd een goede koop is.

Wat is de slimste aankoop als beginnent vlieger?
en wat zijn de grootste verschillen tussen beide?
Als iemand mij hiermee verder kan helpen bedankt.


Willem
 
hoi kriekske

welkom op het modelbouwforum.

graag even de zoekfiunctie gebruiken, er is over dit soort helies al erg veel info geschreven op het forum.

veel leesplezier
 
ik zie het idd,
ben momenteel druk aan het lezen toch bedankt!

Willem
 
Ik ben er denk ik achter wat mijn vorige heli voor een type was, in ieder geval waar het mee te vergelijken valt, en dat zou de walkera #4 zijn,

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze heli, en later over zijn gestapt naar een #36 of een #60?

Het gaat er mij om dat ik nu ik over wil stappen ook daadwerkelijk een heli aanschaf die stukken stabieler is en waar mee power in zit.

EDIT:
ik heb 2 modellen waar ik tussen twijfel:

de #60
Totaal aluminium frame
7 kanaals zender
180BL Brushless motor
30A Activator
WK-G008 gyro met 7,6gram high speed servo
Gehele rotorkop uit aluminium
Gehele staartrotor uit aluminium
1500mAh Lipo batterij + oplader
Carbon-look rotorbladen
Extra set rotorbladen
Trainerkit
gereedschapsetje
329 euro

de #36
Nieuwe 6 kanaals zender
180BL Brushless motor
30A Activator
WK-G008 gyro met 7,6gram high speed servo
Gehele rotorkop uit aluminium
Gehele staartrotor uit aluminium
1500mAh Lipo batterij + oplader
Carbon-look rotorbladen
Extra set rotorbladen
Trainerkit
Gereedschapsetje
289 euro


welk type is dan de beste opstap naar een beter en stabieler model tov de #4? en zijn deze prijzen realistisch?

Willem
 
ik ben met een heli begonnen die een beetje lijkt op de #04, en ben daarna overgestapt naar een df36... geen goede keus moet ik zeggen. na veel crashes door de k&^*(& zender heb ik een mx-12 gekocht en nu vliegt hij wel mooi. maar voor het geld dat ik er nu aan heb uitgegeven kun je wel wat beters kopen, bijvoorbeeld een T-rex van align. dan ben je ongeveer 600 euro compleet kwijt, maar dan heb je wel wat, zodat je niet na 2 vluchten weer geld moet uitgeven. dus ik zou zeggen; zoek op dit forum naar de t-rex en maak je keuze.
 
Hmm, dus nadat je de zender had vervangen draaide de heli wel stabiel?
bijgaand wat specs van het model dat ik aan wil schaffen:
de persoon die dit model verkoopt verfijnt de standaard heli met wat nieuwe onderdelen waardoor deze beter/krachtiger/stabieler vliegt:

#36
* Nieuwe 6 kanaals zender
* Harde, Ligtgewicht Carbon-look rotorbladen
* Rotorkop en staartrotor geheel uit aluminium voor meer precisie
* Gebaseerd op de beroemde Zoom/Zap/Shogun 400 (van +/- 429 euro)
* Zeer krachtige Brushless 180BL Motor + 30A Esc Activator
* GEEN STAARTMOTOR!! Staartrotor word aangedreven door de hoofdmotor met servo
gestuurd roer zoals nitromotor heli's (dus geen brandende staartmotoren meer!!)
* Meer precisie controle toegestaan
* 6 Kanaals R/C Set bijgevoegd, compleet vooruit/achteruit, Links/Rechts, Op/NeerPitch Control
(ROER, AILERON, LIFT, PITCH EN VERMOGEN)
* 6 Kanaals zender toegevoegd!
* Hoge Qualiteits snelheids controller ingebouwd
* Originele Tail-Lock Gyro (voor stabiele vluchten)
* Aangedreven door een 11.1V 1500mAh Li-Po Oplaadbare accu (adapter bijgevoegd)
* Makkelijk onderhoud, DIRECT KLAAR OM TE VLIEGEN VANUIT DE DOOS! Alleen 8AA
batterijen voor de zender.
* Ongeveer 15-25 minuten vliegtijd per oplading
* Volledige reserve onderdelen verkrijgbaar
* Geschikt voor Indoor/tuin/Park vluchten

rotorblad diameter: 550 mm
Chassis lengte: 750 mm
Maximale gewicht: ~ 2500g
Hoofd motor: Krachtige Brushless 180BL motor
30A Esc Activator
Rotor diameter: 630 mm
Body lengte: 680 mm
Vlieg gewicht: 555g
Servo: 3x 9g NS-05 nieuwe type !!!! + 1x 7,6g high speed servo voor de staartrotor
Vlieg radius: 1000 meter

Dit pakket bevat:
* Dragonfly #36se Z400 Mini Helicopter (gebouwd, dus direct vliegklaar)
* Originele Speed Controller
* Krachtige Brushless 180BL Motor + 30A Esc Activator
* Originele Tail-Lock Gyro WK-G008 NIEUWSTE TYPE
* 2 paar harde, lightgewicht rotorbladen

van de 60 heb ik de precize specs nog niet kunnen vinden.
Denken jullie dat dit een goede aankoop is voor de prijs die ik ervoor betaal?

Willem
 
een zeer trage site overigens. Probeer maar eens filmpjes te downloaden. Bij mij gaat dat niet sneller dan zo'n 4 kb/sec.

M.v.g. Mark
 
Die site heb ik bekeken, alleen kan ik daar geen prijzen vinden?
En daarnaast is het model dat ik op het oog heb geupgrade met de specs die ik hierboven noem, maar aangezien ik niet over de juiste kennis beschik of dat de gyros/servos en motor goed zijn tegen deze prijs.
Ben ik benieuwd of iemand anders wel ervaring heeft met bovenstaande systemen?

met vriendelijke groet
Willem
 
Kriekske,

Je hebt geen prijs bij je post staan voor die 36 dus lastig zeggen of het goedkoop is,
verder is de 36 met die setup die je laat zien wel een aardig toestel,
ik heb zelf ook een 36 en ben er wel redelijk tevreden over,
alleen kan ik explosive rc tuning geen ongelijk geven.

Ook ik heb al aardig wat bij moeten passen, meten en uitgeven om het
helietje wat te verbeteren. Het helietje is echt wel aardig goed te krijgen
alleen wordt het natuurlijk nooit een Trex, maar wat de uitgaven betreft om
de DF36 60% van de Trex zen kwaliteit te geven kom je bijna wel aan de
prijs van een trex, dus overweeg het eens, als ik het over kon doen dan
was ik zeker met een trex begonnen.

De Trex is van zichzelf al een heel erg goed toestel en vliegt erg goed,
de hogere uitgave die je daar gelijk aan hebt is het zeker waard,
en al helemaal als je al een beetje kan vliegen zoals je doet voorkomen in je 1e post.

En wat betreft de kosten voor een trex, kom je met zoeken naar
goedkope winkels en zelfs op Ebay al hele goedkope setjes tegen,
dus ook al lijkt de trex in de 1e instantie duurder, op de duur is ie het
zeker Niet en bij aanschaf zou je je ook nog wel eens kunnen verbazen.
 
ppssstt....voor als je interesse heb in een t-rex...zie mijn onderschrift
 
de #36 zou 290 euro kosten.

dat is toch nog zeker de helft van een Trex?

Willem
 
Een aangeklede T-Rex 450SE met goede onderdelen kostte mij rond de 900 euro.

Als starter komen er nog extra kosten: een lipo lader (75 euro) en een zender+ontvanger (180 euro).
En nog zo'n 120+ euro aan extra spullen zoals ball link tang, stekkers, laadkabels, lipo cell balancer, pitch meter, lijm, olie, lock-tight, afwerkspul, meerdere mini waterpasjes.
 
daarom de vergelijking van prijs tot en met de kwaliteit,
een Trex is dus tussen de 600 en 900 euro, en de #36 zit zoals ik hem hier gepresenteerd heb op 290 euro,

het gaat mij om de stap vooruit qua balans/kracht in verhouding tot en met een #04.
ik wil op een aardig niveau kunnen vliegen, maar dit verschil in geld vind ik een zeer belangrijke keuze die ik maak.

de #04 daar had ik geen controle over, uit balans en de motor die daarop zat was echt niet krachtig genoeg. en regelmatig crashen maakte dit model niet stabieler.
wat doet een #36 dan? heeft deze dezelfde mankementen? of zit hier wel een verschil in dat de 290 euro waard is, anders kan ik net zo goed doorhobbien met de #04.

Willem
 
Lekker vliegen met die #4.
Zodra dat ding je de neusgaten uit komt overstappen naar een trex.
Overstap naar nog zo'n walkera zal jammer wezen.

Als je echt weet na de #4 dat je verder wilt met vliegen vind je het ook niet meer erg om wat meer geld uit te geven aan een trex.
Ik ben zelf ook met een #4 begonnen en na een half jaar ellende eindelijk over gestapt op een trex die 4 maart voor het eerst de lucht in ging.
Ondertussen maak ik al loops, flips en rolls.

Succes!
Tjerk
 
de heli die ik nu heb is mijn inziens een goedkope versie van de #04 ja echt het kan nog goedkoper, maar daar is ook meteen de kwaliteit van het dingetje mee gezegd,

waar ik naartoe wil is een stabiele heli, voor een aantrekkelijke prijs,

en uitgekeken op die "#04" die ik heb ben ik al meer dan 1 jaar, (en zolang heb ik hem niet eens)

maar om een dergelijke miskoop te voorkomen wil ik me toch wat meer voorbereiden op een aanschaf van een nieuw model.

hier zie je de modellen #36SE en #60SE die ik op het oog heb:

http://estore.righthere.nl/
 
Sorry maar dat zijn die 2 ook.
Nee ik heb geen ervaring met deze modellen.

Maar goedkoop is duurkoop.
En als u echt wil gaan vliegen, kunt u beter gaan voor iets wat zijn geld waard is. Je kan het maar 1 keer uitgeven.
Misschien een duure investering, dat is het voor ieder.
De mijne heeft lage onderhouds kosten en de crashkosten zullen niet veel hoger zijn als die van een walkera.

Ander voorbeeld:
explosive rc tuning heeft een andere zender erbij moeten kopen.
Jong is een pleur geld kwijt voor een zender en baalt er nu van dat ie niet meteen voor een trex gegaan is. (of zeg ik nu wat stoms?)
Fouten leer je van, ook die van een ander.

Ik hoop dat u ooit een keer een walkera en een trex naast elkaar aantreft. Verschil in kwaliteit kun je al ruiken.

my $0,02
Tjerk
 
Tjerk, u heeft helemaal gelijk, als ik mijn geld nu nogmaals kon uitgeven had ik een t-rex 450CDE (ccpm) gekocht, de mx-12 die ik nu heb, en goede servo's en een goede gyro..
wanneer je met de df36(SE) goed wil kunnen vliegen (3D) moet je de volgende dingen ERBIJ aanschaffen:
zender + ontvanger 150,-
motor + Regelaar 100,-
lipo + lader (merkloos) 60,-
dus is totaal al 310 euro bovenop de 290 euro van de heli zelf,
totaal is dat dus 600 euro.. hoeveel kostte een complete T-rex ook alweer?????? :wink:

groeten oscar
 
Als ik lees op die site staat er wel bij dat er deze onderdelen bij zitten:

* 6 Kanaals ontvanger
* 35/40MHz 6 Kanaals zender met servo reverser
* 6 Kanaals R/C Set bijgevoegd, compleet vooruit/achteruit, Links/Rechts, Op/NeerPitch Control
(ROER, AILERON, LIFT, PITCH EN VERMOGEN)
*Zeer krachtige Brushless 180BL Motor + 30A Esc Activator
* Li-Po 11.1V 1500mAh batterij+ Snellader
* 110V-220V Oplader

Is al dit materiaal dan niet goed of hoe moet ik dat zien?

het is zo verleidelijk om toch voor 300 euro klaar te zijn ipv die 600..

En 3d vliegen daarmee bedoelen jullie die echte acrobatisch stunten?
want ik ben al blij als ik gewoon kan vliegen met een heli, (zie het zo voor je dit is voor mij de eerste heli die ik aanschaf,

mijn eerste model soortgelijk aan die #04 van walkera, en dan met de meest slechte montage, want deze kwam niet eens hoger dan 30cm van de grond.. dus die zie ik niet als mijn eerste heli...

Willem
 
het probleem met deze set is dat alles net niet goed genoeg is om later mee verder te gaan. voor hoveren en wat rustig rondvliegen is het voldoende, maar wil je meer moet je gelijk alles vervangen wat het dan weer extreem duur maakt.
 
Back
Top