walkera 36 probleempje

hoi,

ik zal me ff voorstellen giacomo 22 jaar over anderhalf uur,

kreeg van een vriend van mij een walkera 36 ,wij proberen ding stijgt op begint als gek rond te draaien ,blades top rotor raken de grond , die vervangen echter nu draait alleen nog maar de rotor op de staart, en niet die grote boven op de heli, wat is dit??? ik heb nooit gevlogen weet nie hoe zo'n ding in elkaar steekt

dank je

Doet de rest van de electronica het nog wel?
Dus de aansturing ed.

als je hoofdmotor niet draait, haal hem dan een los van het hoofdtandwiel.
dus schroefjes losser maken, motor naar achter schuiven, schroeven weer vast zodat het motortandwiel het hoofdtandwiel niet raakt.
zitten de draden goed vast? Zitten ze zowieso goed?

als de motor het nog nog niet doet, zal er iets niet goed gegaan zijn in de controller (ding waar je de motordraden in steekt) of in de motor zelf, en zal je even terug moeten naar de winkel voor een vervanging (of raad en daad)

Als hij het nu wel doet, moet je even kijken of de hoofdrotor wel soepel draait.
Zeker zonder de motor op het tandiel moet hij met gemak 10 rondes blijven draaien als je een draai geeft.
als deze te stroef gaat, zal je ook niet snel van de grond komen.

Dit zijn altijd leuke zoekplaatjes
Maar voor je de volgende keer gaat vliegen een kleine tip:
Het is lastiger dan het lijkt. Probeer ,op een harde ondergrond,eerst op te toeren tot de heli licht wordt. Ga dan "schaatsen" met het landingsgestel aan de grond met de staart naar je toe, en probeer je heli de kanten op te sturen waar jij hem wilt hebben.

ALs dat goed gaat, probeer hem een stukje van de grond te laten komen, en hou hem binnen 1 m2 (hele uitdaging, echt)

als dat gaat, kun je dit gaan herhallen met de staart van je af.

En zo verder
Niets overhaasten, niet teveel tegelijk anders is je mooie heli meteen weer kapot.

Succes

Als je nog nooit gevolgen hebt is een 36 best een uitdaging. Zet eerst een trainingskruis onder je landingsgestel dan heb je kans dat je hoofdrotor langer heel blijft.
Het vreemde is dat de motor zowel de hoofdrotor als staartrotor aandrijft waardoor het lijkt dat het hoofdtandwiel defect is, ontbrekende tandjes of los van de as.

Verder kijk of je iemand in de buurt kan vinden die wel al kan vliegen zodat je hem samen met hem kan afstellen, goed afstellen is bijna net zo moeilijk als het vliegen.

En gefeliciteerd met je 22 jaar.

Max

gevonden

imbusje van stangetje zat los daardoor draaide die niet..... :) ik kom uit de buurt van nijmegen...... en ken niemand.. die vliegt

o ja vraagje is er een verschil in rotor bladen.... ? eerst had ik een rode en een blauwe nu heb ik beide zijden een rode opgezet kan dit gewoon ?

hallo,
Ik heb sinds 3jaar ook een Walkera 36, maar die wil niet echt de lucht in.
Heb jij de brushless versie met Lipo? of die met een normaal borstel motortje en een NMHI accu die ik ook heb.
Ik heb ook nog nooit gevlogen, maar hem stilhouden, valt vies tegen.
Dat van die kleur maakt volgens mij niets uit, is meer dat je de draaiende rotor kan zien.
In Winssen zit trouwens een vliegclub. http://www.rmvc-cumulus.nl/
Hier is ook een lid die handelt in o.a. Walkere heli's (ik heb hem bij hem gekocht) hier een linkje naar zijn site
http://213.206.80.107/

Laatst bewerkt:
brusheless...

hallo,
Ik heb sinds 3jaar ook een Walkera 36, maar die wil niet echt de lucht in.
Heb jij de brushless versie met Lipo? of die met een normaal borstel motortje en een NMHI accu die ik ook heb.
Ik heb ook nog nooit gevlogen, maar hem stilhouden, valt vies tegen.
Dat van die kleur maakt volgens mij niets uit, is meer dat je de draaiende rotor kan zien.
In Winssen zit trouwens een vliegclub. Radio Model Vlieg Club Cumulus uit Winssen (Gld)
Hier is ook een lid die handelt in o.a. Walkere heli's (ik heb hem bij hem gekocht) hier een linkje naar zijn site
RcHobby-Online.nl

Back