Walkera 36 , 60 of de falcon ???

De 36 of de 60

• Total voters
    152
Zoals het onderwerp al zegt :

Kan ik beter een 36 ,60 of een falcon kopen ??????
Van de 36 lijken er meer tezijn maar ik vind de 60 mooier met het alu frame .

HELP !!!! :?

Gr Bas

Met de 60 heb ik nog nooit gevlogen, maar als je een beetje krap in je budget zit, zou ik eerder voor een 36 gaan dan voor een 60.
ik heb zelf de 36 en nu ongeveer 18 uur mee gevlogen, en heb er nog geen spijt van.
ik heb wel de gyro veranderd naar een betere, en een bijpassende servo genomen.

:idea: :idea: Als dit je eerste heli is, kan ik je de 04 erg aanraden, is veel crash ongevoeliger en kun je kijken of je het leuk vindt :idea: :idea:

Ikzelf heb de 60 en vind hem beter dan de 36 Volledig ccpm, stevigere CNC head. Bevel (schuingetand) maingear, directe aandrijving van de tailbelt.

als beginner is natuurlijk slimmer om gelijk het beste te kopen, maar je moet er ook rekening mee houden dat veel nog niet weten of ze helivliegen wel zo leuk vinden.. dan is 300 euro al aardig wat ja.
voor dat geld zou ik ook de df60 nemen, veel beter in kwaliteit dan de df36 (heb ze beide gevlogen en aan gesleuteld). vind je het heli vliegen echt leuk verkoop dan de df60 en koop iets duurders zoals een t-rex 450/600 of rap of iets in die klasse.

Ik ken mensen die erg teleurgesteld waren met de kwaliteit van de heli die ze voor 300 euro kochten en daardoor niet verder wilden. Daarom adviseer ik meteen een goede heli te nemen.

Hallo mensen ik ben nieuw hier op het forum.en een beginneling heli.Ik heb sinds kort een 04 ben nog aan het testen ik heb ff zonder oefen kruis gedaan maar dat valt tegen ik heb er een besteld.
Hij is al een paar keer gecrasht maar niks kapot.De 04 is een mooie beginners heli veel oefenen dan komt het wel goed hoop ik.gr braindamage.

Mijn ervaring met Walkera is dat de componenten zo slecht van kwaliteit zijn dat elke crash in schade resulteert, zeker bij de wat grotere heli's (36 voornamelijk). Fijne uitzondering is de DF4, maar daar kan dan ook niks aan stuk... 300 euro is zo goedkoop, dat als je verder wilt met de hobby je niets hebt aan de electronica. Je kan beter of een df4 kopen, of een iets duurdere heli die je ten eerste makkelijker verkoopt als je het niks vind, minder kapot gaat in een crash en als je het dan toch leuk vind je de componenten kunt hergebruiken op je volgende heli...

Groetjes,

Ton.

Hallo mensen ik heb een tijdje geprobeerd de 04 uit te trimmen maar tot zo ver lukt het nog niet helemaal.als ik hem hebt dan gaat het ff goed en dan trekt die weer naar links of rechts.Ik heb al een modelbouwzaak gebeld en gevraagd of hun de 04 uit kunnen trimmen maar dat doen ze niet omdat ik hem via internet heb besteld.En dat het uren gaat kosten om het uit te trimmen en niet te doen is met de 04.Wie kan mij daar bij helpen of gaat dat niet?alvast bedankt gr braindamage.

probeer de heli niet zo te trimmen dan deze met alleen gas omhoog gaat.
je zult altijd zelf ook wel wat moeten doen ( tegensturen van ground-effect en wind ).
dus gewoon proberen te schuiven over de grond, en dat tegensturen :wink:

Rens

He daar ben ik weer me 04 is gecrasht.me rotorbladen zijn gebroken heb weer nieuwe besteld en kan dan weer beginnen.ik had wel een oefenkruis onder maar dat maakt dus niks uit helaas.geef de moed niet op ik ga gewoon door lol.laterrrrrrrr

Ik heb sinds een tijdje een kant en klare walkera 36 SE, met veel aluminium onderdelen en een borstelloze motor.
Op zich werkt het best en is de kwaliteit redelijk. Toch zou ik het niet weer kopen als ik voor de keuze zou staan. Ik had er eigenlijk meer van verwacht maar ik ben nog steeds bezig om hem helemaal goed in te stellen, terwijl ik hem juist had gekocht om even snel mee te gaan vliegen en "voor erbij".
Zo uit de doos "vloog" het wel, maar niet echt lekker.
De zender is te "programmeren" en dat gaat door het omzetten van dip switches en 2 potmeters op de zender.
Let wel, het is GEEN 120graden ccpm, voor de pitch wordt namelijk een aparte servo gebruikt.

Als ik nogmals moest kiezen zou ik voor een Robbe Crown gaan of een T-rex, je bent dan aanzienlijk meer geld kwijt maar dan heb je ook aanzienljk betere kwaliteit .... en er waarschijnlijk meer plezier van ....

He hallo ik heb ff een vraag mijn staartrotor doet het niet.Waar kan dat aan liggen.Als ik mijn hoofdrotor draaid met de hand dan draaid dat grote tandwiel onder niet mee wel als ik m aanzet maar de staartrotor doet helemaal niks?

Back